Apple wprowadza opcję przedsprzedaży w sklepie App Store

Od dzisiaj można zamawiać płatne i bezpłatne aplikacje oraz gry mobilne na urządzenia z systemem iOS w „przedsprzedaży”.

Opcja zamawiania aplikacji w przedsprzedaży w sklepie App Store

Opcja zamawiania aplikacji w przedsprzedaży w sklepie App Store

Zapowiedziana wczoraj opcja przedsprzedaży (pre-order) na stronach pomocy iTunes Connect została dzisiaj wprowadzona już w sklepie App Store na całym świecie. Oznacza to, że użytkownicy mogą zamawiać gry i aplikacje mobilne, wybierając opcję „Pobierz”, lub w przypadku płatnych aplikacji „Kup”, zanim aplikacja pojawi się fizycznie do pobrania.

Oczywiście, dotyczy to tylko tych aplikacji, które deweloper udostępni w takiej formie w sklepie App Store. Użytkownicy standardowo widzą przypis „Przedsprzedaż” oraz datę oficjalnego wydania aplikacji. W przypadku płatnych appek widoczna jest również cena, jaką musimy zapłacić za dany tytuł w przedsprzedaży.

Kilka aplikacji jest już dostępnych w przedsprzedaży w sklepie App Store. W przypadku bezpłatnych aplikacji, po zamówieniu w przedsprzedaży, kupujący będą powiadamiani, gdy aplikacja będzie dostępna i zostanie pobrana ona pobrana na ich urządzenie. W przypadku płatnych aplikacji mechanizm jest taki sam, a kwota w jakiej sprzedawana jest aplikacja zostanie pobrana po uruchomieniu aplikacji, ale jeszcze przed jej faktycznym pobraniem.


Udostępnianie aplikacji w przedsprzedaży jest dla programistów wyjątkowo łatwe. Po prostu muszą wybrać przyszłą datę wydania aplikacji w zakresie od 2 do 90 dni i wybrać opcję „Udostępnij w przedsprzedaży” (z ang. „make available for pre-order”) w sekcji Pricing and Availability w iTunes Connect.

Wydaje się, że jest to jedna z większych implementacja funkcji powiadomień, którą widzieliśmy po raz pierwszy w momencie udostępnienia gry Super Mario Run, gdy miała pojawić się w sklepie App Store. Wtedy Apple udostępniło opcję „Powiadom”.

W chwili pisania tego tekstu dostępnych jest już siedem tytułów, które obsługują nowe funkcje, w tym Gorogoa i Inside oraz Sonic Runners Adventure.

Widok aplikacji w przedsprzedaży (po lewej: bezpłatna, po prawej: płatna)

Widok aplikacji w przedsprzedaży (po lewej: bezpłatna, po prawej: płatna)

W przeglądarkowej wersji serwisu iTunes, aplikacje dostępne w preorderach mają pomarańczowy znaczek pre-order obok tytułu aplikacji:

Opcja Pre-order w sklepie iTunes

Opcja Pre-order w sklepie iTunes

Jeśli programiści zastosują tę funkcję i będą obniżali ceny aplikacji w przedsprzedaży, może to okazać się przydatnym narzędziem marketingowym dla aplikacji mobilnych na iOS-a. Co sądzisz o możliwości zamawiania aplikacji w systemie przedsprzedaży?

źródło: Apple via iDownloadBlog

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj