W najbliższa środę 11 kwietnia 2018 roku ma odbyć się 24-godzinny bojkot Facebooka pod kryptonimem Operacja Faceblock.
W najbliższą środę współzałożyciel i CEO Facebooka Mark Zuckerberg będzie zeznawał przed Kongresem na temat prywatności danych. Jeszcze tego samego dnia, 11 kwietnia 2018 roku, odbędzie się operacja Faceblock.
Jest to jednodniowy bojkot Facebooka i powiązanych z nim aplikacji, w tym Messengera, WhatsAppa i Instagrama. Bojkot będzie trwał 24 godziny i został stworzony w celu zaprotestowania przeciwko wykorzystaniu 87 milionów profili na Facebooku, bez zgody użytkowników, przez Cambridge Analytica. Wykorzystanie danych osobowych bez zgody użytkowników zdaje się naruszać dekret podpisany przez Facebooka z FTC w 2011 roku.
Rzeczniczka operacji Faceblock, Laura Ullman, powiedziała, że bojkot wyśle „mocną wiadomość” do sieci mediów społecznościowych, które mają dostęp do prywatnych danych użytkowników.
Podczas gdy wiele osób usunęło już konto i aplikację Facebooka i w wyniku skandalu, Ullman zauważa, że jest jeszcze wielu, którzy planują brać udział w bojkocie, ale nadal lubią korzystać z Facebooka i innych aplikacji należących do firmy Zuckerberga.
Przeczytaj także: Facebook zna od lat dane połączeń i SMS-ów użytkowników Androida
Ullman sugeruje, że oprócz bojkotu Facebooka, Messengera, WhatsAppa i Instagrama w środę 11 kwietnia Ci, którzy wezmą udział w akcji, napiszą również listy do Zuckerberga i swoich rządów. Jeśli chcesz dołączyć do bojkotu, wejdź na stronę www.facebookblackout.org.

— Wybraliśmy ten dzień, ponieważ chcemy pokazać Zuckerbergowi i rządowi USA, co chcemy zmienić. Obowiązkiem Facebooka jest zarządzanie swoją platformą, ale obowiązkiem rządów jest również zapewnienie firmom ochrony danych i uregulowanie monopolu – mówi Laura Ullman rzeczniczka operacji Faceblock.
Zanim Zuckerberg stanie zeznawać przed Komitetem Energetyczno-Handlowym, będzie zeznawał przed senacką komisji ds. sądownictwa i handlu we wtorek.
źródło: The Guardian – Faceblock campaign urges users to boycott Facebook for a day via phoneArena

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.