Firma Huawei wydała w Chinach czerwonego smartfona z Andoidem sygnowanego marką KFC – czy ma szansę rywalizować z Apple na azjatyckim rynku?
Główny konkurent firmy Apple w Chinach – Huawei – wydał niespodziewanie urządzeniepod marką KFC – tak, tego samego Kentucky Fried Chicken od kurczaków w chrupiącej panierce. Smartfon KFC serii Enjoy 7 Plus, został wydany z okazji 30. rocznicy powstania sieci restauracji KFC.
Czerwony telefon KFC i Huawei z Androidem jest modelem średniej wielkości, posiadającym następującą specyfikację techniczną:
- 5,5-calowy ekran dotykowy, 720p,
- procesor Snapdragon 435,
- 3 GB pamięci RAM,
- 32 GB pamięci masowej,
- czytnik odcisków palców (umieszczony na tylnej obudowie),
- na czerwonej obudowie wygrawerowana jest oczywiście charakterystyczna podobizna założyciela pułkownika Harlanda Sandersa wraz z 1987 rokiem założenia firmy.
W limitowanej edycji zostało wyprodukowanych tylko 5000 sztuk smartfonów, a ich sprzedaż prowadzona jest tylko w Chinach. Kupujący otrzymują dodatkowo 10 000 dolarów K (w cyfrowej walucie KFC) – i zainstalowaną wcześniej aplikację muzyczną, która umożliwia użytkownikom tworzenie playlisty i udostępnianie ich w restauracji!
Urządzenie przypomina telefon iPhone 7 Plus (Product)RED , które firma Apple zaczęła sprzedać od marca tego roku. Podobieństwo przejawia się nie tylko kolorem ale także wyglądem i rozmieszczeniem tylnej kamery telefonu – chociaż w przeciwieństwie do iPhone’a w smartfonie Huaweia brakuje drugiego obiektywu.
Pomimo tego, że KFC znane jest z amerykańskiego gustu kulinarnego, to KFC jest największą siecią restauracji w Chinach, z liczbą ponad 5000 punktów w całym kraju.
Tworzenie specjalnych limitowanych modeli smartfonów, jest szczególnie popularne wśród producentów urządzeń z Androidem. Samsung wydał specjalne wersje na igrzyska olimpijskie, wersje z Batmanem i Iron Manem, a Motorola stworzyła Droid 2 w wersji z R2D2..
źródło: Apple Insider