Artyści muszą być w Apple Music, Spotify i YouTube, żeby zarabiać

Obecność w muzycznych serwisach streamingowych takich jak Apple Music, Spotify czy YouTube jest niezbędne, aby artyści mogli zarabiać na swojej twórczości.

Dzisiaj, rynek muzyczny zarabia na streamowaniu muzyki, dlatego obecność artystów w serwisach typu Spotify czy Apple Music jest konieczna, aby mogli zarabiać na życie.

Jak widać na poniższej infografice, YouTube jest ostatni w zestawieniu pod względem średniego zarobku za odsłuchanie utworu, oferując artystom ułamek centa. Serwis ma za to największą liczbę użytkowników, co może zagwarantować lepszy zasięg i liczbę odtworzeń, jeśli utwór stanie się bardzo popularny.

Muzycy potrzebują średnio 2,1 miliona odtworzeń, aby zarobić minimalną płacę na YouTube’ie. Z drugiej strony Apple Music płaci najwięcej wśród popularnych usługach strumieniowania muzyki (lepiej płacą Napster i Tidal, ale znowu ich baza użytkowników jest znacznie mniejsza).

W usłudze Apple’a twórcy nadal potrzebują minimum 200 000 odtworzeń miesięcznie, aby osiągnąć jakiś sensowny zarobek. Spotify płaci mniej za odtworzenie niż Apple, ale w rzeczywistości potrzeba 366 000 odtworzeń, aby zarobić 1472 USD (ok. 5 000 zł).

Przeczytaj także: Która muzyczna usługa streamingowa płaci artystom najwięcej?

(kliknij na poniższą infografikę, aby powiększyć)

Infografika: zarobki artystów w muzycznych usługach streamingowych (2018)
Zarobki artystów w muzycznych usługach streamingowych (2018)

Ogólnie rzecz biorąc, ciężko jest być muzykiem i polegać na bezpośrednich przychodach z utworów, aby się na nich wzbogacić, jednak jest nadzieja, że wraz z większą popularnością płatnych usług strumieniowania muzyki ich przychody będą znacznie większe.

źródło: phoneArena via Information is beautiful