Uber ma 1,5 mln użytkowników w Polsce i wprowadza zmiany

Firma Uber poinformowała dzisiaj, że w Polsce z aplikacji korzysta już 1,5 mln użytkowników, przy okazji wprowadza zmiany w aplikacji i sposobie rozliczania przejazdów.

1,5 mln użytkowników Ubera w Polsce

Pół roku temu Uber poinformował, że liczba użytkowników serwisu w Polsce przekroczyła 1 mln. Dzisiaj firma świętuje 1,5 miliona użytkowników.

Kolejną dobrą wiadomością, tym razem dla pasażerów, jest to, że zdecydowano się wprowadzić  znaczące zmiany w sposobie rozliczania przejazdów oraz dodano kilka nowych funkcji. Złą wiadomością jest to, że skrócono czas, w którym można anulować przejazd do 2 minut oraz wprowadzono opłatę minutową w wysokości 0,25 zł/min, która dolicza się do rachunku podczas gdy kierowca przyjechał w miejsce odbioru i musi na nas czekać.

Od dzisiaj w aplikacji mobilnej Uber można zobaczyć inne opcje taryfowe w zależności od miasta, w którym zamawiamy przejazd.

Przeczytaj także: Uber dodaje w aplikacji podstawy języka migowego

Obecnie dostępne mogą być 3 różne taryfy:

  • X, czyli codzienne i tanie przejazdy, cena: 4 zł opłata początkowa, 0,25 zł/minuta, 1,30 zł/km;
  • SELECT, czyli przejazdy o podwyższonym komforcie, cena: 7 zł opłata początkowa, 0,35 zł/minuta, 1,70 zł/km;
  • VAN, czyli produkt idealny dla większych grup, cena: 10 zł opłata początkowa, 0,5 zł/minuta, 1,7 zł/km.
Dostępność usług Uber (X, Select, Van) w poszczególnych miastach Polski
Dostępność usług Uber (X, Select, Van) w poszczególnych miastach Polski

Nowe funkcje w aplikacji Uber

Uber wysłuchał opinii użytkowników i krytyki związanej z manipulowaniem cenami przez kierowców i zlikwidował tzw. widełki cenowe. Bazując na trzyletnim doświadczeniu na polskim rynku, od teraz przed wykonaniem przejazdu w aplikacji zobaczymy konkretną kwotę, która zapłacimy po dojechaniu do celu (nie mniej i nie więcej!).

Screen aplikacji Uber z nowymi funkcjami

  • Chat w aplikacji  – teraz jest jeszcze łatwiej skontaktować się z kierowcą, Można wysyłać wiadomość bezpośrednio z poziomu aplikacji – wcześniej należy się upewnić czy posiadamy najnowsza wersję appki.
  • Krótszy czas na anulację przejazdu (2 minuty) – aby zapobiec sytuacjom, w których kierowca angażuje swój czas i środki przemieszczając się w kierunku miejsca odbioru, czas na bezpłatną anulację przejazdu wynosi teraz tylko 2 minuty od momentu zamówienia. Anulując przejazd po ponad 2 minutach zostaniemy obciążeni opłatą w wysokości 10 zł.
  • Opłata minutowa – aby wynagrodzić kierowcom czas poświęcony na oczekiwanie na użytkowników, wprowadzono opłatę minutową (0,25 zł/min), która jest naliczana po 2 minutach od momentu przyjazdu na miejsce odbioru.

źródło: Uber Blog – 1,5 mln użytkowników! Zmieniamy się dla Was!