Kontakt z biurem obsługi klienta Apple’a nie ma sobie równych!

Ten wpis przyda się osobom, które boją się zamawiać przez internet i mają obawy o kontakt ze wsparciem firmy Apple.

Kontakt ze wsparciem firmy Apple

Kontakt ze wsparciem technicznym lub biurem obsługi klienta jakiejkolwiek firmy nie kojarzy nam się dobrze, ponieważ zwykle związany jest ze zgłaszaniem nieprzyjemnych dla nas sytuacji związanych z dokonanym zakupem. Najgorzej sytuacja wygląda wtedy, gdy musimy kontaktować się z firmą zaraz po zakupie nowego produktu. W takim przypadku nasze doświadczenia już na samym początku stają się negatywne i nie cieszymy się już tak bardzo z nowego nabytku.

W przypadku firmy Apple, pracownicy doskonale zdają sobie sprawę z tego jak ważne jest zadowolenie klienta i nawet jeśli Twoje urządzenie nie działa tak jak należy zaraz po zakupie, firma robi wszystko, aby klient był zadowolony.

Wiele osób ma opory przed zamawianiem drogich i delikatnych urządzeń przez internet, ponieważ obawiają się ich stanu w jakim dotrą. Zawsze istnieje obawa, że kurier może coś upuścić, przygnieść albo zniszczyć. Dlatego ważne jest aby przesyłkę dokładnie obejrzeć i otworzyć w obecności kuriera i jeśli coś budzi Wasze wątpliwości od razu to zgłaszać. A co w przypadku jeśli przesyłka nie budzi podejrzeń a urządzenie okaże się w jakiś sposób wadliwe?


Pamiętajcie, że w przypadku zakupów przez internet przysługuje Wam prawo odstąpienia od umowy i zwrot lub wymiana towaru.

Przeczytaj także: Nowa strona Wsparcia Apple

Jak kontaktować się firmą Apple? – moje wrażenia

Wielokrotnie zamawiałem różne towary przez oficjalny sklep Apple’a i nigdy nie miałem problemu z dostarczonym towarem. Ale zawsze musiał nastąpić ten pierwszy raz. Moje ostatnie zamówienie przyszło bardzo szybko, w ciągu 2 dni od złożenia zamówienia. Towar był bardzo dobrze zapakowany, pudełko nie nosiło żadnych śladów uszkodzenia, jednak okazało się, że urządzenie posiadało wadę wyświetlacza.

Jeszcze tego samego dnia postanowiłem skontaktować się ze Wsparciem Klienta firmy Apple, aby dokonać wymiany.

Jak szybko skontaktować się z firmą Apple?

Najlepiej zamówić rozmowę z konsultantem przez stronę internetową wsparcia – to najszybszy i najłatwiejszy sposób rozwiązania problemu. W przypadku drobnych kłopotów na stronie znajdziecie także wiele tematów pomocy, które podzielone są na kategorie według urządzenia lub produktu. W moim przypadku potrzebny był jednak bezpośredni kontakt z konsultantem.

Na stronie getsupport.apple.com wybieramy odpowiedni produkt, aby uzyskać połączenie z odpowiednim ekspertem (telefonicznie, za pomocą wiadomości e-mail albo innymi metodami).

Wybór produktu Apple

Wybór produktu Apple

Na liście wyświetlonych tematów możesz wybrać temat lub wyszukać już opisane rozwiązanie.

Temat wsparcia (kategorie)

Temat wsparcia (kategorie)

Jeśli nie odnajdziesz rozwiązania należy wybrać opcję Ten temat nie znajduje się na liście.

Lista rozwiązań

Lista rozwiązań

Na kolejnym ekranie należy w jednym zdaniu opisać co się dzieje z Twoim urządzeniem i wybrać  przycisk Dalej.

Opis problemu

Opis problemu (140 znaków)

W zależności od wybranego problemu mamy pojawia się różny ekran z 3 opcjami. Na przykład przynieś do naprawy lub 2 inne opcje kontaktu ze Wsparciem Apple’a.

