Coraz więcej osób korzysta i płaci za pomocą Polskiego Standardu Płatności we wszystkich kanałach (online, ATM, P2P, POS) – zobacz szczegółowe wyniki BLIKA za 2017 rok.
Wczoraj na Twitterze odbyła się prezentacja online Polskiego Standardu Płatności (BLIK), podczas której prezes PSP Dariusz Mazurkiewicz zaprezentował wyniki spółki za czwarty kwartał 2017 roku.
Nie jest tajemnicą, że Polacy lubią korzystać z nowatorskich rozwiązań ułatwiających płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych. Wyniki Blika potwierdzają ten dynamiczny trend wzrostowy popularności płatności mobilnych. W całym 2017 roku blikowicze wykonali 33 mln transakcji (w tym 22 mln w internecie).
Czwarty kwartał 2017 roku to absolutny rekord trasakcyjności Blika, w którym ta metoda płatności odnotowała 3-krotny wzrost transakcji (12 mln transakcji) w porównaniu z ubiegłym roku. Na taki wynik miały wpływ głównie transakcje online za pomocą usługi Blik One Click, których użytkownicy wykonali aż 8,5 mln (71% wszystkich transakcji Blikiem).
Przeczytaj także: Stan mobilnych płatności zbliżeniowych w Polsce (4Q 2017)
Szybkie wypłaty z bankomatów Blikiem to 2,4 mln transakcji, które stanowią 20% wszystkich transakcji w ostatnim kwartale. Płatności w sklepach na terminalach płatniczych są zdecydowanie mniej popularne, było ich zaledwie 550 tys. (5%), a natychmiastowych przelewów z telefonu na telefon użytkownicy wykonali 540 tys. (4%). Te ostatnie statystyki nie dziwią, biorąc pod uwagę, że wśród mobilnych metod płatności użytkownicy mają do dyspozycji znacznie wygodniejsze płatności HCE lub Google Pay (Android Pay).
W ostatnim kwartale minionego roku wykonywaliśmy średnio 131 tys. transakcji Blikiem dziennie, z czego 93 tys. płatności online, 26 tys. transakcji w bankomatach (ATM), 6 tys. płatności w terminalach płatniczych (POS) i 5,8 tys. natychmiastowych przelewów na telefon (P2P). Rekordowa liczba transakcji jednego dnia wyniosła ponad 238 tys., a rekord płatności internetowych aż 195 tys.
Tylko w 4. kwartale Blik pozyskał aż milion nowych użytkowników. Obecnie korzysta z niego 6,1 mln osób, czyli 2 razy więcej niż pod koniec 2016 r. Wartość transakcji zrealizowanych Blikiem w całym 2017 roku przekroczyła 4,5 mld złotych.
Na koniec warto zerknąć na rekordy średniej liczby transakcji Blikiem w 2017 roku:
Podsumowując, oto najważniejsze statystyki Blika na koniec 2017 roku:
- 6,1 mln użytkowników,
- dostępność usługi w 8 bankach,
- możliwość wypłat Blikiem z 17 tys. bankomatów
- tylko w 4Q minionego roku ponad 1 mln nowych użytkowników,
- ponad 230 tys. punktów HU,
- 100% e-commerce,
- ponad 232 tys. terminali płatniczych obsługujących tę metodę płatności.
Całą wideo prezentację wyników możecie obejrzeć poniżej:
Blik Q4 https://t.co/oI0qRgwyg3
— BLIK (@BLIKmobile) February 1, 2018
Zobacz również: Liczba użytkowników mobilnych metod płatności 2015-2017
źródło: Polski Standard Płatności