Zobacz najnowsze dane z raportu „Polska.Jest.Mobi 2018”

Już po raz czwarty możemy zapoznać się z raportem na temat stanu mobilności w Polsce dzięki publikacji „Polska.Jest.Mobi 2018” – sprawdź najważniejsze dane i pobierz raport!

Raport Polska.Jest.Mobi 2018

Monika Mikowska udostępniła swój najnowszy raport Polska.Jest.Mobi 2018, który składa się z 3 części i zawiera aktualne dane dotyczące: smartfonizacji w Polsce, przegląd statystyk polskich aplikacji i stron mobilnych, trendy w bankowości, płatnościach, m-commerce i reklamie mobilnej a także opinie ekspertów. 

Z tegorocznego raportu dowiecie się między innymi:

  • Ilu Polaków posiada obecnie smartfony?
  • Jak zmienia się wykorzystanie aplikacji mobilnych?
  • Ile czasu spędzamy ze smartfonami w rękach?
  • W jakich sytuacjach jesteśmy mobile-only?
  • Jakie są najpopularniejsze aplikacje mobilne w Polsce? Ilu Polaków realizuje płatności mobilne? Jakie są największe wyzwania dla marketerów mobilnych?
  • Czy banki są gotowe na PSD2?
  • Czym polski m-commerce różni się od zagranicznego?
  • Jakie zmiany przyniosą Amazon Echo i Google Home, gdy pojawią się ich polskie wersje językowe?

Partnerem merytorycznym raportu, z którym Monika Mikowska z jestem.mobi przygotowała część badawczą jest firma Kantar TNS.


Przeczytaj także o raporcie sprzed trzech lat, aby sprawdzić, jak duże od tego czasu zaszły zmiany w naszym kraju, pod względem usmarfonowienia: Nowy raport Polska.Jest.Mobi 2015

Oto najciekawsze dane z raportu „Polska.Jest.Mobi 2018

Liczba tabletów i smartfonów w Polsce w 2018 r.

Liczba Polaków posiadających smartfony od 2 lat utrzymuje się na podobnym poziomie, z niewielkątendencją wzrostu z 62% (2016) do 64% (2017).
 W porównaniu do roku ubiegłego, z 23% do 13% 
spadła liczba Polaków, deklarujących posiadanie 
w gospodarstwie domowym tabletu.

Udział smartfonów i tabletów w Polsce (2018)

Udział smartfonów i tabletów w Polsce (2018)

Udział różnych urządzeń w czasie spędzanym w internecie 
w ciągu dnia

Zwiększa się udział smartfonów i tabletów 
w czasie spędzanym na urządzeniach podpiętych do internetu – obecnie jest to 46% w porównaniu do 43% w roku poprzednim.

48% Polaków deklaruje, że korzysta 
z mobilnych urządzeń ponad 2 godziny dziennie. Średnia spędzanego czasu 
to 2,3 godziny, co stanowi wzrost w porównaniu 
z rokiem poprzednim (wówczas 1,8 godziny).

udział urządzeń wykorzystywanych do łączenia się z internetem (2018)

Udział urządzeń wykorzystywanych do łączenia się z internetem

Mamy coraz więcej urządzeń 
i coraz dłużej z nich korzystamy w ciągu dnia

Polacy deklarują, że posiadają średnio 3 urządzenia 
podłączone do internetu, co jest wartością wyższą niż średnia dla całego świata i naszego regionu (Europa południowo-wschodnia).

Urządzenia – media tradycyjne vs. digital (2018)

Urządzenia – media tradycyjne vs. digital

Zastanawiać może fakt, że mimo większej liczby urządzeń jesteśmy mniej aktywni 
w sieci, niż inne regiony świata (por. następny slajd). Wynika to z faktu, że w Polsce wciąż istotnym urządzeniem jest PC / laptop, który nie jest tak angażujący jak urządzenia mobilne.

Czas spędzany w internecie wg urządzeń przez polskich internautów

Czas spędzany w internecie wg urządzeń przez polskich internautów

W porównaniu do 2016 roku wzrosła 
ilość czasu, który Polacy poświęcają 
na aktywności online niezwiązane z pracązawodową (z 4,8 do 5,3 godzin).

Jakie urządzenia posiadają internauci?

Polscy internauci korzystają aktywnie z kilku urządzeń podłączonych do sieci.

  • 
83% z nich posiada smartfona, a 82% laptopa. Stosunkowo duży udział mają też komputery stacjonarne, które ma w domu ponad połowa internautów.
  • Warto zauważyć, że popularne jest też posiadanie internetu w domu. Dostęp taki ma 88% polskich internautów, a 79% ma podłączoną usługę WiFi 
w miejscu zamieszkania.
  • Mimo zauważalnej już grupy osób deklarującej, 
że nie ogląda telewizji wciąż wielu polskich internautów ma w domu telewizor (79%), a aż 
co trzecia osoba deklaruje, że jest to Smart TV.
  1. Internet w domu (NET): 88%
  2. Smartfon: 83%
  3. Laptop: 82%
  4. TV (NET): 79%
  5. Wi-Fi w domu: 79%
  6. Płatna telewizja: 56%
  7. Komputer stacjonarny: 51%
  8. Tablet: 41%
  9. Smart TV: 32%
  10. Podstawowy telefon komórkowy: 25%
  11. Konsola: 21%
  12. Serwis streamingowy (VOD) np. Netflix, Showmax): 12%
  13. Smartwatch: 8%
  14. Opaska fitness: 5%
Posiadane urządzenia przez polskich internautów (2018)

Posiadane urządzenia przez polskich internautów (2018)

Jakie urządzenia wykorzystujemy najczęściej do poszczególnych aktywności online?

Większość aktywności online wciąż chętniej wykonujemy korzystając z PC / laptopa, ale czytanie wiadomości i korzystanie z social mediów są domenąurządzeń mobile. Już 25% Polaków deklaruje, że odbiera i wysyła maile najczęściej z wykorzystaniem smartfona.

Czynnosci digital według rodzajów urządzeń

Czynnosci digital według rodzajów urządzeń

Jakie urządzenia są wykorzystywane 
do zakupu online?

Prawie połowa polskich internautów, którzy zakupili dowolny produkt finansowy w ciągu ostatniego roku deklaruje, że zrobili to online.

Ze względu na specyfikę kategorii, PC / laptop 
wciąż dominuje w procesie zakupowym, ale uproszczenie procesów i tworzenie atrakcyjnych aplikacji może zachęcać do kupowania usług dodatkowych z wykorzystaniem smartfona.

Jakie urządzenia wykorzystują Polacy do robienia zakupów internetowych?

Jakie urządzenia wykorzystują Polacy do robienia zakupów internetowych?

m-banking w Polsce w 2018 roku

Liczba osób bankujących mobilnie dynamicznie wzrasta, w 2017 osiągnęła 
pułap 34% badanych. Rośnie także intensywność kontaktu z usługą – w w/w grupie codzienne korzystanie z bankowości mobilnej deklarowało aż 19% osób.

m-banking w Polsce w 2018 roku

m-banking w Polsce w 2018 roku

  • 13% Polaków korzysta z płatności zbliżeniowych telefonem.
  • Kolejne 10% Polaków deklaruje 
aktywne korzystanie z BLIKa.
  • Polskich internautów, którzy kupująwyłącznie mobilnie jest już 23%.

Więcej ciekawych informacji znajdziesz w pełnej wersji raporcie, który możesz pobrać w zamian za opublikowanie tweeta lub wpisu na Facebooku lub LinkedInie.

źródło: grafiki i treść pochodzi z raportu „Polska.Jest.Mobi 2018”

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj