Co druga osoba robi zakupy online przez smartfona

Wygląda na to, że obecnie najpopularniejsze jest robienie zakupów za pomocą smartfona – zobacz najnowsze wyniki badania za 2. kwartał 2017 r.

Zakupy internetowe na świecie wg urządzenia (2Q 2017)
Zakupy internetowe na świecie wg urządzenia (2Q 2017)

Najnowsze wyniki badania przeprowadzonego przez GlobalWebIndex potwierdzają, że obecnie mobilne zakupy online są obecnie najpopularniejsze wśród internautów. Stopniowe przejście z komputerów na smartfony odzwierciedla zmieniające się postawy wobec handlu m-commerce i sygnalizuje nową erę wzrostu w tym kanale zakupowym. W dużym stopniu związane jest to z tym, że już prawie każdy ma smartfona.

Dalszy rozwój handlu mobilnego (m-commerce) utoruje drogę do detalicznych usług lokalizacyjnych, zakupów AR (Augmented Reality), handlu społecznego i płatności mobilnych, które będą odgrywać coraz większą rolę w internetowej ścieżce zakupowej konsumentów.

Jeśli tylko spopularyzują się wszystkie nowe sposoby zakupów, to będą one bardziej wygodne, łatwiejsze i bardziej zindywidualizowane. Jedno jest jednak pewne, że smartfon będzie odgrywał tutaj znacząca rolę, zarówno online jak i offline.

Przeczytaj także jak wyglądały zakupy mobilne na świecie w 2014 roku

Procent internautów, którzy robia zakupy online za pomocą następujących urzadzeń (2Q 2017):

  • 75% – na każdym urządzeniu (smartfon, tablet, komputer)
  • 51% – na smartfonie
  • 49% – na komputerze (PC) lub laptopie
  • 9% – na tablecie

M-Commerce według regionu na świecie (2 kwartał 2017 r.)

Nie ma wątpliwości, że APAC (Azja i Pacyfik) są motorem handlu m-commerce. Aż 63% ankietowanych z tego regionu kupuje co miesiąc za pośrednictwem swoich telefonów komórkowych.

M-Commerce wg regionu na świecie w 2Q 2017 r.
M-Commerce wg regionu na świecie w 2Q 2017 r.

Jeśli jednak skoncentrujemy się na mobilnej grupie wiekowej 16-24 lat, dane liczbowe w Europie i Ameryce Północnej przekraczają odpowiednio 40% i 45%. To kolejne przypomnienie o tym, jak ważne dla sprzedawców detalicznych jest zoptymalizowanie swoich sklepów na urządzenia mobilne!

M-commerce w poszczególnych regionach (%):

  • 63% – Azja i Pacyfik (APAC)
  • 38% – Ameryka Południowa
  • 36% – Ameryka Północna
  • 34% – Bliski Wschód i Afryka
  • 30% – Europa

źródło: GWI Blog – Buying Online is Now Mobile-First