1,3 mld użytkowników Facebook Messengera

Z aplikacji Facebook Messenger korzysta już ponad 1,3 miliarda użytkowników miesięcznie na świecie – to o 100 mln więcej niż 5 miesięcy temu.

1,3 mld użytkowników miesięcznie aplikacji Facebook Messenger

Facebook Messenger kontynuuje swoje wzrosty, stając się liderem wśród aplikacji do komunikacji mobilnej w większości krajów na świecie. Messenger ma obecnie 1,3 miliarda użytkowników miesięcznie, w porównaniu z 1,2 miliardami w kwietniu tego roku i 1 miliardem w lipcu 2016 roku.

W ciągu ostatnich lat tempo wzrostu Messengera uległo spowolnieniu, ale wystarczyło zaledwie 6 miesięcy, aby z 800 mln użytkowników osiągnąć 1 miliard (lipiec 2017), 9 miesięcy aby dobić do 1,2 miliarda (kwiecień 2017) oraz 5 miesięcy żeby dodać kolejne 100 milionów (wrzesień 2017). Osiągnięte liczby aktywnych miesięcznie użytkowników mogą sygnalizować, że Messenger zaczyna osiągać nasycenie na niektórych ze swoich  kluczowych rynków.

Najwięksi konkurenci Messengera, którzy nie należą do Facebooka to chiński WeChat z 938 milionami miesięcznych użytkowników (maj 2017), chiński QQ z 861 milionami (1 kw. 2017) i Snapchat z 173 milionami użytkowników w 2 kwartale 2017 roku (choć nie wszyscy używają go do wysyłania wiadomości tekstowych). Z kolei iMessage firmy Apple również zaznacza swoją obecność i z aplikacji do wysyłania wiadomości tekstowych i SMS-ów zaczyna przekształcać się w komunikator do wysyłania dynamicznych wiadomości multimedialnych. Wystarczy spojrzeć na nowe Animoji w systemie iOS 11, których ruchy i animacje można kontrolować ruchami twarzy na iPhone’ie X.

Przeczytaj również: Liczba użytkowników sieci społecznościowych w lipcu 2017 r.

Ważnym wydarzeniem w aplikacji Messenger było wprowadzenie w tym roku do niego reklam – w końcu zaczął zarabiać. Marki mogą płacić za przesyłanie  wiadomości sponsorowanych do użytkowników.

Liczba użytkowników Facebook Messengera (kwi 2014 - wrz 2017)
Liczba użytkowników Facebook Messengera (kwiecień 2014 – wrzesień 2017) – grafika: TechCrunch

Jeśli Messenger chce się dalej rozwijać, musi nadal kopiować najlepsze funkcje swoich konkurentów, wprowadzając innowacje tam, gdzie naturalne są powiązania z Facebookem. Chociaż czat może stanowić centrum mobilnych doświadczeń, a telefon komórkowy dostosowuje się do czasów komunikacji wizualnej, Messenger nie może pozwolić sobie na to, aby nadmiar fajerwerków zaszkodził jego właściwemu przeznaczeniu – czyli komunikacji.

źródło: Facebook via TechCrunch