Właściciele iPhone’ów wydają więcej online niż Androidowcy

Statystycznie, użytkownicy iPhone’ów wydają więcej pieniędzy na zakupy internetowe niż właściciele smartfonów z Androidem.

Apple właśnie wprowadziło na rynek swoje najnowsze flagowe telefony, a już 3 listopada do sklepów trafi najbardziej oczekiwany smartfon tego roku, czyli iPhone X. Ten model jest najdroższym iPhonem, jaki kiedykolwiek wydano, za który będzie trzeba zapłacić prawie 5000 zł. Zapewne wiele osób wyda taką kwotę na nową dziesiątkę: Czy użytkownicy iPhoneow’ po prostu wydają więcej pieniędzy niż wszyscy inni?

Dzięki danym serwisu Wolfgang Digital, pochodzących z ogromnego zestawu 31 milionów sesji iPhone’ów i smartfonów z Androidem, można pokusić się o odpowiedź na powyższe pytanie.

Wiee osób nie potrafi zrozumieć, dlaczego ludzie kupują iPhone’y, skoro są droższe niż ich odpowiedniki z Androidem oferujące podobne funkcjonalności i parametry sprzętowe? Weług mnie różnica między tymi urządzeniami tkwi przede wszystkim w systemie operacyjnym, designie, niezawodności, obsłudze klienta i jeszcze w marketingu.

Istnieją także hipotezy związane z trendami e-commerce. Jedna z nich dotyczy tego, że użytkownicy urządzeń Apple’a wydają więcej pieniędzy niż użytkownicy komputerów stacjonarnych. Nie uwierzycie, ale pojawiały się tak nieuczciwe działania w sieci jak podwyższanie cen w hotelach dla korzystających z systemu rezerwacji online na komputerze Apple’a!

Zobacz także: Oto jak zmieniały się ceny generacji iPhone’a od 2007 roku

Ta historia jest już anegdotą, która może krążyć po sieci, ale nigdy nie widziałem danych, które by to potwierdzały. Świat sprzedaży online nieco się zmienił, jednak jest coś w tym, że użytkownicy iPhone’ów wydają więcej niż użytkownicy smartfonów z Androidem. Pierwszym dowodem na to jest zakup dużo droższego iPhone’a!

Użytkownicy iPhone’ów wydają więcej na zakupy online niż użytkownicy Androida

Gdy ta hipoteza pojawiła się po raz pierwszy, porównano użytkowników komputerów PC i użytkowników komputerów Mac. W 2017 roku należy porównywać już użytkowników mobilnych, którzy stanowią coraz większą część tortu e-commerce na świecie. Przeglądając 31 milionów sesji internetowych na urządzeniach z systemem operacyjnym iOS i Android, a następnie przefiltrowanie danych można znaleźć odpowiedź na to pytanie. Wyniki są zaskakujące:

  • użytkownicy Androida wydają średnio 11,54 dolarów (ok. 42 zł) podczas jednej transakcji online,
  • użytkownicy iPhone’ów wydają średnio aż 32,94 dolarów (118 zł) podczas jednej transakcji internetowej.
Użytkownicy iPhone'ów wydają 3 razy więcej podczas jednych zakupów online
Ile średnio wynosi kwota zakupów internetowych przez użytkownika iPhone’a i Androida?

Oznacza to, że użytkownicy iPhone’ów wydają prawie 3 razy tyle ile użytkownicy Androida podczas pojedynczych zakupów internetowych. Co to oznacza dla cyfrowych marketingowców?

Czytając te dane można pomyśleć, że najbardziej opłaca się kierować reklamy tylko do użytkowników iPhone’ów? Oczywiście, zarówno w Google’u (AdWords) jak i na Facebooku możesz wykorzystać tę informację, aby kierować swoje reklamy do użytkowników iPhone’ów. Ale, pamiętaj, że użytkownicy Androida stanowią większość użytkowników mobilnych w Polsce i na świecie, niż użytkowników iOS-a. Dlatego należy rozważnie korzystać z tej informacji, odpowiednio optymalizując i dostosowując stawki w wyszukiwarce i na Facebooku w systemie aukcyjnym.

Jednak informacja o tym, że właściciele iPhone’ów chętniej wydają kasę z pewnością będzie niezwykle przydatna! Nie daj się tez zwieść różnym anegdotom i historiom na temat wydawania kasy online przez właścicieli konkretnych systemów – optymalizuj to na swojej grupie odbiorców!

źródło: Moz Blog – Do iPhone Users Spend More Online Than Android Users?