Firma Apple złożyła wniosek o zastrzeżenie „nowego” znaku towarowego z wielobarwnym tęczowym logo, które było stosowane już w historii za czasów Steve’a Jobsa.
Firma Apple złożyła wniosek do USPTO w sprawie ochrony znaku towarowego dla wycofanego już jakiś czas temu wielobarwnego tęczowego logo.
Wprowadzone w 1977 roku tęczowe logo (około 30 lat temu), funkcjonowało zanim Steve Jobs wprowadził oryginalnego iPhone’a i logo zostało zamienione na czarny znak po 22 latach funkcjonowania. Firma Apple ponownie złożyła wniosek o znak towarowy w Stanach Zjednoczonych w grudniu zeszłego roku, a wniosek jest wciąż rozpatrywany.
Przeczytaj także: Tęczowe logo Apple wystawione na aukcję
W zgłoszeniu Apple stwierdza, że planuje używać tęczowego logo na czapkach i choć wydaje się niedorzeczne, aby Apple zaczęło wchodzić w branżę pasmanteryjną (sic!), to firma często zastrzega nowe znaki towarowe, nawet jeśli nie zamierza go w ogóle używać.
Pozwala to Apple na ochronę znaku towarowego w przypadku chęci użycia logo przy okazji jakiegoś projektu. Właściwie nie powinniśmy się spodziewać, że Apple umieści logo na czapkach i szortach. Przecież Apple już sprzedaje koszulki z tęczowym w swoim sklepie w Apple Park.
A tak zmieniało się logo w ciągu ponad 30 lat:
Opis kolorowego logo Apple we wniosku do USPTO: Znak składa się z wzoru jabłka z usuniętym kęsem, z odłączonym zielonym liściem, a jabłko podzielone jest poziomymi kolorowymi segmentami w następujących kolorach (od góry do dołu): zielony, żółty, pomarańczowy, czerwony, fioletowy i niebieski.
Pomysł tęczowego logo podobno został wymyślony przez samego Steve’a Jobsa. Nieżyjący dyrektor generalny Apple’a chciał pokazać wszystkie kolory, które mógł wyprodukować Apple II, i w rezultacie dodał wzór tęczy do logo Apple.
źródło: The Blast via phoneArena