W której branży zwracamy największa uwagę na markę? Już nie są to ubrania i buty, nawet nie samochody i kosmetyki – teraz także i w tym zestawieniu królują smartfony.
Coca Cola kontra Pepsi, Nike kontra Adidas, McDonald’s kontra Burger King – jedne z największych rywalizacji w branży w ubiegłym stuleciu. W dzisiejszych czasach największa rywalizacja obecna jest jest w branży technologicznej.
Apple kontra Samsung, lub iOS kontra Android.
Według najnowszego badania Global Consumer Survey 2018 przeprowadzonego przez serwis Statista wynika, że aż 63 proc. dorosłych osób w USA twierdzi, że zwraca szczególną uwagę na marki kupując smartfony – więcej niż w przypadku każdej innej kategorii, w tym mody (53 proc.) i żywności/napojów ( 42 proc.).
Zobacz także: Ile modeli smartfonów wydali producenci w 2017 roku?

Branże, w których największe znaczenie ma marka (brand) – (styczeń 2018 r.):
- smartfony: 63%
- ubrania i buty: 53%
- TV i Hi-Fi: 48%
- Samochody, motory, rowery: 47%
- AGD: 44%
- jedzenie i napoje bezalkoholowe: 42%
- kosmetyki i pielęgnacja ciała: 39%
- napoje alkoholowe: 36%
- meble i wyposażenie domu: 25%
- zabawki i produkty dziecięce: 18%
źródło: Statista – Where Brands Matter Most