Kampania #BloodNormal, czyli krew w reklamie podpasek…

W najnowszej kampanii #BloodNormal podpasek Libresse, firma Bodyform wskazuje, że krew menstruacyjna to naturalna rzecz, więc nie powinna być tematem tabu.

Kampania #BloodNormal w reklamie Libresse

Z pewnością kojarzycie reklamy podpasek lub tamponów, w których ich zalety, czyli higieniczność i chłonność są demonstrowane przy pomocy niebieskiego płynu. Jednak producent podpasek Libresse, firma Bodyform, chce przełamać tabu i przedstawiać swój bardziej naturalnie. Najnowszy spot reklamowy zatytułowany „Blood normal” udostępniony na YouTube’ie, trwa około 2,5 minuty i rozprawia się nad problemem krwi menstruacyjnej w reklamie.

Czy to nowy trend w reklamie?

Wideo rozpoczyna się od wpisu w mediach społecznościowych, w którym od razu dowiadujemy się że dziewczyna ma okres i należy zadzwonić do niej w przyszłym tygodniu. W spocie obserwujemy kobiety, które dostają miesiączki w różnych sytuacjach: pod prysznicem, przy stole podczas obiadu czy w szkole.

Pokazano także ujęcie z wylewaniem czerwonej (zamiast niebieskiej) cieczy na podpaskę. To chyba pierwszy taki spot, w którym zdecydowano się zastąpić niebieski płyn bardziej naturalnym kolorem. Warto dodać, że w reklamach artykułów do higieny intymnej kobiet, nie bez przyczyny używany jest niebieski płyn zamiast czerwonego, nie tylko z powodu zakazu, ale także z myślą o osobach bardziej wrażliwych (dla których krew nie jest przyjemnym widokiem). Niebieski kolor kojarzy się także z czystością i higieną.

Kampania #BloodNormal w reklamie Libresse

Kampania z pewnością nie jest walka o jakiekolwiek prawa, a raczej zwróceniem uwagi na produkt, przez zastosowanie bardziej kontrowersyjnego podejścia. Wątpię, aby komukolwiek przeszkadzał dotychczasowy trend, ale być może się mylę i właśnie należy pokazywać rzeczy takimi jakimi są?

Oceńcie sami:

Pod koniec filmu, po scenie zmiany zakrwawionej podpaski (obraz jest oczywiście do pewnego momentu zapikslowany) przez jedną z dziewczyn, pojawia się napis, że pokazywanie krwi menstruacyjnej jest nieakceptowany oraz hasło: Periods are normal. Showing them should be too (z ang. Okres jest rzeczą normalną. Pokazywanie jej też powinno być normalne.).

Kampania #BloodNormal w reklamie Libresse

Za kreację i pomysł odpowiada agencja AMV BBDO, media do niej zaplanował i kupił dom mediowy Zenith. Działania PR realizuje agencja Ketchum. Kampania #BloodNormal ma mieć zasięg globalny.

źródło: WirtualneMedia