Ranking serwisów VoD w Polsce (maj 2017)

Sprawdź statystyki najpopularniejszych serwisów VoD w Polsce w maju 2017 roku: najwięcej zyskał Netflix, a liderem wciąż pozostaje VoD.pl.

Według najnowszych danych opracowanych przez Wirtualnemedia.pl na podstawie badania Gemius/PBI z maja 2017 roku liderem wśród serwisów VoD na polskim rynku pod względem liczby użytkowników jest serwis Onetu VoD.pl. Ze względu na liczbę odsłon i średniego czasu korzystania zwycięzcą jest Player.pl należący do stacji TVN.

W skali roku duże spadki odwiedzalności zanotowały Player.pl i Wp.tv, a w skali miesiąca – ShowMax. Natomiast duży wzrost odnotował serwis Netflix.

Poniższe dane dotyczą maja 2017 roku:

  • serwis VoD.pl zajął 1. miejsce – odwiedziło 2,99 mln realnych użytkowników, czyli ok. 11%  wszystkich polskich internautów – wykonali oni 12,45 mln odsłon, a każdy spędził na stronie przeciętnie 42 min i 19 s. Serwis miał o 812,8 tys. użytkowników więcej niż Player.pl (2. pozycja w zestawieniu)
  • Player.pl miał 3 razy więcej odsłon (33,55 mln) i ponad 7 razy dłuższy średni czas korzystania (5 godz. i 20:35 min) niż zajmujący 1. miejsce VoD.pl.
  • WP.tv  miał 1,47 mln użytkowników, 3,71 mln odsłon i 7:15 minuty przeciętnego czasu korzystania.
  • VoD TVP.pl przy nieznacznie mniejszej liczbie odwiedzających (1,41 mln) zanotował wielokrotnie więcej odsłon (18,39 mln) i dłuższy średni czas spędzony przez użytkownika (3 godziny i 39:52 minuty) – miał też o 48,6 tys. więcej użytkowników i 3,04 mln odsłon więcej niż Ipla.tv, a o 10 m 28 s krótszy przeciętny czas korzystania.
  • Sama aplikacja Ipla miała 462,4 tys. użytkowników (nie licząc danych z serwisu ipla.tv).

Przeczytaj także:TOP 5 serwisów VOD w Polsce (grudzień 2016)

Liczba użytkowników TOP 10 serwisów VOD w Polsce (dane za maj 2017)kliknij na grafikę, aby powiększyć

wykres: liczba użytkowników serwisów VoD w Polsce (maj 2017)
Liczba użytkowników serwisów VoD w Polsce (maj 2017)

Statystyki zbiorcze najpopularniejszych serwisów z filmami i serialami na żądanie w Polsce, w tym całkowita liczba unikalnych użytkowników, liczba odsłon, średni czas korzystania z serwisu oraz zasięg:

serwisużytkownicyodsłonyśr. czas (g:m:s)zasięg
VoD.pl2 989 71112 449 6030:42:1910,91%
player.pl2 176 93933 556 0975:20:357,94%
wp.tv1 467 6183 713 2470:07:155,35%
tvp.pl – vod1 405 85518 386 4573:39:525,13%
ipla.tv1 357 21415 341 3303:50:204,95%
showmax.com1 085 1548 960 3090:07:043,96%
netflix.com742 85712 436 6790:11:072,71%
aplikacja Ipla462 3551,69%
ncplusgo.pl234 0655 966 5050:29:480,85%
hbogo.pl214 1041 248 1910:05:090,78%

Showmax vs. Netflix vs. nc+ Go vs. HBO Go – statystyki płatnych serwisów VoD w Polsce

W maju 2017 roku ShowMax miał więcej użytkowników niż Netflix (1,08 mln wobec 742,9 tys.), ale mniej odsłon (8,96 mln wobec 12,44 mln) i krótszy średni czas korzystania (7 m 4 s wobec 11 m 7 s). Najlepsze jak dotąd statystyki Showmax osiągnąłw lutym tego roku:  2,62 mln użytkowników i 13 mln odsłon. W kolejnych miesiącach zanotował spadek liczby odwiedzających (do 1,7 mln w marcu i 1,08 mln w maju) i liczby odsłon (do 7,23 mln w kwietniu i 8,96 mln w maju), natomiast średni czas korzystania przez użytkownika wzrósł w maju do 7 m 4 s).

nc+ GO natomiast osiągnęło wyższe statystyki niż HBO GO, zwłaszcza pod względem liczby odsłon i przeciętnego czasu spędzanego przez użytkownika na wszystkich urządzeniach (komputery, tablety i smartfony).

Statystyki serwisu Showmax w Polsce (luty-maj 2017)
Statystyki serwisu Showmax w Polsce (luty-maj 2017)

Spadki w skali roku

Podawanie zmiany liczby użytkowników w skali roku jest mało miarodajne, bo w maju ub.r. łączna liczba internautów była znacząco niższa niż w maju br. Z VoD.pl, tak samo jak z Ipli, w pierwszej połowie ub.r. zniknęły seriale, filmy i programy Telewizji Polskiej, ponieważ nadawca nie przedłużył wygasających umów. Jesienią VoD.pl zrezygnował z odpłatnej oferty subskrypcyjnej.

Serwisy VoD w Polsce - statystyki (zmiana maj 2016 vs. maj 2017)
Serwisy VoD w Polsce – statystyki (zmiana maj 2016 vs. maj 2017)

Jeszcze większe spadki zanotowały Player.pl i WP.tv. Serwis Grupy TVN stracił 23,4% zasięgu, 13,66 mln odsłon (to 28,9% w dół) i 18m 13 s średniego czasu korzystania przez użytkownika (5,4% w dół), a witryna Wirtualnej Polski – 33% zasięgu, 3,53 mln odsłon (48,7% w dół) i 5m 19 s przeciętnego czasu korzystania (42,3% w dół). Z kolei dział VoD portalu TVP.pl przy spadku zasięgu o 14,5 proc. osiągnął wzrost liczby odsłon (o 3,8 mln, czyli 26,1%) i przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika (o 15 m 46 s, a więc 7,7%).

źródło: tekst i opracowanie na podstawie wirtualnemedia.pl – Serwisy VoD: Netflix mocno w górę, VoD.TVP.pl przed Ipla.tv., w dół Player.pl, Wp.tv i ShowMax