Google zmieniło nazwę Google Research na Google AI, aby podkreślić znaczenie uczenia maszynowego, na które firma kładzie duży nacisk.
Projekty badawcze i rozwojowe Google’a (Google Research) zostały przeniesione na google.ai, pod którym znajduje się teraz nowy dział Google AI. Oznacza to, że Google Research już przestaje istnieć i udostępniono całkowicie nową stronę projektu.
Nowy dział Google’a łączy wszystkie zaawansowane wysiłki badawcze firmy, jednocześnie wyraźnie wskazując na technologię uczenia maszynowego.
Zmiana nastąpiła zaraz po tym, jak w zeszłym miesiącu Google mianowało Jeffa Deana nowym szefem AI, a Search został oderwany od AI w ramach reorganizacji. Skupianie się na sztucznej inteligencji nie jest niczym nowym dla gigantów z doliny krzemowej, ale Google wyraźnie chce lepiej informować o swoich osiągnięciach w tej dziedzinie, a w szczególności o tym, w jaki sposób jej badania ulepszają jej produkty.
Przeczytaj także: Jak oglądać transmisję konferencji Google I/O 2018 na żywo?
Post na blogu mówi o nacisku na wdrażanie technik uczenia maszynowego niemal we wszystkim, co robi teraz Google:
W Google AI prowadzimy badania, które rozwijają najnowocześniejsze rozwiązania w tej dziedzinie, wykorzystują sztuczną inteligencję do produktów i nowych domen oraz opracowują narzędzia zapewniające wszystkim dostęp do sztucznej inteligencji.
Nowa strona internetowa poświęcona Google AI prezentuje najlepsze osiągnięcia Google’a w zakresie uczenia maszynowego i wdrażania produktów oraz sprawia, że informacje są bardziej dostępne dla szerszej publiczności.
Struktura projektów badawczych Google’a wydaje się pozostać niezmieniona, a nazwa prawdopodobnie zmienia się tylko w celach komunikacyjnych niż ze względu na coś bardziej funkcjonalnego.
źródło: Google Blog via Android Police