Mastercard wprowadza tokeny kart płatniczych dla e-sprzedawców

Mastercard i Flipkart nawiązały współpracę dotyczącą technologii tokenizacji, realizowanej przez usługę MDES for Merchants, aby zwiększyć bezpieczeństwo płatności online.

MDES for Merchants - Mastercard

Podczas targów Mobile World Congress w Barcelonie Mastercard poinformował, że Flipkart będzie pierwszym detalistą w regionie Azji i Pacyfiku, który skorzysta ze skierowanej do sprzedawców detalicznych usługi Mastercard Digital Enablement Services (MDES) for Merchants.

Umożliwia ona bankom wydającym karty zastąpienie numerów kart kredytowych, debetowych lub przedpłaconych (numerów PAN) bezpiecznymi tokenami cyfrowymi. Tokeny te umożliwią detalistom poprawę bezpieczeństwa i jakości obsługi klientów. Pozwalają też e-sprzedawcom zabezpieczyć się przed ryzykiem oszustwa i zmniejszyć obciążenia związane z przechowywaniem numerów PAN.

Sprzedawcy i klienci często przechowują informacje o kartach płatniczych w aplikacjach oraz w sieci, aby ułatwić dokonywanie płatności, umożliwić korzystanie z usług subskrypcyjnych oraz realizację płatności cyklicznych. Bezpieczeństwo transakcji pozostaje jednak niezwykle ważne. Usługa MDES for Merchants zapewnia dodatkowy poziom ochrony. W przypadku naruszenia bezpieczeństwa danych tokenu usługa MDES blokuje transakcje, eliminując możliwość oszustwa. W przypadku utraty urządzenia lub przechwycenia danych karty płatniczej, powiązanie tokenu z kartą lub urządzeniem może zostać unieważnione – i ponownie ustanowione dla nowego tokenu lub karty płatniczej. Proces ten przebiega przy tym bezproblemowo z punktu widzenia klienta.

Przeczytaj także: Mastercard wprowadza biometrię jako nowy standard zakupów online

Aby poprawić komfort obsługi, usługa umożliwia posiadaczom kart płatniczych dokonywanie bezpiecznych płatności cyfrowych za pomocą różnych powiązanych urządzeń poprzez zbliżenie, dotknięcie lub kliknięcie. Co więcej, gdy zmieni się numer karty płatniczej lub jej data ważności, klient nie musi aktualizować tokenów przechowywanych u poszczególnych sprzedawców.

– Cieszymy się ze współpracy z Flipkart, indyjskim pionierem w branży e-handlu, i z możliwości wprowadzenia wiodącej usługi MDES for Merchants. Nasze badania pokazują, że bezpieczeństwo płatności oraz ich wygoda to jedne z najważniejszych czynników branych pod uwagę przez klientów podczas zakupów w internecie. Tokeny Mastercard wyeliminują istotne niedogodności dla klientów i poprawią bezpieczeństwo – powiedział James Anderson, wiceprezes wykonawczy ds. płatności cyfrowych w Mastercard.

Dzięki Internetowi rzeczy i coraz bardziej rozbudowanej sieci powiązań klienci zyskują niezrównane możliwości w zakresie wyboru sposobu i czasu płatności, jednak bezpieczeństwo wszystkich transakcji pozostaje nadal niezwykle istotne. Tylko w ciągu ostatnich trzech lat Mastercard przeznaczył ponad miliard dolarów na wprowadzenie bezpieczniejszych produktów oraz zwiększenie bezpieczeństwa sieci, stale unowocześniając technologie wprowadzane w ciągu ostatnich 50 lat.

źródło: informacja prasowa