Skip to content
  •   sobota, 25 czerwca, 2022
  • O SERWISIE
  • PARTNERZY
  • KONTAKT
Logo serwisu mobiRANK.pl

mobiRANK.pl

Blog technologiczny, mobile, aplikacje, internet

  • NEWSY
  • iOS
  • ANDROID
  • RANKINGI
    • WSZYSTKIE RANKINGI
    • INTERNET 5G
    • INTERNET NA KARTĘ
    • INTERNET STACJONARNY
    • INTERNET MOBILNY
    • ROBOTY SPRZĄTAJĄCE
    • ABONAMENT

Apple zastrzega nowy znak towarowy z tęczowym logo

MOBILE HISTORIA TECHNOLOGII NEWSY TECHNOLOGIA WYDARZENIA
20 lutego 2018
Łukasz Majchrzyk

Firma Apple złożyła wniosek o zastrzeżenie „nowego” znaku towarowego z wielobarwnym tęczowym logo, które było stosowane już w historii za czasów Steve’a Jobsa.

Kolorowe logo Apple na czapkach i koszulkach

Firma Apple złożyła wniosek do USPTO w sprawie ochrony znaku towarowego dla wycofanego już jakiś czas temu wielobarwnego tęczowego logo.

Wprowadzone w 1977 roku tęczowe logo (około 30 lat temu), funkcjonowało zanim Steve Jobs wprowadził oryginalnego iPhone’a i logo zostało zamienione na czarny znak po 22 latach funkcjonowania. Firma Apple ponownie złożyła wniosek o znak towarowy w Stanach Zjednoczonych w grudniu zeszłego roku, a wniosek jest wciąż rozpatrywany.

Przeczytaj także: Tęczowe logo Apple wystawione na aukcję

W zgłoszeniu Apple stwierdza, że planuje używać tęczowego logo na czapkach i choć wydaje się niedorzeczne, aby Apple zaczęło wchodzić w branżę pasmanteryjną (sic!), to firma często zastrzega nowe znaki towarowe, nawet jeśli nie zamierza go w ogóle używać.

Pozwala to Apple na ochronę znaku towarowego w przypadku chęci użycia logo przy okazji jakiegoś projektu. Właściwie nie powinniśmy się spodziewać, że  Apple umieści logo na czapkach i szortach. Przecież Apple już sprzedaje koszulki z tęczowym w swoim sklepie w Apple Park.

A tak zmieniało się logo w ciągu ponad 30 lat:

Zmiana logo Apple od 1976 do 2018 r.
Jak zmieniało się logo Apple od 1976 do 2018 r.

Opis kolorowego logo Apple we wniosku do USPTO: Znak składa się z wzoru jabłka z usuniętym kęsem, z odłączonym zielonym liściem, a jabłko podzielone jest poziomymi kolorowymi segmentami w następujących kolorach (od góry do dołu): zielony, żółty, pomarańczowy, czerwony, fioletowy i niebieski.

Pomysł tęczowego logo podobno został wymyślony przez samego Steve’a Jobsa. Nieżyjący dyrektor generalny Apple’a chciał pokazać wszystkie kolory, które mógł wyprodukować Apple II, i w rezultacie dodał wzór tęczy do logo Apple.

Rzekomy fragment wniosku o znak towarowy (tęczowe logo Apple)
Blast

źródło: The Blast via phoneArena

Łukasz Majchrzyk Memoji (mobiRANK.pl)
Łukasz Majchrzyk

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.

mobirank.pl
Tagi: Apple, brand, branding, design, logo, patent, prawo, Steve Jobs, znak towarowy

Nawigacja wpisu

Aplikacja „Swype Keyboard” przestaje być wspierana
Od dzisiaj Android Pay zamienia się w Google Pay

JAKI WYBRAĆ INTERNET STACJONARNY?

Jaki wybrać internet dla domu (domowy/stacjonarny)?

Przeczytaj także

  • Nadawcy komercyjni protestują przeciwko nierównemu traktowaniu
  • „Energia i cywilizacja” Vaclava Smila już w polskiej wersji!
  • „Wybrańcy” mogą już robić rezerwacje na phone (1)
  • 5 nowych artystów w Spotify RADAR Polska
  • Optymizm powoli wraca do branży turystycznej

Jaki wybrać internet mobilny?

Jaki wybrać internet mobilny na kartę?

Zobacz także

NEWSY TECHNOLOGIA WYDARZENIA

Nadawcy komercyjni protestują przeciwko nierównemu traktowaniu

25 czerwca 2022
Łukasz Majchrzyk
KSIĄŻKI I POPKULTURA NEWSY RAPORTY I BADANIA TECHNOLOGIA

„Energia i cywilizacja” Vaclava Smila już w polskiej wersji!

25 czerwca 2022
Łukasz Majchrzyk
ANDROID MOBILE NEWSY POLECANE TECHNOLOGIA

„Wybrańcy” mogą już robić rezerwacje na phone (1)

24 czerwca 2022
Łukasz Majchrzyk
APLIKACJE MOBILNE KSIĄŻKI I POPKULTURA MOBILE MUZYKA NEWSY WYDARZENIA

5 nowych artystów w Spotify RADAR Polska

24 czerwca 2022
Łukasz Majchrzyk
© 2022 mobiRANK.pl