Narzędzie do testowania wyników dla elementów rozszerzonych

Firma Google uruchomiła „Test wyników dla elementów rozszerzonych” – nowe narzędzie do sprawdzania danych strukturalnych w inteligentnych wynikach wyszukiwania.

Test wyników dla elementów rozszerzonych (Google)

Google opublikowało nowe narzędzie typu catch-all do testowania elementów rozszerzonych, które wyglądają inaczej niż standardowy niebieski link. Mogą to na przykład być karuzele, obrazy lub inne nietekstowe elementy interfejsu użytkownika w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google.

Nowe narzędzie przetestuje wszystkie rodzaje danych strukturalnych, które mogą być wyświetlane jako bogate wyniki wyszukiwania. Testuje źródła danych, takie jak JSON-LD, Microdata i RDFa. Zapewnia dokładniejszą reprezentację sposobu wyświetlania strony w wynikach wyszukiwania, a także możliwość testowania danych strukturalnych w dynamicznie ładowanej treści.

W formularzu można wpisać adres strony internetowej, aby zobaczyć, które wyniki dla elementów rozszerzonych mogą być generowane przez zawarte w nich dane uporządkowane.


Przeczytaj również: Aktualizacja danych Open PageRank (grudzień 2017)

Jak działa test wyników dla elementów rozszerzonych?

Narzędzie funkcjonuje jeszcze w wersji beta, zatem nie wszystkie wyniki z elementami rozszerzonymi oraz typy błędów są obsługiwane.

Obecnie narzędzie do testowania wyników może sprawdzić następujące typy danych strukturalnych: przepisy, oferty pracy, filmy i kursy. Google zauważa, że ​​jest to tylko pierwszy krok, a obsługa większej liczby typów danych zostanie wdrożona w miarę upływu czasu.

Pozytywny (po lewej) i negatywny (po prawej) wynik testu

Pozytywny (po lewej) i negatywny (po prawej) wynik testu – kliknij na obrazek, aby powiększyć

Korzystanie z narzędzia do testowania wyników jest tak samo proste, jak korzystanie z innych narzędzi testowych Google’a. Wystarczy wpisać dowolny adres URL strony i uruchomić test za pomocą przycisku Rozpocznij test.

Nieprawidłowy kod zostanie podświetlony, więc można dokładnie dowiedzieć się, co naprawić, jeśli występują jakieś problemy. PO stosownych poprawkach i pozytywnym przetestowaniu strony, można przesłać ją do indeksu Google’a bezpośrednio z narzędzia do testowania.

Można także podejrzeć wyniki wyszukiwania z danymi strukturalnymi na urządzeniach mobilnych. Mogą one być prezentowane w dwóch wariantach – wystarczy wybrać Podgląd wyników wyszukiwania i Typ wyniku (1) lub (2).

Podgląd wyników wyszukiwania strony WWW z elementami rozszerzonymi (przepis kulinarny)

Podgląd wyników wyszukiwania strony WWW z elementami rozszerzonymi (przepis kulinarny)

Można także podejrzeć kod źródłowy oraz zobaczyć wykryte dane uporządkowane na danej stronie internetowej.

Narzędzie do testowania danych strukturalnych i wyników dla elementów rozszerzonych znajdziesz pod adresem: search.google.com/test/rich-results

źródło: Google

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj