W której branży marka ma obecnie największe znaczenie?

W której branży zwracamy największa uwagę na markę? Już nie są to ubrania i buty, nawet nie samochody i kosmetyki – teraz także i w tym zestawieniu królują smartfony.

Coca Cola kontra Pepsi, Nike kontra Adidas, McDonald’s kontra Burger King – jedne z największych rywalizacji w branży w ubiegłym stuleciu. W dzisiejszych czasach największa rywalizacja obecna jest jest w branży technologicznej.

Apple kontra Samsung, lub iOS kontra Android.

Według najnowszego badania Global Consumer Survey 2018 przeprowadzonego przez serwis Statista wynika, że aż 63 proc. dorosłych osób w USA twierdzi, że zwraca szczególną uwagę na marki kupując smartfony – więcej niż w przypadku każdej innej kategorii, w tym mody (53 proc.) i żywności/napojów ( 42 proc.).

Zobacz także: Ile modeli smartfonów wydali producenci w 2017 roku?


W której branży marka ma największe znaczenie? (styczeń 2018)

W której branży marka ma największe znaczenie? (styczeń 2018)

Branże, w których największe znaczenie ma marka (brand) – (styczeń 2018 r.):

  • smartfony: 63%
  • ubrania i buty: 53%
  • TV i Hi-Fi: 48%
  • Samochody, motory, rowery: 47%
  • AGD: 44%
  • jedzenie i napoje bezalkoholowe: 42%
  • kosmetyki i pielęgnacja ciała: 39%
  • napoje alkoholowe: 36%
  • meble i wyposażenie domu: 25%
  • zabawki i produkty dziecięce: 18%

źródło: Statista – Where Brands Matter Most

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj