Sprzedaż komputerów w 2017 r. spadła do poziomu sprzed dekady

Według najnowszych danych za 2017 rok, sprzedaż komputerów i laptopów spadła do poziomu, który notowaliśmy dziesięć lat temu – zobacz jak statystyki za lata 2006-2017.

Sprzedaż PC na świecie spadła w ubiegłym roku do poziomu z 2006 roku. Według wstępnych szacunków firmy Gartner badającej rynek, producenci komputerów PC w zeszłym roku wysłali w sumie 263 milionów komputerów, co oznacza spadek z 270 milionów w 2016 r.

Rok 2017 był już szóstym z kolei rokiem, w którym spadła sprzedaż komputerów osobistych, a liczba sprzedanych urządzeń spadła o prawie 30 proc. w porównaniu do 2011 roku, kiedy rynek komputerowy osiągnął swoje maksimum.

Pod względem sprzedaży rynek komputerów PC powrócił do tego samego poziomu, w którym był 10 lat temu. Rok później, Apple zapoczątkowało erę smartfonów wydając pierwszego iPhone’a. Smartfony niewątpliwie przejęły wiele funkcji i czynności, które wykonujemy na komputerach osobistych. I to właśnie te niepozorne urządzenia mobilne są bez wątpienia główną przyczyną postępującego spadku popularności komputerów.


Przeczytaj także: Od 5 lat spada sprzedaż komputerów PC

Według Gartnera, 5 największych sprzedawców posiadało ponad 70 proc. udział w globalnej liczbie sprzedaży w ubiegłym roku. Jest to wynikiem tego, że rynek nadal się konsoliduje, a mniejsi producenci zmagają się z konkurencją pod kątem kosztów produkcji. Z 21-proc. udziałem w rynku HP i Lenovo są wspólnymi liderami na rynku z Dellem (15,2%), Apple (7,4%) i Asusem (6,8%), które uplasowały się w pierwszej piątce.

Oto wykres przygotowany przez serwis Statista, na którym widać, jak zmieniała się sprzedaż komputerów na świecie od 2006 do 2017 roku:

Sprzedaż komputerów na świecie od 2006 do 2017 r.

źródło: Statista – Global PC Market Shrinks to Decade Low, Gartner Newsroom – Gartner Says Worldwide PC Shipments Declined 2 Percent in 4Q17 and 2.8 Percent for the Year

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj