Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Czy aplikacja mobilna banku będzie najważniejszą appką w telefonie?

Z badania #finanseprzyszlosci przeprowadzonego przez IBRiS na zlecenie Banku Millennium wynika, że dla większości Polaków bankowe aplikacje mobilne będą za 10 lat ważnym Centrum Usług nie tylko bankowych.

Scalając różnego rodzaje usługi i produkty staną się platformą nieograniczonego kontaktu klienta z bankiem. Zdaniem ponad 90 proc. badanych, w 2028 roku kupowanie biletów, funduszy inwestycyjnych i ubezpieczeń, płacenie za buty czy wypożyczenie roweru będzie w mobilnym banku oczywistością.

Za 10 lat aplikacja mobilna głównym kanałem dostępu do banku

Wraz z rozwojem technologii aplikacje mobilne stają się podstawowym kanałem dostępu do konta. Przykładowo w Banku Millennium liczba klientów aktywnie korzystających z aplikacji mobilnej wzrosła w 2017 roku o 39 proc., a większość operacji bankowych – w tym 99 proc. przelewów i 88 proc. lokat – została zrealizowana elektronicznie.

Mobilne ubezpieczenia, inwestycje, płatności i…

W najbliższych latach aplikacje bankowe będą nadal podążać za potrzebami i zmianami w życiu swoich użytkowników, dając dostęp do coraz nowocześniejszych usług bankowych. Na znacznie szerszą niż dotąd skalę pozwolą m.in. zakładać lokaty (również w technologii rozszerzonej rzeczywistości), pożyczać pieniądze, kupować fundusze inwestycyjne i ubezpieczenia oraz płacić telefonem.

W banku przyszłości kupisz buty i zamówisz „chińczyka”

Do bankowych urządzeń mobilnych przenoszą się też zakupy i programy lojalnościowe. W najbliższych latach oprócz nowych funkcjonalności, pojawią się w nich swego rodzaju „punkty handlowe” bądź połączenia z platformami smartshoppingowymi typu goodie. Tego typu narzędzia agregują informacje o zniżkach, promocjach i programach rabatowych oraz wspierają inteligentne zakupy. Co o tym sądzą Polacy?

Przeczytaj także: Europejskie badanie bankowości cyfrowej 2017 od Mastercard

Co jeszcze Polacy chcieliby załatwiać w aplikacji bankowej

Prawie ośmiu na dziesięciu pytanych nie wiedziało jakie jeszcze sprawy chcieliby załatwić za pomocą aplikacji. Chyba trudno to sobie dziś wyobrazić. Wśród odpowiedzi pojawiały się sporadycznie: aktualizacja lub wymiana dowodu osobistego, możliwość zaciągnięcia kredytu i zapisu do lekarzy. Niecałe 12 proc. wskazało, że nie chciałoby załatwiać większej ilości spraw niż już wymienione.

Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w dniach 27 listopada – 1 grudnia 2017 r. na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 do 60 lat deklarujących posiadanie konta bankowego. Technika badawcza: CATI. 

źródło: informacja prasowa

Exit mobile version