Firma Amazon może wydać własną aplikację do obsługi wiadomości o nazwie Anytime – ale czy jest miejsce dla kolejnego komunikatora mobilnego?
Rynek aplikacji do komunikowania się przez smartfona jest bardzo duży i w zasadzie obsadzony przez głównych graczy takich jak Apple (iMessage, FaceTime), Facebook (Messenger, WhatsApp) i Google (Hangouts) – i wydaje się, że do tej grupy chce dołączyć także Amazon. AFTVnews twierdzi, że informacje zebrane z ankiet przeprowadzonych wśród klientów firmy wynika, że Amazon może spokojnie pracować nad aplikacją na Androida i iOS-a do wysyłania wiadomości.
Według przecieków aplikacja miałaby nazywać się Anytime i sposób nawiązywania kontaktu i wysyłania wiadomości różniłbym się znacząco od znanej formuły w rozwiązaniach konkurencji. Aplikacja posiadałaby oczywiście podstawowe funkcje i elementy takie jak szyfrowanie wiadomości tekstowych, rozmowy głosowe i wideo oraz oczywiście naklejki, ale podobno posiada kilka trochę inne podejście ułatwiające rejestrację i udział w grupowych czatach.
Jak miałby działać Anytime Amazona?
Aby korzystać z aplikacji potrzebowalibyśmy jedynie nazwy użytkownika, aby wysłać do niego wiadomość – nie byłoby żadnej zależności między numerem telefonu (tak jak na przykład w WhatsApp). Wystarczyć miałby tylko nick w twitterowym stylu @nazwa_na_anytime, poprzedzony małpą. Dzięki oznaczaniu lub wspominaniu kogoś mielibyśmy zapraszać innych użytkowników do rozmowy lub udostępniania zdjęć.
Komunikator mobilny Amazona miałby także kilka innych funkcji, o które użytkownicy się upominają w ankietach. Między innymi pisanie w dowolnym kolorze, grupowe słuchanie muzyki, czy tworzenie wspólnych list i dokumentów, a także komunikacja firm do obsługi klientów.
Lista potencjalnych funkcji Amazon Anytime:
- Każdy mógłby korzystać z aplikacji – wystarczy nazwa użytkownika (bez numeru telefonu).
- Prywatność i bezpikczeńswto – szyfrowanie wiadomości i rozmów jak konto w banku.
- Zgodność z urządzeniami – aplikacja działa na każdym urządzeniu: smartfonie (iPhone, Androida), tablet oraz desktop.
- Łatwe rozmowy grupowe – wystarczy znaku @, aby o kimś wspomnieć i dodać do rozmowy.
- Wysoka jakość rozmów głosowych i wideorozmów. (oczywiście za darmo!)
- Możliwość wyrażenia siebie za pomocą GIF-ów, naklejek i Emoji.
- Filtry i efekty specjalne dla zdjęć i wideo.
- Możliwość grania w gry ze znajomymi w aplikacji.
- Dostosowanie wyglądu czatu – kolor dymków, zmiana nazwy @nicka rozmówcy, etc.
- Nowe sposoby rozmów mobilnych w aplikacji – udostępnianie lokalizacji, wspólne słuchanie muzyki, zamawianie jedzenia, płacenie rachunków i wiele innych.
- Funkcje biznesowe/komercyjne – możliwość obsługiwania klientów, sprawdzanie zamówień, a nawet robienie zakupów online (ta funkcja w przypadku Amazona zupełnie nie dziwi)
Według danych serwisu Engadget, aplikacja Anytime nie wzięła się z nikąd i Amazon już pracuje nad różnymi sposobami komunikacji i obsługą połączeń typu Echo a wideokonferencjami biznesowymi. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że firma mogłaby dodać funkcje do obsługi wiadomości tekstowych, a przy okazji mogłaby rozszerzyć swoje pole sprzedaży o niewinną aplikację do prowadzenia czatu.
Aplikacja do wymiany wiadomości mogłaby zapewnić Amazonowi kolejny sposób na przyciągnięcie klientów i posłużyć jako medium marketingowe. Anytime może nie mieć szans z istniejącymi już aplikacjami, ale jeśli Amazon zintegruje go z Echo i doda więcej udogodnień może przynieść firmie korzyści.
źródło: Engadget – Amazon may unveil its own messaging app via AFTNews

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.