Wśród ciekawych trendów zaobserwowanych u słuchaczy muzycznych serwisów streamingowych jest duże znaczenie słuchania radia – Polska zajmuje tutaj pierwsze miejsce.
Średnio około 8 na 10 osób korzystających z muzycznych serwisów streamingowych wskazuje, że codziennie słucha także radia. Mimo, iż połowa z nich robi to krócej niż 30 minut, to znaczące jest to, że co czwarty streamer muzyki spędza co najmniej godzinę dziennie na słuchaniu radia!
Jeśli spojrzymy na wyniki aż z 42 krajów na świecie, widzimy jak ogromne przywiązanie do radiofonii jest szczególnie widoczne na niektórych rynkach. Przede wszystkim liczba osób, które słuchają co najmniej godzinę dziennie, przekracza 40% wśród streamerów muzycznych w Argentynie i Belgii, osiągając w Polsce najwyższy poziom 46% (20 p.p. powyżej średniej światowej!).
Radio nadal w dużym stopniu wpisuje się w światowe trendy słuchaczy. Usługi przesyłania strumieniowego muzyki mogą ewoluować i korzystać z niektórych ofert radia, ale na razie mogą oferować użytkownikom strumieniowania to, co pasuje do popularności muzyki w radiu.
Przeczytaj także: Radio cieszy się większym zaufaniem niż internet i telewizja (2017)
Streamerzy muzyczni określani są tutaj jako internauci w wieku 16-64 lat, którzy mówią, że korzystają codziennie z muzycznych serwisów streamingowych (takich jak np. Spotify czy Apple Music).
źródło: GlobalWebIndex – Radio isn’t Dead for Music Streamers