Czy streaming muzyki idzie w parze z subskrypcjami?

Zobacz, czy popularność poszczególnych serwisów oferujących strumieniowe przesyłanie muzyki jest porównywana z odsetkiem osób płacących za subskrypcje?

Na jedną osobę płacącą za subskrypcję w muzycznym serwisie streamingowym przypada średnio 3,6 osób, którzy tego nie robią, preferując bezpłatny okres próbny lub usługę z reklamami. Strumieniowanie jest obecnie bardzo popularne, ale istnieje spora przewaga przechodzenia użytkowników na bezpłatne okresy próbne u konkurencji.

Podobnie jak w przypadku ofert freemium, udział w tym torcie ma również współdzielenie konta z członkami rodziny.

Plany i pakiety rodzinne mogą być przyczyną, dla której starci internauci będą częściej zakładać swoje konta w tych usługach. Młodsi użytkownicy mogą mieć możliwość korzystania z kont rodzinnych, ale są również najbardziej skłonni do płacenia za dostęp do wersji premium.

Przeczytaj także: Artyści muszą być w Apple Music, Spotify i YouTube, żeby zarabiać

30% słuchaczy Apple Music słucha również Spotify, a 18% użytkowników Spotify słucha konkurencyjnej usługi. Z danych udostępnionych przez GlobalWebIndex dotyczących nastrojów muzycznych wiemy, że fani muzyki chętnie uczestniczą w koncertach, np. jako jedni z pierwszych, którzy odkrywają nowych artystów, a przede wszystkim wolą szeroką gamę artystów.

Subskrybenci vs. użytkownicy freemium w muzycznych serwisach streamingowych
Subskrybenci vs. użytkownicy freemium w muzycznych serwisach streamingowych

Na tym poziomie interakcji między platformami streamerzy wybierają różne treści i funkcje z różnych usług, aby stworzyć najlepszą usługę przesyłania strumieniowego i bibliotekę treści. Usługi przesyłania strumieniowego mogą zyskać więcej jeśli pomyślą nad tym jak zatrzymać obecnych użytkowników, aby nie przechodzili do konkurencyjnych firm.

źródło: GlobalWebIndex – Music Streaming Yet to Prove Premium Worth