„Pismo. Magazyn opinii” pojawi się w kioskach 3 stycznia 2018 r.

Już w środę 3 stycznia będziemy mogli przeczytać pierwszy numer polskiego magazynu „Pismo. Magazyn opinii”, dla którego wzorem ma być amerykański „New Yorker”.

„Pismo. Magazyn opinii” od 3 stycznia 2018 r. w kioskach i internecie

„Pismo. Magazyn opinii” od 3 stycznia 2018 r. w kioskach i internecie

„Pismo. Magazyn opinii” jest przedsięwzięciem pro publico bono, którego wydawcą jest Fundacja Pismo. Począwszy od 3 stycznia 2018 roku miesięcznik będzie ukazywał się w wersji papierowej i elektronicznej. Będzie to drugi po reaktywowanym kwartalniku Przekrój magazyn, który ma traktować o kulturze, życiu, rzeczach ważnych a nawet technologiach.

Redaktorem naczelnym Piotr Nesterowicz, pisarz i eseista. W grudniu ukazał się już numer zerowy magazynu (w nakładzie 100 egz.), którym na Facebooku pochwalił się Piotr Stasiak, członek zarządu Fundacji Pismo. Wydanie papierowe będzie można kupić już jutro w cenie 12,99 zł.

Zespół redakcyjny tworzy 6 osób, oprócz redaktora Nesterowicza: Karol Tyczyński – dyrektor artystyczny, Katarzyna Kazimierowska – sekretarz redakcji, Magdalena Kicińska – redaktor prowadząca dział Rzeczywistość (z reportażami), Agnieszka Rosner – redaktor prowadząca dział Idee (z esejami) i Barbara Sowa jako redaktor wydania cyfrowego. Makietę przygotował Jacek Utko, a autorem okładki pierwszego numeru jest Tymek Jezierski. Pierwszy numer będzie liczył 100 stron i ukaże się w nakładzie 30-40 tys. egz.


Wydawca ma zabezpieczone środki z darowizn na półtora roku funkcjonowania „Pisma”. Źródłem przychodów ma być sprzedaż egzemplarzowa, reklamy i prenumerata wydania cyfrowego.

O czym przeczytamy w miesięczniku „Pismo. Magazyn opinii”?

„Pismo” skierowane jest do osób, dla których ważne jest poznanie i zrozumienie zjawisk wpływających zarówno na naszą codzienność, jak i kształtujących przyszłość. Do tych, którzy cenią sobie dziennikarską rzetelność, wiarygodność i dążenie do obiektywizmu. Jest miesięcznikiem dla czytelników poszukujących wysokiej jakości reportaży poświęconych sprawom krajowym i zagranicznym; dla osób zainteresowanych najważniejszymi trendami w kulturze, nauce, technologii i gospodarce oraz ideami kształtującymi współczesne rozwiązania społeczne i polityczne; dla czytelników polskiej prozy, poezji oraz komiksu. Dla wszystkich, którzy lubią czytać dobre teksty dziennikarskie.

Jak czytamy na stronie Pisma, będzie on łączył fakt, literaturę, obraz oraz humor. Jest poświęcony istotnym tematom społecznym, ekonomicznym, naukowym, technologicznym, kulturalnym i politycznym. Jest zaproszeniem do rozmów o rzeczach ważnych i będzie starać się pozostawać miesięcznikiem apolitycznym i niepartyjnym. Ma łączyć treści o najwyższej jakości merytorycznej, wnikliwości i rzetelności z doskonałym stylem literackim.

Prostota, przejrzystość, precyzja oraz nowoczesna forma z jednej strony mają angażować czytelnika, a z drugiej przekazywać ambitne treści. Ponieważ jedną z naczelnych wartości Pisma jest wiarygodność, a redakcja przykłada szczególną wagę do weryfikacji faktów i zdarzeń, które pojawiają się w publikowanych tekstach.

Okładka 1. nr. „Pisma”

Okładka 1. nr. „Pisma”

Czy „Pismo. Magazyn opinii” takie będzie? Przekonamy się już jutro.

Jak działa i gdzie kupić cyfrową wersję magazynu?

Za cyfrową wersję miesięcznika „Pismo. Magazyn Opinii” odpowiada Laboratorium EE, znane dotąd z realizacji takich projektów jak np. Sonar „Gazety Wyborczej”, archiwum cyfrowe Biblioteki Narodowej Polona, czy program elektronicznego obiegu dokumentów Ministerstwa Cyfryzacji Aplikacje.gov.pl. Autorem layoutu strony internetowej Pisma, podobnie jak projektu graficznego wersji drukowanej, jest Jacek Utko.

– Serwis internetowy Pisma nie jest typowym serwisem informacyjnym – jest wydaniem elektronicznym magazynu, opartym na treściach wydania drukowanego, publikowanych w tym samym czasie, co papierowa wersja miesięcznika – opowiada Piotr Kowalski, Project Manager z Laboratorium EE. Cyfrowa wersja Pisma jest płatnym serwisem subskrypcyjnym.

Pismo w wersji cyfrowej działa w oparciu o model freemium: nowi i niezalogowani użytkownicy mają dostęp do 3 artykułów miesięcznie oraz bezpłatnych fragmentów serwisu. Całość treści dostępna będzie po zalogowaniu i opłaceniu dostępu.

Po zarejestrowaniu się w serwisie, użytkownicy mogą bezpłatnie korzystać z dostępu przez okres jednego miesiąca. Po tym czasie, czytelnicy elektronicznej wersji Pisma będą mieli możliwość skorzystania z kilku form płatności: wykupienia jednorazowego dostępu miesięcznego, prenumeraty przedpłaconej (np.: 30 dni za 9,99 zł lub 6 miesięcy za 53,90 zł), lub stałej subskrypcji z opcją opt-out (jak w serwisach typu Netflix czy Spotify, gdzie co miesiąc pobierana jest opłata miesięczna, a użytkownik ma możliwość rezygnacji, z określonym terminem zapadalności).

Wersja cyfrowa Pisma

Strona internetowa Pisma została przygotowana w technologii responsywnej, dostosowującej się do rodzaju ekranu, co pozwala przeglądać treści zarówno na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych. Serwis cechuje prostota, pragmatyczność, unikanie rozwiązań, które nie są niezbędne lub nie niosą istotnych funkcjonalności lub korzyści dla użytkownika.

źródło: Press, Magazyn Pismo

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj