Jak to jest z tym serem w Emoji burgera? ?

Od wczoraj cały internet dyskutuje nad prawidłowym umieszczeniu sera w Emoji cheesburgera – ma być na mięsie i już, a powodów jest kilka!

Porównanie Emoji cheesburgera

Jeśli jest sezon ogórkowy, to trzeba wziąć na tapetę cheesburgera, a raczej ikonę Emoji pod różnymi systemami i w różnych aplikacjach. Okazuje się bowiem, że Google jako jedyne umieściło w swoim Emoji plasterek sera pod mięsem…

No i to wystarczyło, aby rozpętała się międzynarodowa dyskusja na temat tego, jakie jest prawidłowe położenie sera w burgerze?

Apple umieszcza serek na mięsie, ale Google umieściło go pod mięsem. Nawet prezes Google’a Sundar Pichai poruszył ten ważny temat. Ikony Emoji nie od dziś wywołują wiele dyskusji i często są elementem sporu.

W tę niedzielę Thomas Baakdel wysłał tweeta, od którego wszystko się zaczęło. Obok ikony cheesburgera stworzonego przez Google’a umieścił ikonę Apple’a i napisał: Myślę, że musimy porozmawiać o tym, jak Google umieściło na dole plasterek sera w Emoji burgera, podczas gdy Apple umieszcza na górze.”

  • Składniki w burgerze według Apple’a: bułka-pomidor-ser-mięso-sałata-bułka
  • Niekonwencjonalny układ burgera według Google’a: bułka-sałata-pomidor-mięso-ser-bułka.

Na tweeta zareagowało prawie od razu 17 000 osób, a po chwili pojawiło się 1500 odpowiedzi.

Zdecydowana większość uważa, że ser musi być na wierzchu mięsa, a sałata musi być odizolowana pomidorami! Pojawiły się też inne schematy, które wskazywały na to, że brakuje cebuli, ogórków i majonezu!

Dlaczego istnieje taka rozbieżność między tym, jak różne firmy przedstawiają ikonę hamburgera, a właściwie cheesburgera?

Cóż, wszystko zależy od tego jak przedstawili autorzy dane Emoji w danym systemie. Same emotikony są tworzone przez Unicode Consortium, organizację non-profit, która tworzy standardy, aby obrazki były czytelne na wielu platformach. Wysyłając ikone na iPhone’ie musimy mieć odpowiednie odwzorowanie na Windowsie lub Androidzie.

Choć istnieją ogólne wskazówki dotyczące wyglądu Emoji, to ostateczny wygląd zależy od firmy, która je wdraża. Dlaczego zatem firmy wybierają różne wyglądy? Ostatecznie, wszystko sprowadza się do stylu, który został w danej firmie ustalony i zaakceptowany.  Nie ma zatem jednego i ostatecznego wyglądu Emoji hamburgera, ani sposobu aby zdefiniować jedyny własciwy skład.

Czepiamy się Google’a, a Wy jak kładziecie ser w burgerze?

Krótko mówiąc: z wyjątkiem jednej ikony ser znajduje się wszędzie na górze, żeby nie wypływał spod gorącego mięsa, ale myślę, że spór mogłaby rozstrzygnąć i zamknąć jedynie Magda Gessler.

źródło: dzięki Ewa! via BusinessInsider, Emojipedia – How Do You Like Your Burger Emoji?