W zeszłym tygodniu Orange Polska podzieliło się swoimi wynikami za pierwszy kwartał 2018 roku, z których dowiadujemy się miedzy innymi, że wzrosła liczba klientów korzystających z usług łączonych i światłowodu.
W ciągu roku niemal o połowę wzrosła liczba indywidualnych klientów korzystających z usług konwergentnych (usług łączących oferty internetowe, telefoniczne i telewizyjnych) , aż dwie trzecie z nich ma pakiet Orange Love. Podwoiła się też liczba użytkowników światłowodów.
Przychody z usług konwergentnych w coraz większym stopniu równoważą mniejsze wpływy z usług sprzedawanych pojedynczo. Zysk EBITDA ustabilizował się. Firma ogranicza koszty i zwiększa efektywność. To efekty realizacji strategii Orange.one nastawionej na budowanie wartości.
- Wyniki finansowe są zgodne z oczekiwaniami. W pierwszym kwartale Orange Polska wypracował 746 mln zł EBITDA. To wynik zbliżony do pierwszego kwartału ubiegłego roku i jedna czwarta całorocznego celu na poziomie 3 mld zł, który firma podtrzymuje.
- Znacznie wzrosły przychody z usług konwergentnych, o 38% rok do roku. W coraz większym stopniu równoważą one spadek przychodów z samodzielnych usług komórkowych i stacjonarnego dostępu szerokopasmowego.
- W sumie przychody były niższe o 1,8 proc. niż przed rokiem.
- Nakłady inwestycyjne wyniosły 388 mln zł i były przeznaczone głównie na rozbudowę sieci światłowodowej oraz na sieć mobilną.
- Pośrednie koszty działalności były o 5 proc. mniejsze niż rok wcześniej. To kolejny kwartał redukcji tych kosztów.
Przeczytaj także: Wyniki sprzedaży firmy Apple za 2Q fiskalny 2018 roku
Wyniki usług komercyjnych w usługach konwergentnych, światłowodowych i TV (Orange 1Q 2018)
- Przybyło 55 tys. indywidualnych klientów usług konwergentnych. Łącznie jest ich blisko 1,1 mln. To 48 proc. więcej niż przed rokiem.
- Na koniec marca z Orange Światłowodu korzystało 248 tys. klientów czyli 34 tys. więcej niż w poprzednim kwartale i o 112% więcej niż rok wcześniej.
- W ciągu roku Orange TV przybyło 100 tys. nowych klientów. To rezultat poszerzenia oferty o nowe, atrakcyjne treści dostępne również w jakości 4K (Netflix, Eleven Sports, Discovery).
- Łącznie z Orange TV korzysta już 875 tys. klientów.
Zobacz także: Aktualny ranking operatorów oferujących internet domowy
źródło: biuro prasowe Orange

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.