Skip to content
  •   piątek, 27 stycznia, 2023
  • O SERWISIE
  • PARTNERZY
  • KONTAKT
Logo serwisu mobiRANK.pl

mobiRANK.pl

Blog technologiczny, mobile, aplikacje, internet

  • NEWSY
  • iOS
  • ANDROID
  • RANKINGI
    • WSZYSTKIE RANKINGI
    • INTERNET 5G
    • INTERNET NA KARTĘ
    • INTERNET STACJONARNY
    • INTERNET MOBILNY
    • ROBOTY SPRZĄTAJĄCE
    • ABONAMENT

Apple zastrzega nowy znak towarowy z tęczowym logo

MOBILE HISTORIA TECHNOLOGII NEWSY TECHNOLOGIA WYDARZENIA
20 lutego 2018
Łukasz Majchrzyk

Firma Apple złożyła wniosek o zastrzeżenie „nowego” znaku towarowego z wielobarwnym tęczowym logo, które było stosowane już w historii za czasów Steve’a Jobsa.

Kolorowe logo Apple na czapkach i koszulkach

Firma Apple złożyła wniosek do USPTO w sprawie ochrony znaku towarowego dla wycofanego już jakiś czas temu wielobarwnego tęczowego logo.

Wprowadzone w 1977 roku tęczowe logo (około 30 lat temu), funkcjonowało zanim Steve Jobs wprowadził oryginalnego iPhone’a i logo zostało zamienione na czarny znak po 22 latach funkcjonowania. Firma Apple ponownie złożyła wniosek o znak towarowy w Stanach Zjednoczonych w grudniu zeszłego roku, a wniosek jest wciąż rozpatrywany.

Przeczytaj także: Tęczowe logo Apple wystawione na aukcję

W zgłoszeniu Apple stwierdza, że planuje używać tęczowego logo na czapkach i choć wydaje się niedorzeczne, aby Apple zaczęło wchodzić w branżę pasmanteryjną (sic!), to firma często zastrzega nowe znaki towarowe, nawet jeśli nie zamierza go w ogóle używać.

Pozwala to Apple na ochronę znaku towarowego w przypadku chęci użycia logo przy okazji jakiegoś projektu. Właściwie nie powinniśmy się spodziewać, że  Apple umieści logo na czapkach i szortach. Przecież Apple już sprzedaje koszulki z tęczowym w swoim sklepie w Apple Park.

A tak zmieniało się logo w ciągu ponad 30 lat:

Zmiana logo Apple od 1976 do 2018 r.
Jak zmieniało się logo Apple od 1976 do 2018 r.

Opis kolorowego logo Apple we wniosku do USPTO: Znak składa się z wzoru jabłka z usuniętym kęsem, z odłączonym zielonym liściem, a jabłko podzielone jest poziomymi kolorowymi segmentami w następujących kolorach (od góry do dołu): zielony, żółty, pomarańczowy, czerwony, fioletowy i niebieski.

Pomysł tęczowego logo podobno został wymyślony przez samego Steve’a Jobsa. Nieżyjący dyrektor generalny Apple’a chciał pokazać wszystkie kolory, które mógł wyprodukować Apple II, i w rezultacie dodał wzór tęczy do logo Apple.

Rzekomy fragment wniosku o znak towarowy (tęczowe logo Apple)
Blast

źródło: The Blast via phoneArena

Łukasz Majchrzyk Memoji (mobiRANK.pl)
Łukasz Majchrzyk

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.

mobirank.pl
Tagi: Apple, brand, branding, design, logo, patent, prawo, Steve Jobs, znak towarowy

Nawigacja wpisu

Aplikacja „Swype Keyboard” przestaje być wspierana
Od dzisiaj Android Pay zamienia się w Google Pay

JAKI WYBRAĆ INTERNET STACJONARNY?

Jaki wybrać internet dla domu (domowy/stacjonarny)?

Przeczytaj także

  • Realme zapowiada Coca-Cola Phone
  • Wygraj wakacje w Sopocie za polecanie usług nazwa.pl
  • Zwiastun 4. sezonu „Sukcesji” już dostępny przed marcowym powrotem serialu
  • Kolejna porażka próby stworzenia szczepionki przeciwko HIV
  • „Narodziny miliarderów” w środy na BBC Brit

Jaki wybrać internet mobilny?

Jaki wybrać internet mobilny na kartę?
© 2023 mobiRANK.pl