Szybkość strony wpłynie na pozycję w wyszukiwarce mobilnej Google’a

Od lipca 2018 roku szybkość ładowania się stron mobilnych będzie czynnikiem rankingowym wpływającym na pozycję w mobilnych wynikach wyszukiwania Google’a.

Szybkość strony będzie miała wpływ na pozycję w mobilnej wyszukiwarce Google

Google ogłosiło, że od lipca 2018 r. szybkość stron stanie się czynnikiem rankingowym w wyszukiwaniu mobilnym. Prędkość została wykorzystana do ustalania pozycji dla wyników wyszukiwania na komputerach już w 2010 roku – oznacza to, że po raz pierwszy będzie ona używana do pozycjonowania stron na urządzeniach mobilnych.

Zmiana w mobilnych wynikach wyszukiwania nazywana jest Speed Update i zmianę pozycji najbardziej odczują właściciele najwolniejszych mobilnych stron internetowych. Google twierdzi, że nie ma narzędzia, które okreśłałoby, czy aktualizacja algorytmu dla wyszukiwań mobilnych wpłynie na pozycję strony.

Zamiast tego Google zachęcamy programistów do zastanowienia się, w jaki sposób wydajność ich strony wpływa na wygodę korzystania przez użytkowników smartfonów. To, jak ważna jest szybkość działania strony, można wywnioskować po intencji tego pytania. Jednak wolna strona może nadal zajmować dobrą pozycję, jeśli jej treść jest bardzo istotna dla tego czego użytkowik szuka i odpowiada na konkretne zapytanie.
dla tego, czego szuka użytkownik.


Zobacz także: PageSpeed ​​Insights mierzy teraz rzeczywiste prędkości

Zmiana algorytmu nie oznacza jednak, że będzie to kompletny armagedon dla powolnych stron w wyszukiwarce mobilnej, ale z pewmością wpłynie na wzrost optymalizacji szybkości większości stron w internecie, znim jeszcze aktualizacja wejdzie w życie.

Dobrym punktem wyjścia może być przetestowanie stron za pomocą narzędzia Google PageSpeed ​​Insights, które zostało niedawno zaktualizowane.

źródło: Search Engine Journal via Google Webmaster Central Blog – Using page speed in mobile search ranking

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj