Hejt trendem na 2018 rok duńskiej marki obuwniczej Bianco

Czy nienawiść może być trendem 2018 roku? Zobacz niekonwencjonalną kampanię reklamową „Hate is so 2018” duńskiej marki obuwniczej Bianco.

Kampania „Hate is so 2018” (Bianco) - humanoid Mary

Bianco to duńska marka modowa, która dystrybuuje swoje produkty w całej Europie za pośrednictwem internetu. Marka zawsze zajmowała ważne miejsce w reklamie, a w szczególności zdobyła kilka Lwów w Cannes, a także wiele innych krajowych i międzynarodowych nagród.

Swoją najnowszą kolekcję Wiosna – Lato 2018 firma Bianco wraz z agencją &Co promuje w głośnej kampanii z sugestywnym tytułem Hate is so 2018. W głównym spocie reklamowym poznajemy humanoida o imieniu Mary, która z pomocą sztucznej inteligencji analizuje trendy w internecie.

Robot zapytany o to co w tym sezonie będzie trendem twierdzi, że trendem 2018 roku jest nienawiść (hejt) i ilustruje swoją odpowiedź przykładami eskalacji przemocy i nienawiści wobec sąsiadów, brokułów, pizzy z ananasem, różnorodności, innych orientacji seksualnych czy Donalda Trumpa. Kampania BTL obejmuje plakaty ze zdjęciami tego, czego ludzie mogą nienawidzić.


Przeczytaj także: Co w ciągu 60 sekund robiliśmy w cyfrowym świecie w 2017 roku?

To nie pierwszy raz, gdy moda i kwestie społeczne się przeplatają

Hate is so 2018 - visual kampanii

Pod względem estetycznym nowy spot przypomina świat Davida Bowiego, a atmosferą nawiązuje do legendarnego spotu Apple’a z 1984 roku. Jest to jednak oryginalna i celowo agonująca kampania, którą proponuje Bianco. Celem nie jest tworzenie preferencji marki, ale zakotwiczenie w umyśle widza.

Materiały drukowane kampanii „Hate is so 2018” (fot. Bianco)

Materiały drukowane kampanii „Hate is so 2018” (fot. Bianco)

Hasło przewodnie kampanii „Hate is so 2018”  jest wyjątkowe i łatwo można go wrzucić w hashtagach na nośnikach cyfrowych i w social mediach. Celem akcji jest budowanie świadomości wszechogarniającej fali hejtu, która wylewa się w internecie i zwrócenie uwagi na to, że problem ten staje się trendem.

Więcej informacji oraz oficjalny manifest znajdziesz na stronie internetowej firmy.

Obejrzyj oficjalny spot reklamowy:

Wkrótce dowiemy się, czy kampania otrzyma tak wiele nagród jak poprzednie produkcje. Co sądzisz o tej kampanii?

źródło: Bianco

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj