Po wielu testach i przymiarkach Google wreszcie zaczyna indeksowanie wyników wyszukiwania wyłącznie na urządzenia mobilne – teraz strony przyjazne mobilnie stoją na lepszej pozycji w rankingu.
Po ponad roku testów Google jest gotowe przenieść niektóre z podstaw swojej wyszukiwarki, aby skupić się na urządzeniach mobilnych (mobile-first). Firma rozpoczęła wdrażanie indeksowania wyszukiwania „na urządzeniach mobilnych”, które lepiej klasyfikuje zoptymalizowane pod kątem telefonu wersji stron.
Jak zauważa Google wyszukiwania są obecnie „głównie mobilne”, a to powinno dać internautom wiekszą szanse na znalezienie tego, czego szukają.
Firma jest przekonana, że witryny przeznaczone tylko na komputery stacjonarne nie znikną z indeksu, a witryny zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych, które zostaną uwzględnione w pierwszej fali nie będą miały przewagi nad treściami przeznaczonymi wyłącznie na komputery lub stronami mobilnymi, które jeszcze nie zostały uwzględnione w indeksowaniu.
Google zaznacza jednak, że jeśli zdarzy się, że witryna na komputery jest bardziej odpowiednia dla danego zapytania, nadal będzie mieć wyższą pozycję niż jej alternatywy dostosowane do komórek.
Zobacz także: Mobilegedon w wyszukiwarce nadejdzie 21 kwietnia! Jesteś gotów?
Nawet przy tych wszystkich warunkach nie ma wątpliwości, że fala już się odwróciła. Podczas wyświetlania wyników wyszukiwań na smartfonach, Google już oznaczało strony przyjazne dla urządzeń mobilnych, a także przyspieszone strony mobilne (AMP), ale teraz strony mobilne będą punktem odniesienia dla samej wyszukiwarki.
Nie jest to zbyt subtelna wskazówka dla twórców witryn, że powinni dopracować swoje strony pod kątem urządzeń przenośnych, jeśli chcą być w zgodzie z priorytetami Google’a i zajmować wyższe pozycje w wyszukiwarce.
źródło: Engadget via Google Webmaster Central Blog – Rolling out mobile-first indexing