Wzrosła sprzedaż iPadów po 13 kwartałach spadków

Według najnowszych danych kwartalnych firmy Apple wynika, że po raz pierwszy od 3 lat wzrosła sprzedaż iPadów na świecie.

Już niejednokrotnie wieszczono koniec tabletom, a ciągłe spadki sprzedaży tych urządzeń utwierdzały wszystkich, że trend ten będzie się utrzymywał. Wczoraj firma Apple zaprezentowała swoje najnowsze dane finansowe i sprzedażowe za 3 kwartał fiskalny 2017 roku, z których wynika, że iPady jeszcze nie powiedziały ostatniego słowa.

Po 13 kolejnych kwartałach spadku sprzedaży iPadów, Apple poinformowało o 15-procentowym wzroście sprzedaży swojego tabletu w trzecim kwartale fiskalnym, który zakończył się 1 lipca. Firma sprzedała 11,4 miliona egzemplarzy, w porównaniu z 9,9 mln sztuk sprzedanych rok wcześniej.

Wzrost sprzedaży nastąpił głównie dzięki wprowadzeniu do sprzedaży nowych modeli iPadów, w tym tańszego 9,7-calowego modelu podstawowego oraz nowego 10,5-calowego iPada Pro. Prawdopodobnie model podstawowy przełożył się na znaczną część sprzedaży w ostatnim kwartale. Taki ruch wyjaśniałby także wzrost przychodów z iPadów o zaledwie 2 proc. przy 15-proc. wzroście sprzedaży jednostkowej.

Przychody z iPadów wyniosły 5 mld USD (4,9 mld USD), ponieważ średnia cena za urządzenie spadła z 490 USD w trzecim kwartale 2016 do 435 USD w ostatnim kwartale br.

Poniższy wykres przedstawia procentową zmianę liczby sprzedanych iPadów od 2014 do 2017 roku:

Wykres: procentowa zmiana liczby sprzedanych iPadów od 2014 do 207 roku (po kwartale)
Procentowa zmiana liczby sprzedanych iPadów od 2014 do 207 roku (po kwartale)

Przeczytaj również:

źródło: Statista – iPad Sales Bounce Back After 13-Quarter Slump