iPad pozostawia daleko w tyle swoich konkurentów

Na rynku tabletów od lat niepodzielnie rządzi iPad firmy Apple, w tym roku urządzenie jeszcze bardziej zwiększyło swoją przewagę nad konkurencją.

Dzięki wprowadzeniu w tym roku dwóch nowych modeli – iPada i iPada Pro – oraz obniżeniu cen urządzeń, firma Apple jeszcze bardziej zwiększyła swoją pozycję na rynku tabletów  w drugim kwartale 2017 roku. Między kwietniem a czerwcem 2017 roku sprzedano 11,4 mln iPadów, dzięki czemu udział Apple’a w rynku wzrósł do 30,1 proc.

Według IDC, na drugim miejscu uplasował się Samsung z 6 mln sprzedanych tabletów a na trzecim Huawei z 3 mln (o 0,9 mln więcej niż rok wcześniej).

Pomimo 13-kwartałowej tendencji spadkowej sprzedaży iPadów, Apple nigdy nie straciło najwyższej pozycji na rynku tabletów, który firma praktycznie stworzyła wraz z premierą pierwszego iPada w 2010 r. Globalna sprzedaż tabletów osiągnęła szczyt w 2014 r. i od tego czasu odnotowywała spadki sprzedaży.


Całkowita sprzedaż tabletów w 2 kwartale 2017 roku wynosiła 39,3 mln, w porównaniu z 37,9 mln w 2 kwartale 2017 roku – to znowu o 1,4 mln mniej!

Przeczytaj także: Spada sprzedaż tabletów na świecie (2015)

Zobacz TOP 5 najlepszych producentów tabletów, których urządzenia sprzedają się najlepiej w 2Q 2017 roku:

Ranking: TOP 5 producentów tabletów na świecie (2Q 2017 r.)

Ranking: TOP 5 producentów tabletów na świecie (2Q 2017 r.)

Tabela: porównanie sprzedaży tabletów wg producentów (udział w rynku i zmiana %):

firma2Q 2017 (mln)2Q 2017 (%)2Q 2016 (mln)2Q 2016 (%)zmiana (%)
Apple11,4 mln30,1%10,0 mln25,4%14,7% ↑
Samsung6,0 mln15,8%6,0 mln15,4%-0,8%↓
Huawei3,0 mln8%2,1 mln5,3%47,1% ↑
Amazon2,4 mln6,4%1,6 mln4,1%51,7% ↑
Lenovo2,2 mln5,7%2,5 mln6,5%-14,6% ↓
Inni12,9 mln33,9%17,0 mln43,4%-24,6% ↓
SUMA37,9 mln100%39,3 mln100%-3,4% ↓

źródło: IDC Worldwide Quarterly Tablet Tracker, August 3, 2017, IDC – Tablet Market Decline Slows in Second Quarter as Low-Cost Tablets Offer Temporary Relief, According to IDC  via Statista – Apple Extends Its Lead in the Tablet Market

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj