Firma Google uruchomiła „Test wyników dla elementów rozszerzonych” – nowe narzędzie do sprawdzania danych strukturalnych w inteligentnych wynikach wyszukiwania.
Google opublikowało nowe narzędzie typu catch-all do testowania elementów rozszerzonych, które wyglądają inaczej niż standardowy niebieski link. Mogą to na przykład być karuzele, obrazy lub inne nietekstowe elementy interfejsu użytkownika w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google.
Nowe narzędzie przetestuje wszystkie rodzaje danych strukturalnych, które mogą być wyświetlane jako bogate wyniki wyszukiwania. Testuje źródła danych, takie jak JSON-LD, Microdata i RDFa. Zapewnia dokładniejszą reprezentację sposobu wyświetlania strony w wynikach wyszukiwania, a także możliwość testowania danych strukturalnych w dynamicznie ładowanej treści.
W formularzu można wpisać adres strony internetowej, aby zobaczyć, które wyniki dla elementów rozszerzonych mogą być generowane przez zawarte w nich dane uporządkowane.
Przeczytaj również: Aktualizacja danych Open PageRank (grudzień 2017)
Jak działa test wyników dla elementów rozszerzonych?
Narzędzie funkcjonuje jeszcze w wersji beta, zatem nie wszystkie wyniki z elementami rozszerzonymi oraz typy błędów są obsługiwane.
Obecnie narzędzie do testowania wyników może sprawdzić następujące typy danych strukturalnych: przepisy, oferty pracy, filmy i kursy. Google zauważa, że jest to tylko pierwszy krok, a obsługa większej liczby typów danych zostanie wdrożona w miarę upływu czasu.
Korzystanie z narzędzia do testowania wyników jest tak samo proste, jak korzystanie z innych narzędzi testowych Google’a. Wystarczy wpisać dowolny adres URL strony i uruchomić test za pomocą przycisku Rozpocznij test.
Nieprawidłowy kod zostanie podświetlony, więc można dokładnie dowiedzieć się, co naprawić, jeśli występują jakieś problemy. PO stosownych poprawkach i pozytywnym przetestowaniu strony, można przesłać ją do indeksu Google’a bezpośrednio z narzędzia do testowania.
Można także podejrzeć wyniki wyszukiwania z danymi strukturalnymi na urządzeniach mobilnych. Mogą one być prezentowane w dwóch wariantach – wystarczy wybrać Podgląd wyników wyszukiwania i Typ wyniku (1) lub (2).
Można także podejrzeć kod źródłowy oraz zobaczyć wykryte dane uporządkowane na danej stronie internetowej.
Narzędzie do testowania danych strukturalnych i wyników dla elementów rozszerzonych znajdziesz pod adresem: search.google.com/test/rich-results
źródło: Google