Pierwsza rozmowa telefoniczna po kablu, gorączka Pac-Mana, kody kreskowe, komptometr i pierwszy lot NASA – to wydarzenia z tego tygodnia.
6 października 1942: Opatentowano kserowanie
Chester Carlson otrzymuje patent na proces zwany elektrofotografią, powszechnie znany jako fotokopiowanie. Dopiero w 1946 r. firma zainteresowała wykorzystanie wynalazku w celach komercyjnych. Firma Haloid opatentowała patent Carlsona i stworzyła słowo kserografia (z ang. xerography), aby odróżnić proces od fotografii tradycyjnej. Ostatecznie kserowanie stało się tak dużą częścią przychodów firmy, że firma Haloid zmieniła nazwę na Xerox.
7 października 1952: Opatentowano technologię kodów kreskowych
Amerykańscy wynalazcy Norman Joseph Woodland i Bernard Silver otrzymali patent US nr 2 612 994 dla technologii klasyfikującej, opisywanej jako „klasyfikacja artykułów poprzez medium identyfikujące wzory”. Oczywiście dzisiaj lepiej znamy te „wzorce identyfikujące” jako kody kreskowe. Woodland i Silver ostatecznie sprzedali swój patent za jedyne 15 000 dolarów, ale później zostali zaproszeni do Inventors Hall of Fame.
7 października 1954: Pierwszy kalkulator tranzystorowy IBM 604
Naukowcy z IBM zmodyfikowali istniejący kalkulator wykorzystujący lampy próżniowe model 604 wykorzystując tranzystory. Ten eksperyment nie zmniejszył rozmiaru maszyny biurowej ani nie przyspieszył jej szybkości, ale wykorzystywał tylko 5% mocy projektowanej na zasadzie próżni. Zachęcony tym udanym eksperymentem, IBM 4 lata później wprowadził na rynek pierwszy komercyjny kalkulator tranzystorów, model 608.
8 października 1992: Mortal Kombat – Finish him!
Wydano grę wideo Mortal Kombat, która stała się jedną z najpopularniejszych serii gier bitewnych (tzw. bijatyk) w historii. Znana jest ze swojej graficznej prezentacji krwi i śmiercionośnych ruchów kończących tzw. „fatalities”.
9 października 1876: Pierwsza rozmowa telefoniczne za pośrednictwem kabla
Alexander Graham Bell i Thomas Watson demonstrują pierwsze dwukierunkowe rozmowy telefoniczne za pośrednictwem zewnętrznych linii telefoicznych. Bell i Watson nawiązali połączenie między miastami Boston i Cambridge.
10 października 1980: Zaczyna się gorączka Pac-Man
Midway udostępniło gry wideo Pac-Man w Ameryce Północnej. Japońskie wydanie pod nazwą Puck-Man pojawiło się w maju tego samego roku. Pac-Man stał się pierwszym prawdziwym mega hitem w historii, wywołującą „Pac-Man Fever” i wprowadzając branżę gier wideo do głównego nurtu popkultury.
11 października 1887: Opatentowano komptometr
Dorr E. Felt otrzymał drugi z dwóch patentów dla komptometru, pierwszej maszyny liczącej używającej klawiszy do wprowadzania danych, która odniosła rynkowy sukces. Interfejs klawiszowy zaprojektowany dla komptometru pozwalał na bardzo szybkie dodawanie wielocyfrowych liczb.
11 października 1958: Pierwsze uruchomienie statku kosmicznego NASA
NASA uruchomiła Pioneer 1, pierwszy statek kosmiczny nowo powstałej agencji kosmicznej. Awaria uruchamiająca statku spowodowana była błędem programowania – Pioneer 1 osiągnął jedynie trajektorię balistyczną, która spowodowała, że spadł na Ziemię po 43 godzinach lotu. Jednak niektóre przydatne dane naukowe zostały dostarczone przez statek kosmiczny.
12 października 1988: NeXT Computer
Firma NeXT Inc. wprowadza na rynek komputer NeXT, ogłoszony przez Steve’a Jobsa jako komputer „wyprzedzający swoje czasy o pięć lat”. Ze względu na obudowę w kształcie sześcianu, komputer był często określany jako „Cube” lub „The NeXT Cube”, co doprowadziło do tego, że kolejny model nazwano oficjalnie nazwanego NeXTcube. Nowy komputer wprowadził kilka innowacji dla komputerów osobistych, takich jak optyczny dysk pamięci masowej, wbudowany procesor sygnałów cyfrowych do rozpoznawania głosu oraz środowisko programistyczne zorientowane obiektowo, które rzeczywiście wyprzedzało swoje czasy.