Generacja Z spędza ponad 4 godziny dziennie online na mobile’u

Czas, przez jaki młode pokolenie z Generacji Z korzysta z internetu na smartfonach, coraz bardziej się wydłuża i obecnie wynosi już średnio 4 godziny dziennie!

Najmłodsze pokolenie to najliczniejsza grupa użytkowników, którzy korzystają ze smartfonów. Generacja Z (16-20 lat) i Millenialsi – Generacja Y (21-34 lata) niewątpliwie biją rekordy w czasie poświęconym na korzystanie ze smartfona każdego dnia – zobacz ile średnio czasu dziennie spędzają te grupy użytkowników w internecie na telefonach (mobile), komputerach i tabletach.

Generacja Z to pierwsze pokolenie, które tak bardzo związane jest ze smartfonem, który jest absolutnie kluczowym urządzeniem dla ich stylu życia i funkcjonowania w społeczeństwie. Smartfon zabiera im obecnie średnio 52% czasu spędzonego online – co daje około 4 godziny i 10 minut. Jest to pierwsze pokolenie, które spędza więcej czasu na korzystaniu z telefonu komórkowego niż wszystkich innych urządzeń umożliwiających korzystanie z sieci.

Dla porównania, Milenialsi nadal są bardziej skłonni do używania „tradycyjnych” urządzeń do swoich zachowań internetowych. To pokolenie z kolei spędza niecałe cztery godziny dziennie w internecie za pośrednictwem komputerów, laptopów lub tabletów – o 15 minut więcej niż na korzystaniu z telefonów komórkowych.


Biorąc jednak pod uwagę fakt, że coraz więcej czynności online możemy zrobić za pomocą smartfonów, jest wielce prawdopodobne, że juz niedługo i to pokolenie przechyli się w większości w stronę mobile’a.

Dzienny czas spędzany w internecie przez Generację Z i Y, wg urządzenia (dane z 2 kwartału 2017 r.):

Generacja Z (16-20) Genelacja Y/Milenialsi (21-34)
mobile 4 godz. 10 min 3 godz. 43 min
komputery/tablety 3 godz. 49 min 4 godz. 2 min
Czas spędzany online na mobile/PC/tabletach przez Gen Z i Y (2Q 2017)

Czas spędzany online na mobile/PC/tabletach przez Gen. Z i Y (2Q 2017)

Porównaj z danymi z poprzednich lat:

źródło: GlobalWebIndex – Gen Z Now Spend Over 4 Hours Daily Online via Mobile

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na .
Obserwuj