Czy nienawiść może być trendem 2018 roku? Zobacz niekonwencjonalną kampanię reklamową „Hate is so 2018” duńskiej marki obuwniczej Bianco.
Bianco to duńska marka modowa, która dystrybuuje swoje produkty w całej Europie za pośrednictwem internetu. Marka zawsze zajmowała ważne miejsce w reklamie, a w szczególności zdobyła kilka Lwów w Cannes, a także wiele innych krajowych i międzynarodowych nagród.
Swoją najnowszą kolekcję Wiosna – Lato 2018 firma Bianco wraz z agencją &Co promuje w głośnej kampanii z sugestywnym tytułem Hate is so 2018. W głównym spocie reklamowym poznajemy humanoida o imieniu Mary, która z pomocą sztucznej inteligencji analizuje trendy w internecie.
Robot zapytany o to co w tym sezonie będzie trendem twierdzi, że trendem 2018 roku jest nienawiść (hejt) i ilustruje swoją odpowiedź przykładami eskalacji przemocy i nienawiści wobec sąsiadów, brokułów, pizzy z ananasem, różnorodności, innych orientacji seksualnych czy Donalda Trumpa. Kampania BTL obejmuje plakaty ze zdjęciami tego, czego ludzie mogą nienawidzić.
Przeczytaj także: Co w ciągu 60 sekund robiliśmy w cyfrowym świecie w 2017 roku?
To nie pierwszy raz, gdy moda i kwestie społeczne się przeplatają
Pod względem estetycznym nowy spot przypomina świat Davida Bowiego, a atmosferą nawiązuje do legendarnego spotu Apple’a z 1984 roku. Jest to jednak oryginalna i celowo agonująca kampania, którą proponuje Bianco. Celem nie jest tworzenie preferencji marki, ale zakotwiczenie w umyśle widza.

Hasło przewodnie kampanii „Hate is so 2018” jest wyjątkowe i łatwo można go wrzucić w hashtagach na nośnikach cyfrowych i w social mediach. Celem akcji jest budowanie świadomości wszechogarniającej fali hejtu, która wylewa się w internecie i zwrócenie uwagi na to, że problem ten staje się trendem.
Więcej informacji oraz oficjalny manifest znajdziesz na stronie internetowej firmy.
Obejrzyj oficjalny spot reklamowy:
Wkrótce dowiemy się, czy kampania otrzyma tak wiele nagród jak poprzednie produkcje. Co sądzisz o tej kampanii?
źródło: Bianco