Gra mobilna pt. „Helix Jump” to obecnie jedna z najmodniejszych i najpopularniejszych gier w sklepach z aplikacjami, która przez reklamy i nadużycie uprawnień marnuje swój potencjał.
Rozwijanie aplikacji mobilnych nie jest łatwe, a osiągnięcie sukcesu w sklepach z aplikacjami mobilnymi to osiągnięcie, które udaje się tylko nielicznym. Znalezienie się w pierwszej piątce najczęściej pobieranych aplikacji i gier na świecie to marzenie wielu programistów. Należy jednak potrafić wykorzystać taką szanse w odpowiedni sposób.
Gra Helix Jump jest jednym z przykładów, które nie pozostają niezauważone. Gra od tygodni znajduje się na szczycie rankingu najpopularnieszych gier w sklepach z aplikacjami zarówno na Androida, jak i iOS-a. Jest to bardzo prosta gra, która nie wykracza daleko poza oferowanie szybkiej rozgrywki, w której trudność rośnie wraz osiągniętym poziomem. Użytkownik odczuwa za każdym razem coraz większa potrzebę pokonania własnego rekordu.
Wystarczy jednak spojrzeć na uprawnienia, jakie otrzymuje aplikacja na Androida, aby włączyła się nam czerwona lampka! Prosta i niepozorna gra mobilna, żąda dostępu do naszej lokalizacji, tożsamości a nawet numeru telefonu… i na tym nie koniec!
Jeśli wypróbowałeś tę grę, zapewne wiesz, o czym mówię. Jest to typowa gra „freemium” z reklamami i zakupami w aplikacji. Ta ostatnia opcja wzbudziła wiele kontrowersji i niezadowolenia wśród użytkowników Androida. Reklamy w aplikacji są wszechobecne i tak uciążliwe, że pojawiają się nawet w czasie gry… Co istotne, zapłacenie za grę bez reklam (13,99 zł) nie powoduje całkowitego zlikwidowania nachalnych reklam. Reklamy wciąż się pojawiają, bo instalując grę daliśmy na to pozwolenie!
Przeczytaj także: Rainbow to nowa gra mobilna, w której sterujesz brwiami ?
Na czym polega rozgrywka w Helix Jump?
Mechanika nie gry zbyt skomplikowana i przyswojenie zasad nie wymaga specjalnego samouczka. Wystarczy przesuwać palcami w prawo lub lewo, aby spadająca piłeczka upadła na platformę piętro niżej – należy jednak uważać, żeby nie upaść na czerwone pole! Oto cała filozofia. Poziom zostaje zaliczony, jeśli uda nam się doprowadzić piłeczkę na sam dół.
Zobacz jak wygląda rozgrywka na pierwszych kilu poziomach:
Gdy aplikacje na całego wykorzystują swój sukces: Przypadek Helix Jump
Istnieje wiele sposobów zarabiania na aplikacji lub grze. Niestety, oferowanie płatnych wersji staje się coraz mniej opłacalne, ponieważ użytkownicy smartfonów nie są skłonni płacić, nawet symbolicznych kwot (do 5 zł) za aplikacje mobilne. Twórcy popularnych tytułów skłaniają za to ku coraz bardziej agresywnej strategii reklamowej, ponieważ ze względu na rosnącą liczbę aplikacji z reklamami zarabiali mniej kasy.
Można zarabiać na grach umieszczając mały baner, ale wtedy zarobki zależą od kliknięcia. Pojawiające się co jakiś czas reklamy pełnoekranowe, które można wyłączyć dopiero po 30 sekundach są denerwujące, ale jest do przyjęcia jeśli pojawia się od czasu do czasu. W grze Helix Jump ta strategia osiągnęła chyba swój szczyt! Nie dość, że psuje rozgrywkę, to sprawia, że po kilku wyświetleniach mamy ochotę całkowicie odinstalować tę aplikację.
Rozumiem, że wysiłek i praca programistów powinna zostać nagrodzone, ale torpedowanie własnego produktu reklamami i pozwolenie na ich wyświetlanie nawet jeśli użytkownik zapłaci za ich usunięcie jest strzelaniem sobie we własną stopę. Wiele komentarzy w sklepie Google Play wskazuje na to jak bardzo irytujące są wszechobecne reklamy, a wystarczyłoby je minimalnie zredukować. Niektórzy sugerują nawet wyłączyć internet w telefonie, żeby pozbyć się reklam.
Myślę, że przy takiej popularności gra i tak zarobiłaby na siebie. Jak widać twórcy chyba nie czytają komentarzy i nie obchodzi ich irytacja graczy…
Helix Jump choć jest dobrym i grywalnym tytułem, może źle skończyć…
Chociaż Helix Jump znajduje się w czołówce gier do pobrania i utrzymuje akceptowalny średni wynik 4 gwiazdek, reputacja jest dość słaba z powodu rosnącego niezadowolenia. Nie dotyczy to samej gry i rozgrywki, ponieważ jak widać dostarcza ona dużo rozrywki i zabawy. Jednak kiedy płacisz 14 zł, aby nie pojawiały się żadne reklamy, a one wciąż wyskakują, użytkownicy mają prawo czuć się oszukani.
Szkoda, że Voodoo, zespół programistów stojących za Helix Jump, psuje wrażenia swojej popularnej gry, stosując tak złe praktyki. Gra zajmuje obecnie 1. miejsce wśród gier mobilnych i 3. miejsce wśród aplikacji na świecie, które najczęściej instalowano na urządzeniach z systemem Android w kwietniu 2018 r. osiągając 32,07 mln pobrań.
Niestety sukces może zostać bardzo szybko zaprzepaszczony przez agresywne bombardowanie reklamami mobilnymi i wątpliwej reputacji płatnej wersji, jeśli twórcy szybko nie rozwiążą tego problem oraz innych związanych z prywatnością i uprawnieniami.
Helix Jump pobierzesz za darmo ze sklepu App Store i Google Play, ale póki co nie powinniście decydować się na płacenie za wersję bez reklam, która stanowi największy problem tej gry i po prostu ich nie usuwa.
źródło: El androide libre