Albo: Porozmawiaj z pracownikiem Wsparcia Apple teraz (czas oczekiwania zwykle wynosi od 1 do 10 minut), ale nie czekamy wisząc na słuchawce, tylko podajemy swój numer telefonu, a pracownik zadzwoni do Cibie we wskazanym czasie. Można także dokładnie zaplanować rozmowę telefoniczną umawiając się w dogodnym terminie (z dokładnością do minuty!). Poniżej wybrałem tę opcję, ponieważ po wybraniu Porozmawiaj teraz wystarczy tylko wybrać urządzenie (podać numer seryjny) w kolejnym kroku i za chwilę następuje połączenie -to najszybsza forma kontaktu!

Wybór sposobu kontaktu

Wybór sposobu kontaktu

Na kolejnym ekranie podajemy numer seryjny IMEI lub MEID swojego produktu. Można także zalogować się swoim Apple ID, aby wybrać z listy przypisane do niego urządzenie.

Podanie numeru seryjnego (IMEI, MEID)

Podanie numeru seryjnego (IMEI, MEID)

Na kolejnym ekranie wybieramy termin (dzień) i godzinę. Przy każdym dniu od razu widzimy liczbę dostępnych terminów. Wyszarzone godziny to już zajęte terminy rozmów, należy wybrać dostępne opcje.

Zaplanowanie rozmowy

Zaplanowanie rozmowy

Pojawia się ekran z podsumowaniem zamówionej rozmowy z identyfikatorem zgłoszenia, którą można anulować lub zmienić wybrany termin.

Podsumowanie zamówionej rozmowy

Podsumowanie zamówionej rozmowy

Dodatkowo na adres e-mail otrzymasz potwierdzenie ze szczegółami zamówionej rozmowy z konsultantem.

Jak działają pracownicy Wsparcia Apple?

Pracownicy są bardzo mili i po krótkim opisie od razu wiedzą jakie rozwiązanie zaproponować. W moim przypadku, pracownik założył za mnie zgłoszenie zwrotu i jedyne co musiałem zrobić to wydrukować list przewozowy dla kuriera.

Na drugi dzień roboczy skontaktował się ze mną pracownik firmy kurierskiej, który na adres e-mail podesłał mi wypełniony list przewozowy i umówił godzinę odbioru urządzenia. Zwroty obsługuje firma TNT i co najważniejsze kurier dzwoni klienta! W momencie kiedy kurier odbierze od Ciebie przesyłkę firma Apple od razu wysyła kolejne, nowe urządzenie oczywiście o takich samych parametrach jak w pierwotnym zamówieniu.

Tylko kurier nie zadzwonił…

W ciągu kolejnych 2 dni przesyłka ekspresowo trafiła w moje ręce. Jedyną niedogodnością, która może być niewygodna to brak kontaktu telefonicznego z kurierem UPS, który obsługuje dostawę przesyłek (inaczej niż w przypadku odbioru). Jeśli kurier nie zastanie Was danego dnia pod adresem wskazanym w zamówieniu, to przyjdzie dopiero na następny dzień lub innym terminie i miejscu. Pamiętajcie, że takiej modyfikacji dostarczenia można dokonać dopiero po pierwszej nieudanej próbie dostarczenia. Dlatego warto być  w dniu dostarczenia przesyłki we wskazanym miejscu. A wystarczy jeden telefon, aby akurat o danej godzinie być w domu, pracy lub innym miejscu…

Tutaj Apple powinno dopracować ten proces z firmą UPS i już wszystko będzie idealnie.

Podsumowanie

Pamiętajcie, że kupując  urządzenia w internecie, szczególnie u zaufanych dostawców albo u samego producenta macie prawo i gwarancję do zwrotów i uzyskania wsparcia na najwyższym poziomie.

Apple dba o klientów, tak samo jak o jakość swoich produktów (czego dowodem są liczne nagrody i uznania, np. za obsługę na Twitterze – cena urządzeń do tego zobowiązuje!), dlatego nie bójcie się zamówień przez internet i kontaktu z obsługą klienta. Wszystkim firmom życzę tak profesjonalnego podejścia do klientów jakie ma firma z Cupertino.

Oczywiście powyższa ścieżka zamawiania rozmowy przyda się także w każdej innej sytuacji – polecam! Przy okazji dziękuję miłym konsultantom Apple’a za udzielenie profesjonalnej i szybkiej pomocy w rozwiązaniu problemu!

Oficjalna strona kontaktu/wsparcia firmy Apple w języku polskim: support.apple.com/pl-pl/contact

źródło: Wsparcie Apple, doświadczenia własne

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj