3 mld osób na świecie korzysta już z social mediów

Najnowsze dane Global Digital za sierpień 2017 r. pokazują, że liczba osób korzystających z mediów społecznościowych na świecie przekroczyła 3 miliardy.

Dynamika wzrostu nie wykazuje żadnych oznak spowolnienia, a liczba aktywnych użytkowników sieci społecznościowych w minionym kwartale 2017 r. wzrastała w tempie miliona nowych użytkowników dziennie.

W ciągu ostatnich kilku miesięcy WeAreSocial i Huitesuite nie publikowało żadnych obszernych raportów z serii Global Digital dotyczących korzystania z internetu, dlatego że od kwietniowego raportu nie pojawiły się istotne zmiany w statystykach użytkowników. Jednak wzrost liczby użytkowników mediów społecznościowych sugeruje, że korzystanie z internetu w dalszym ciągu wzrasta w stałym tempie.

Digital, mobile i social media na świecie w 3 kwartale 2017 r. (sierpień)

  • populacja na świecie: 7,524 mld
  • liczba internautów na świecie: 3,819 mld (51% populacji)
  • aktywni użytkownicy mediów społecznościowych: 3,028 mld (40% populacji)
  • unikalni użytkownicy mobilni: 5,052 mld (67% populacji)
  • aktywni użytkownicy mobilnych social mediów: 2,780 mld (37% populacji)

Przeczytaj także: Ponad 5 mld osób na świecie korzysta z urządzeń mobilnych


Digital, mobile i social media na świecie (statystyki 3Q 2017 - sierpień)

Przyrost kwartalny na świecie od kwietnia do sierpnia 2017 r.:

  • internauci: +0,2% (+8 mln)
  • aktywni użytkownicy social mediów: +4% (+121 mln)
  • unikalni użytkownicy mobilni: +2% (+92 mln)
  • aktywni użytkownicy social mediów na smartfonach: +3% (+82 mln)

Digital na świecie - przyrost kwartalny (3Q 2017)

Media społecznościowe: ulubione miejsce na świecie w internecie?

W ciągu ostatnich 4 miesięcy Facebook miał istotny wpływ na wzrost liczby użytkowników w mediach społecznościowych. W czerwcu platforma przekroczyła 2 mld użytkowników, a obecnie posiada 2,046 mld aktywnych użytkowników (stan na sierpień 2017 r.):

  • aktywni użytkownicy miesięcznie: 2,046 mld
  • użytkownicy korzystający z Facebook za pomocą urządzeń mobilnych: 87%
  • udział korzystających z Facebooka każdego dnia: 59%
  • udział kobiet: 44%
  • udział mężczyzn: 56%

Statystyki Facebooka (sierpień 2017 r.)

Inne kluczowe platformy społecznościowe także odnotowały w ciągu ostatnich kilku miesięcy znaczne wzrost, a zwłaszcza YouTube, który jest drugą najpopularniejszą platformą pod względem miesięcznej liczby aktywnych użytkowników (1,5 mld):

Liczba aktywnych użytkowników serwisów społecznościowych na świecie (3Q 2017)

Liczba aktywnych użytkowników serwisów społecznościowych na świecie (3Q 2017)

Na poziomie lokalnym WeChat umocnił jeszcze bardziej swoją pozycję w Chinach, osiągnął 938 mln użytkowników, w tym 90% korzystających to mieszkańcy Chin (870 mln). Pomimo globalnego spadku liczby użytkowników, firma LINE odnotowała wzrost na krajowym rynku Japonii, osiągając 70 milionów. Podobna historia zadziała się w sąsiedniej Korei Południowej, gdzie Kakao Talk odnotowało lokalnie niewielkie zyski – w sumie 42,4 miliona użytkowników w swoim kraju.

VK (znany również jako VKontakte) miał trudniejszy kwartał po tym, jak platforma została zablokowana na Ukrainie, co znacząco zmniejszyło liczbę MAU (monthly active users – miesięczna liczba użytkowników). Facebook oczywiście był głównym beneficjentem tej grupy – osiągając wzrost użytkowników serwisu na Ukrainie, który był spowodowany 60-proc. spadkiem w statystykach VK.

Warto zauważyć, że globalna liczba użytkowników wskazuje na silny wzrost popularności aplikacji komunikatorów internetowych, takich jak WhatsApp i Facebook Messenger. Niestety platformy te nie publikują obecnie statystyk użytkowników dla poszczególnych rynków w sposób spójny, więc trudno jest mapować wyniki i wzrosty dla poszczególnych.

Przeczytaj również: Liczba użytkowników sieci społecznościowych w lipcu 2017 r.

Dalsze wzrosty liczby użytkowników mobilnych na świecie (3Q 2017)

Liczba użytkowników smartfonów (telefonów komórkowych) oraz ruch mobilny na świecie stale rośnie. Według raportu GSMA Intelligence liczba nowych użytkowników mobilnych wzrosła o 650 000 osób od ostatniego kwartału (od 2Q 2017).

Tymczasem najnowsze dane firmy Ericsson pokazują, że użycie danych przez internet mobilny nadal wzrasta, a przeciętny użytkownik smartfona zużywa obecnie ponad 2,3 GB danych komórkowych miesięcznie za pośrednictwem swoich urządzeń mobilnych:

Wzrost ruchu w internecie mobilnym (3Q 2017)

Ten 70-proc. wzrost w stosunku do czerwca 2016 roku odzwierciedla rosnącą różnorodność działań, jakie wykonujemy na naszych smartfonach. Najnowsze dane na temat pobierania aplikacji mobilnych z AppAnnie pokazują, że w naszym życiu jest bardzo mało aspektów, których nie dotyka łączność mobilna.

Telefony komórkowe (smartfony) są obecnie najważniejszym urządzeniem dla dwóch trzecich populacji na świecie, niezależnie od tego, czy mierzymy ich znaczenie pod względem godzin spędzonych na graniu w gry mobilne, do bankowości, transportu czy dostępie do innych usług ułatwiających nam codzienne czynności.

Udział mobilnych systemów operacyjnych na świecie (3Q 2017)

Google odnotowuje coraz większą liczbę mobilnych aktywności a platforma Android firmy kontynuuje rozszerzanie swojej przewagi na rynku mobilnych systemów operacyjnych. Według najnowszych danych z sierpnia 2017 r. wynika, że prawie trzy czwarte wszystkich smartfonów na świecie działa teraz na Androidzie, co oznacza, że ​​firma Google wie więcej o swoich użytkownikach niż Święty Mikołaj.

Udział systemu iOS pozostaje na niezmienionym poziomie od 2017 roku. Wygląda więc na to, że prawie cały wzrost użytkowników Androida odbył się kosztem innych mniejszych platform mobilnych (w tym Windowsa).

Obecnie Android i iOS stanowią ponad 92% wszystkich urządzeń mobilnych używanych do przeglądania stron mobilnych:

  • Android: 72,9%
  • iOS: 19,4%
  • inne: 7,7%

Udział mobilnych systemów operacyjnych na świecie w 3. kwartale 2017 r.

Najnowszy raport Mobilności Ericsson wskazuje, że smartfony mają największy potencjał wśród urządzeń mobilnych: 4 na 5 sprzedanych urządzeń mobilnych w 1Q 2017 roku były smartfonami.

Według danych firmy Ericsson oglądanie filmów generuje 42% mobilnego ruchu danych na smartfonach, w porównaniu do 58% mobilnego ruchu danych powiązanego z tabletami. Z drugiej strony media społecznościowe wykorzystują znacznie większą część ruchu danych na smartfonach niż tablety.

Udział ruchu mobilnego wg kategorii i typu urządzenia (dane z 2016 r.)

Udział ruchu mobilnego wg kategorii i typu urządzenia (dane z 2016 r.)

Pełny raport Global Statshot: Digital in Q3 2017 możecie zobaczyć w prezentacji na poniższym pokazie slajdów (22 ekrany), lub możesz pobrać bezpłatnie w pliku PDF.

źródło: WeAreSocial – Three Billion People Now Use Social Media

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na .
Obserwuj