Lenovo przestawia świat sztucznej inteligencji na Tech World’2017

Przeczytaj o tym, jak w firmie Lenovo postrzegany jest świat sterowany sztuczną inteligencją – najciekawsze koncepcje z Tech World’2017.

Lenovo Tech World'2017 (AI)

Gdy zapytamy 10 osób, co robi sztuczna inteligencja, uzyskamy prawdopodobnie 10 różnych odpowiedzi. Wiele z nich będzie prawidłowych. Na tym właśnie polega urok sztucznej inteligencji – jest tak wszechstronna.

Sztuczna inteligencja zmieni nasz sposób życia i pracy oraz funkcjonowania społeczeństw. To nowa rewolucja w dziedzinie inteligencji, która przyniesie odpowiedzi m.in. na następujące pytania:

  • Jak sztuczna inteligencja może udoskonalić nasze codzienne interakcje?
  • Jak możemy pracować mądrzej zamiast ciężej?
  • Jak sztuczna inteligencja może nam pomóc na szczeblu systemowym, np. w miastach i dzielnicach?

Inteligentna przyszłość zwiększy poziom życia ludzi, a proces ten zaczyna się od inteligentnych urządzeń. Urządzeń łączących się z chmurą, takich jak komputery, tablety, smartfony, inteligentne głośniki, inteligentne telewizory oraz urządzenia z funkcjami rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej, które oferują materiały, usługi i funkcje w zupełnie nowy sposób.

Z punktu widzenia biznesu, Lenovo inwestuje w tę inteligentną przyszłość. Inwestuje w ludzi, więc ma odpowiedni poziom wiedzy specjalistycznej we wszystkich aspektach naszej firmy. Inwestuje w odpowiednie struktury – w marcu firma Lenovo Research oficjalnie uruchomiła Laboratorium Sztucznej Inteligencji, które obejmuje ponad 100 naukowców z całego świata.

Dziś, na trzecim dorocznym szczycie innowacyjności Lenovo Tech World firma dzieli się wizją przyszłości sztucznej inteligencji i pokazuje, jak urządzenia koncepcyjne z funkcjami sztucznej inteligencji mogą ulepszać nasze życie. Produkty koncepcyjne stanowią nadal ważny element naszego procesu badawczo‑rozwojowego, ponieważ umożliwiają nam pogłębianie wiedzy i podnoszenie poprzeczki. Świeży sposób myślenia i opinie konsumentów są potrzebne do tworzenia technologii, wzornictwa i konstrukcji nowej generacji.

Oto kilka produktów koncepcyjnych, z których Lenovo jest bardzo dumne

CAVA to nowy rodzaj wirtualnego asystenta. Wykorzystuje on systemy rozpoznawania twarzy oparte na pogłębionym uczeniu się oraz technologie rozumienia języka naturalnego do zarządzania wydarzeniami w kalendarzu i wyświetlania przypomnień na podstawie zwyczajów użytkownika. CAVA może także zrozumieć treść wiadomości i na tej podstawie proponować wpisy w kalendarzu. Może na przykład zaproponować porę wyjścia na spotkanie na podstawie analizy informacji o pogodzie i ruchu ulicznym.

CAVA (Lenovo)

daystAR to optyczny wyświetlacz z niezależnym procesorem wizyjnym oraz soczewkami o wolnoformowanej powierzchni i 40-stopniowym polu widzenia.  Przy użyciu platformy Lenovo AR i daystAR można tworzyć aplikacje przydatne w różnych branżach. Za pośrednictwem platformy oferującej takie usługi, jak rozpoznawanie obiektów w chmurze, zdalna pomoc, interakcja wieloosobowa oraz menedżer zawartości 3D, można skanować, przesyłać i edytować obiekty 3D.

daystAR (Lenovo)

SmartVest ułatwi monitorowanie stanu układu krążenia. To inteligentne ubranie klasy medycznej zawiera 10 materiałowych czujników i umożliwia uzyskanie 12-odprowadzeniowego elektrokardiogramu do monitorowania pracy serca. Rejestruje ono całodobowo sygnały EKG w czasie rzeczywistym i identyfikuje anomalie, takie jak częstoskurcz lub migotanie przedsionków. Sportowcy mogą w ten sposób dokładnie i na bieżąco uzyskiwać dane o pracy serca i analizy zmienności jego rytmu. Ubranie wysyła ostrzeżenie, kiedy praca serca przestaje być bezpieczna.

SmartVest (lenovo)

Najnowszą innowacją biznesową z zastosowaniem sztucznej inteligencji jest platforma Xiaole do obsługi klientów. Platforma ta nieustannie uczy się rozmów z klientami i odpowiednio dostosowuje swoje działanie, by zapewniać klientom spersonalizowaną obsługę 24 godziny na dobę. Xiaole pomaga klientom w rozwiązywaniu problemów technicznych z urządzeniami.

Xiaole (Lenovo)

Wiele współczesnych inteligentnych głośników oferuje tylko usługi głosowe. Lenovo opracowało SmartCast+ – inteligentny głośnik, który potrafi więcej: rozpoznaje dźwięki i przedmioty oraz oferuje funkcje rzeczywistości rozszerzonej. Umożliwia atrakcyjne i wciągające nauczanie na wesoło, na przykład przy użyciu modułu z wróżką – dzieci mogą uczyć się chińskiego oraz wyświetlać swoje ilustracje z chińskimi podpisami, słuchając jednocześnie lekcji.

Firma ma nadzieję, że te produkty koncepcyjne przekonają nas o nieograniczonej przyszłości sztucznej inteligencji i będziemy mogli dokładniej wyobrazić sobie inteligentniejszy i lepiej połączony świat dzięki big data i sztucznej inteligencji.

Na stronie internetowej konferencji lnv.gy/techworld można obejrzeć więcej koncepcyjnych produktów i rozwiązań zaprezentowanych na Lenovo Tech World.

źródło: informacja prasowa