Australijski McDonald’s użył sobie iPhone’a 8 w reklamie aplikacji

Można zrobić szum wokół marki wykorzystując makietę iPhone’a 8, którego jeszcze nie ma – tak zrobił McDonald’s w Australii.

iPhone 8 w reklamie aplikacji McDonalnd's Australia (mymacca)

Australijski oddział sieci restauracji McDonald’s zrobił sobie dzisiaj sporo szumu w social mediach po tym jak wykorzystał nieoficjalną makietę iPhone’a 8 w reklamie swojej aplikacji mobilnej mymacca’s.

W Australii wystartowała kampania promującą lokalną aplikację mobilną McDonald’s, o której nie warto byłoby wspominać, gdyby nie fakt, że na grafikach wykorzystano mockup iPhone’a 8…

Firma faktycznie wykorzystała własną wersję iPhone’a 8 w kampanii e-mailingowej, prawdopodobnie bez zgody Apple’a. E-mail trafił dzisiaj do wielu użytkowników w Australii i tego niestety nie da się już cofnąć. Jak widać na załaczonej grafice, w wiadomości użyto nieoficjalną grafikę najnowszego smartfona firmy Apple, na której widać znane już wycięcie u góry ekranu OLED.

Jak widać nawet w McDonaldzie nie przeszkadzało zespołom zajmujących się marketingiem i komunikacja internetową, żeby pokazać krążące po sieci nieoficjalne wizerunki iPhone’a. Grafik przygotowujący tę reklamę zapomniał tylko, że w systemie iOS 11 siła sygnału sieci komórkowej nie jest prezentowana za pomocą kółek tylko słupków…

Czy to tylko „inteligentna” akcja PR-owa firmy, czy też jakiś przesadnie nadgorliwy projektant z działu marketingu naprawdę się pomylił?

Promocja aplikacji McDonald's w Australii przy pomocy iPhone'a8, którego jeszcze nie ma...
Promocja aplikacji McDonald’s w Australii przy pomocy iPhone’a8, którego jeszcze nie ma…

Przeczytaj również: McDonald’s rekrutuje do pracy przez Snapchata?

Faktem jest jednak to, że kampania okazała się skuteczna i wszystkie media branżowe wspomniały o tej „pomyłce”, albo celowym zabiegu viralowym.

źródło: MacRumors