Google testuje nowy wygląd mobilnych wyników wyszukiwania

W wyszukiwarce Google na urządzeniach mobilnych wprowadzono nowy wygląd, teraz jest więcej zaokrągleń, jaśniejsze kolory linków i trochę cieni.

Google testuje nowy, zaokrąglony wygląd mobilnych wyników wyszukiwania

Patrząc teraz na nowy wygląd wyników wyszukiwania Google na smartfonach, nie znajdziemy już ostrych krawędzi. Wszystkie karty wyszukiwania i pola w kartach wyszukiwania mają teraz zaokrąglone rogi.

Nowy, obły projekt jest dopasowany do trendu panującego w aplikacjach i systemach mobilnych, ale także wyglądu samych smartfonów. Wszystkie najnowsze smartfony z ekranami „bez krawędzi”mają zaokrąglone rogi – dlaczego zatem nie dopasować wyglądu strony lub aplikacji do popularnych ekranów?

Oprócz zaokrąglonych narożników można również zauważyć, że niebieskie linki są dużo jaśniejsze i przyjemniejsze dla oka niż poprzedni odcień.

Przeczytaj także: Google testuje nowy interfejs mobilnych wyników wyszukiwania

W wynikach wyszukiwania firm i lokalnego biznesu, również zauważymy zmianę koloru. Gwiazdki w wizytówkach firm zostały zmienione z pomarańczowego na żółty.

Screen mobilnych wyników wyszukiwania Google
Screen mobilnych wyników wyszukiwania Google (zaokrąglone rogi)

Poza kilkoma zmianami estetycznymi nie zauważyłem żadnych znaczących zmian w sposobie renderowania samych wyników wyszukiwania. Strony nadal mają taką samą liczbę jednostek reklamowych, a na dole wciąż jest ten sam wybór powiązanych wyszukiwań.

Nie wiadomo jednak, czy jest to ostateczny wygląd wyszukiwarki Google na urządzenia mobilne, czy kolejny test Google’a na większą skalę? W wyszukiwarce Google pojawia się sporo różnych eksperymentów, więc można się spodziewać, że ten wygląd będzie ewoluował i lekko się zmieniał przez cały czas.

Co ciekawe wygląd w aplikacji mobilnej Google i witrynie na komputery wygląd się nie zmienił. Może to oznaczać, że nie jest to docelowy projekt, który będzie spójny na wszystkich urządzeniach i systemach. Musimy jeszcze chwilę poczekać aż zobaczymy więcej.

źródło: Google via Search Engine Journal