Chińskie marki rywalizują na rynku smartfonów z takimi gigantami jak Apple i Samsungiem – a według danych za 3. kw. sprzedaż smartfonów ciagle rośnie.
Sprzedaż smartfonów na świecie wzrosła o 3 procent w trzecim kwartale 2017 r. Według nowych szacunków firmy Gartner, zajmującej się badaniem rynku, światowa sprzedaż do użytkowników końcowych wyniosła 383 miliony sztuk w okresie od lipca do września br., w porównaniu z 372 milionami w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Zobacz także: Prognoza sprzedaży smartfonów na świecie do 2021 roku
Firmy Samsung i Apple jeszcze obroniły pierwsze dwa miejsca przed swoimi rywalami z Chin, którzy pomimo osłabienia sprzedaży na rodzimym rynku, odnotowali dwucyfrowy wzrost sprzedaży.
W pierwszej piątce Apple było jedyne, którego sprzedaż nie wzrosła o co najmniej 10 procent w porównaniu do zeszłorocznego kwartału wrześniowego. Można to w dużej mierze przypisać faktowi, że najważniejszy model iPhone’a z 2017 roku – iPhone X – pojawił się w sprzedaży dopiero w październiku, w przeciwieństwie do ubiegłorocznego iPhone’a 7, który zadebiutował we wrześniu i przyczynił się do sprzedaży za 3 kwartał.
Polecamy również: TOP 5 najlepiej sprzedających się smartfonów w 3 kwartale 2017 r.
Pomimo 11-procentowego spadku sprzedaży w porównaniu do trzeciego kwartału 2016 r., Chiny nadal są największym rynkiem smartfonów na świecie. Z 27,9-proc. sprzedażą, rynek chiński jest ponad dwukrotnie większy niż rynek północnoamerykański pod względem sprzedaży jednostkowej.
TOP 5 producentów smartfonów w 3 kwartale 2017 r. (według liczby sprzedanych urządzeń)
producent | udział 3Q 2016 | udział 3Q 2017 | sprzedaż 3Q 2017 (mln) |
---|---|---|---|
Samsung | 19,3% | 22,3% | 85,6 mln |
Apple | 11,6% | 11,9% | 45,4 mln |
Huawei | 8,7% | 9,5% | 36,5 mln |
Oppo | 6,6% | 7,7% | 29,4 mln |
Xiaomi | 4,0% | 7,0% | 26,9 mln |
źródło: Statista – Chinese Brands Challenge Samsung and Apple