Wygląda na to, że obecnie najpopularniejsze jest robienie zakupów za pomocą smartfona – zobacz najnowsze wyniki badania za 2. kwartał 2017 r.
Najnowsze wyniki badania przeprowadzonego przez GlobalWebIndex potwierdzają, że obecnie mobilne zakupy online są obecnie najpopularniejsze wśród internautów. Stopniowe przejście z komputerów na smartfony odzwierciedla zmieniające się postawy wobec handlu m-commerce i sygnalizuje nową erę wzrostu w tym kanale zakupowym. W dużym stopniu związane jest to z tym, że już prawie każdy ma smartfona.
Dalszy rozwój handlu mobilnego (m-commerce) utoruje drogę do detalicznych usług lokalizacyjnych, zakupów AR (Augmented Reality), handlu społecznego i płatności mobilnych, które będą odgrywać coraz większą rolę w internetowej ścieżce zakupowej konsumentów.
Jeśli tylko spopularyzują się wszystkie nowe sposoby zakupów, to będą one bardziej wygodne, łatwiejsze i bardziej zindywidualizowane. Jedno jest jednak pewne, że smartfon będzie odgrywał tutaj znacząca rolę, zarówno online jak i offline.
Przeczytaj także jak wyglądały zakupy mobilne na świecie w 2014 roku
Procent internautów, którzy robia zakupy online za pomocą następujących urzadzeń (2Q 2017):
- 75% – na każdym urządzeniu (smartfon, tablet, komputer)
- 51% – na smartfonie
- 49% – na komputerze (PC) lub laptopie
- 9% – na tablecie
M-Commerce według regionu na świecie (2 kwartał 2017 r.)
Nie ma wątpliwości, że APAC (Azja i Pacyfik) są motorem handlu m-commerce. Aż 63% ankietowanych z tego regionu kupuje co miesiąc za pośrednictwem swoich telefonów komórkowych.
Jeśli jednak skoncentrujemy się na mobilnej grupie wiekowej 16-24 lat, dane liczbowe w Europie i Ameryce Północnej przekraczają odpowiednio 40% i 45%. To kolejne przypomnienie o tym, jak ważne dla sprzedawców detalicznych jest zoptymalizowanie swoich sklepów na urządzenia mobilne!
M-commerce w poszczególnych regionach (%):
- 63% – Azja i Pacyfik (APAC)
- 38% – Ameryka Południowa
- 36% – Ameryka Północna
- 34% – Bliski Wschód i Afryka
- 30% – Europa
źródło: GWI Blog – Buying Online is Now Mobile-First