To już bitcoinmania, aplikacja Coinbase popularniejsza od Snapchata

Ogromna popularność kryptowalut i szaleństwo wokół Bitcoina ma swoje odzwierciedlenie także wśród najpopularniejszych aplikacji mobilnych.

Wielu początkujących inwestorów kryptowalut pobiera Coinbase, łatwą w użyciu aplikację mobilną do kupowania i sprzedawania bitcoinów (BTC). Według szacunków aplikacja wygenerowała już 700 000 pobrań w ciągu jednego tygodnia grudnia. To dwa razy więcej pobrań niż Snapchat lub Instagram w tym samym okresie.

Cena bitcoina wzrosła w ciągu ostatniego miesiąca, przyciągając hordy inwestorów, którzy po raz pierwszy chcieli spekulować na kryptowalucie. Wielu z nich sięga po Coinbase, łatwej w użyciu usługi, która pozwala ludziom wymieniać dolary na bitcoiny. Aplikacja szybko trafiła na pierwsze miejsce w rankingu sklepu App Store w Stanach Zjednoczonych, ale dziś spadła już na 8. miejsce.

Zobacz także: Jaka jest różnica między tradycyjną walutą a kryptowalutą?


Najnowsze dane firmy analizującej aplikacje mobilne Sensor Tower pokazują, ile osób pobrało Coinbase na swoje iPhone’y i iPady. W ciągu tygodnia, który zakończył się w miniony wtorek, wraz ze wzrostem popularności bitcoinów, Coinbase odnotował 700 000 pierwszych instalacji.

Liczba pobrań Coinbase vs. Snapchat vs. Instagram

Liczba pobrań Coinbase vs. Snapchat vs. Instagram

Liczba pierwszych pobrań tej aplikacji jest dwa razy niż pierwsze instalacje, takich aplikacji jak Snapchat czy Instagram Facebooka w tym samym czasie. Dzisiejsze dane pokazały ponowny spadek Coinbase’a, ale to i tak niebywały sukces jak na appkę która znajdowała się w pierwszej 300 aplikacji na iOS-a w Stanach Zjednoczonych.

Skoro cena bitcoina (BTC) nadal rośnie, można oczekiwać, że ludzie będą jeszcze chętniej masowo pobierać Coinbase i inne tak zwane aplikacje portfelowe, w których można spekulować kryptowalutami.

Wzrost wartości bitcoina 2014-2017

źródło: Business Insider via Sensor Tower – Coinbase’s U.S. App Store Downloads Doubled Snapchat and Instagram in the Past Week

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj