Można zrobić szum wokół marki wykorzystując makietę iPhone’a 8, którego jeszcze nie ma – tak zrobił McDonald’s w Australii.
Australijski oddział sieci restauracji McDonald’s zrobił sobie dzisiaj sporo szumu w social mediach po tym jak wykorzystał nieoficjalną makietę iPhone’a 8 w reklamie swojej aplikacji mobilnej mymacca’s.
W Australii wystartowała kampania promującą lokalną aplikację mobilną McDonald’s, o której nie warto byłoby wspominać, gdyby nie fakt, że na grafikach wykorzystano mockup iPhone’a 8…
Firma faktycznie wykorzystała własną wersję iPhone’a 8 w kampanii e-mailingowej, prawdopodobnie bez zgody Apple’a. E-mail trafił dzisiaj do wielu użytkowników w Australii i tego niestety nie da się już cofnąć. Jak widać na załaczonej grafice, w wiadomości użyto nieoficjalną grafikę najnowszego smartfona firmy Apple, na której widać znane już wycięcie u góry ekranu OLED.
Jak widać nawet w McDonaldzie nie przeszkadzało zespołom zajmujących się marketingiem i komunikacja internetową, żeby pokazać krążące po sieci nieoficjalne wizerunki iPhone’a. Grafik przygotowujący tę reklamę zapomniał tylko, że w systemie iOS 11 siła sygnału sieci komórkowej nie jest prezentowana za pomocą kółek tylko słupków…
Czy to tylko „inteligentna” akcja PR-owa firmy, czy też jakiś przesadnie nadgorliwy projektant z działu marketingu naprawdę się pomylił?

Przeczytaj również: McDonald’s rekrutuje do pracy przez Snapchata?
Faktem jest jednak to, że kampania okazała się skuteczna i wszystkie media branżowe wspomniały o tej „pomyłce”, albo celowym zabiegu viralowym.
źródło: MacRumors