20 lat Netflixa i prawie 104 mln abonentów na świecie

Firma Netflix została założona 29 sierpnia 1997 roku w Scotts Valley w Kalifornii i od samego początku związana jest z filmami i rozrywką domową.

Dwadzieścia lat temu Netflix rozpoczął działalność jako firma dystrybująca filmy DVD za pośrednictwem poczty. Od 2007 roku stał się wiodącym na świecie dostawcą strumieniowej transmisji wideo na żądanie (VOD).

Każdego dnia w serwisie udostępnianych jest łącznie ponad 125 mln godzin filmów i seriali, w tym własnych seriali, dokumentów i filmów pełnometrażowych (tzw. Netflix Originals). Netflix umożliwia użytkownikom oglądanie materiałów w dowolnej liczbie, w dowolnej chwili, w dowolnym miejscu i przy użyciu niemal każdego urządzenia wyposażonego w ekran i łącze internetowe. Rejestracja w serwisie pozwala na swobodne uruchamianie, zatrzymywanie i wznawianie odtwarzania bez reklam i dalszych zobowiązań.

Do końca czerwca 2017 r. Netflix miał prawie 104 miliony abonentów swojej usługi strumieniowej, z czego 52 miliony użytkowników korzysta z serwisu poza Stanami Zjednoczonymi. Jeszcze w kwietniu tego roku serwis miał poniżej 100 mln użytkowników. Firma rozpoczęła międzynarodową ekspansję w 2010 roku, kiedy to miała 19,5 mln klientów. W drugim kwartale 2017 r. subskrybenci międzynarodowi przekroczyli liczbę abonentów z USA po raz pierwszy w historii istnienia Netflixa.


W 2002 roku, kiedy Netflix był usługą oferującą DVD za pośrednictwem poczty, posiadał tylko 600 000 abonentów. Cena akcji Netflixa poszła w górę po tym, gdy firma zdecydowała się wejść w transmisję online w 2011 roku. Po ogłoszeniu decyzji o podziale usługi transmisji strumieniowej i wypożyczalni DVD online, inwestorzy szybko zdali sobie sprawę z potencjału nowej formy serwisu Netflix. Obecnie firma ma wartość 72,9 mld USD.

Liczba abonentów serwisu Netflix od 1999 do 2017 roku (1H) - statystyki na świecie

Liczba abonentów serwisu Netflix od 1999 do połowy 2017 roku – statystyki na świecie

źródło: Statista, Netflix

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj