Na rynku tabletów od lat niepodzielnie rządzi iPad firmy Apple, w tym roku urządzenie jeszcze bardziej zwiększyło swoją przewagę nad konkurencją.
Dzięki wprowadzeniu w tym roku dwóch nowych modeli – iPada i iPada Pro – oraz obniżeniu cen urządzeń, firma Apple jeszcze bardziej zwiększyła swoją pozycję na rynku tabletów w drugim kwartale 2017 roku. Między kwietniem a czerwcem 2017 roku sprzedano 11,4 mln iPadów, dzięki czemu udział Apple’a w rynku wzrósł do 30,1 proc.
Według IDC, na drugim miejscu uplasował się Samsung z 6 mln sprzedanych tabletów a na trzecim Huawei z 3 mln (o 0,9 mln więcej niż rok wcześniej).
Pomimo 13-kwartałowej tendencji spadkowej sprzedaży iPadów, Apple nigdy nie straciło najwyższej pozycji na rynku tabletów, który firma praktycznie stworzyła wraz z premierą pierwszego iPada w 2010 r. Globalna sprzedaż tabletów osiągnęła szczyt w 2014 r. i od tego czasu odnotowywała spadki sprzedaży.
Całkowita sprzedaż tabletów w 2 kwartale 2017 roku wynosiła 39,3 mln, w porównaniu z 37,9 mln w 2 kwartale 2017 roku – to znowu o 1,4 mln mniej!
Przeczytaj także: Spada sprzedaż tabletów na świecie (2015)
Zobacz TOP 5 najlepszych producentów tabletów, których urządzenia sprzedają się najlepiej w 2Q 2017 roku:
Tabela: porównanie sprzedaży tabletów wg producentów (udział w rynku i zmiana %):
firma | 2Q 2017 (mln) | 2Q 2017 (%) | 2Q 2016 (mln) | 2Q 2016 (%) | zmiana (%) |
---|---|---|---|---|---|
Apple | 11,4 mln | 30,1% | 10,0 mln | 25,4% | 14,7% ↑ |
Samsung | 6,0 mln | 15,8% | 6,0 mln | 15,4% | -0,8%↓ |
Huawei | 3,0 mln | 8% | 2,1 mln | 5,3% | 47,1% ↑ |
Amazon | 2,4 mln | 6,4% | 1,6 mln | 4,1% | 51,7% ↑ |
Lenovo | 2,2 mln | 5,7% | 2,5 mln | 6,5% | -14,6% ↓ |
Inni | 12,9 mln | 33,9% | 17,0 mln | 43,4% | -24,6% ↓ |
SUMA | 37,9 mln | 100% | 39,3 mln | 100% | -3,4% ↓ |
źródło: IDC Worldwide Quarterly Tablet Tracker, August 3, 2017, IDC – Tablet Market Decline Slows in Second Quarter as Low-Cost Tablets Offer Temporary Relief, According to IDC via Statista – Apple Extends Its Lead in the Tablet Market
W zeszłym roku gdy mieli trochę ponad 20% już myślałem, że w 2017 spadną poniżej, a tu proszę. Tylko pogratulować ciężkiej pracy przy nowych modelach Pro, które jadą konkurencję na łeb na szyję :-)