Jak dorośli mieszkańcy USA korzystają z różnych sieci społecznościowych?

Około 9 na 10 dorosłych użytkowników jakiejkolwiek innej sieci społecznościowej w USA można również znaleźć na Facebooku (styczeń 2018).

Pomimo spadku popularności Facebooka wśród nastolatków mieszkających w Stanach Zjednoczonych, Facebook pozostaje wciąż pierwszą platformą społecznościową dla osób w wieku powyżej 18 lat i starszych.

Według sondażu przeprowadzonego przez Pew Research Center, aż 68 proc. dorosłych mieszkańców w USA korzysta z największej na świecie sieci społecznościowej. Dzięki temu Facebook jest najlepszym portalem społecznościowym, gdzie można dotrzeć do dorosłych internatów. Drugą pozycję pod względem zasięgu wśród dorosłych zajmuje Instagram.

Liczba dorosłych użytkowników korzystających z mediów społecznościowych w USA wzrosła w ciągu ostatnich 2 lat nieznacznie dzięki Instagramowi, Pinterestowi i Twitterze, poprawiając zasięg wśród tej grupy wiekowej. Nie jest jednak niespodzianką, że to ​​Facebook jest platformą, w której można znaleźć największy udział dorosłych użytkowników z innych mediów społecznościowych.


Przeczytaj także: Najbardziej widoczne marki w mediach społecznościowych

Jak pokazuje poniższy wykres, około 90 proc. dorosłych użytkowników jakiejkolwiek innej sieci społecznościowej można również znaleźć na Facebooku W przypadku innych platform odnotowano znacznie mniejsze udziały dorosłych użytkowników innych sieci społecznościowych.

Udziały dorosłych użytkowników korzystających z kilku sieci społecznościowych (USA, sty 2018)

Udziały dorosłych użytkowników korzystających z kilku sieci społecznościowych (USA, sty 2018)

Co ciekawe, Instagram, Twitter i Snapchat wydają się być szczególnie popularne wśród entuzjastów social mediów, ponieważ użytkownicy tych trzech platform również dość licznie korzystają z innych serwisów społecznościowych.

Udział (%) użytkowników (pierwsza kolumna), którzy korzystają także z (pierwszy wiersz)

Tabelę należy czytać w ten sposób, np.: 35% dorosłych użytkowników Facebooka korzysta również ze Snapchata (pozycja zaznaczona na zielono w tabeli)

TWTINSTAFBSNAPYTWAPINTLI
Twitter (TWT)73%90%54%95%35%49%50%
Instagram (INSTA)50%91%60%95%35%47%41%
Facebook (FB)32%47%35%87%27%37%33%
Snapchat (SNAP)48%77%89%95%33%44%37%
YouTube (YT)31%45%81%35%28%36%32%
WhatsApp (WA)38%55%85%40%92%33%40%
Pinterest(PINT)41%56%89%41%92%25%42%
LinkedIn (LI)47%57%90%40%94%35%49%

źródła: Pew Research Center – Social Media Use in 2018 via Statista – Facebook’s the Common Ground for Adults on Social Media

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj