Google ogłosiło, że jeszcze w tym roku nasze e-maile ze skrzynki Gmail przestaną być skanowane w celu personalizacji reklam.
Niektórzy nie korzystają z poczty firmy Google, ponieważ stwierdzili, że nie można ufać Gmailowi po tym jak usługa zaczęła automatycznie treści w wiadomościach e-mail, aby serwować spersonalizowane reklamy. Oczywiście cały w cały proces nie są zaangażowani ludzie, tylko automat, ale dla niektórych nawet takie zachowanie jest ingerencją w ich prywatność i bezpieczeństwo korespondencji e-mailowej.
Być może był to jeden z powodów, dla których Google ogłosiło dzisiaj, że skanowanie e-maili w bezpłatnej usłudze Gmail zostanie zaprzestane jeszcze w tym roku. Oznacza to, że jedna z najbardziej kontrowersyjnych cech Gmaila odejdzie w niepamięć. jednak czy to wystarczy, aby przekonać do siebie osoby, które nie ufają Gmailowi i wybrali inne usługi pocztowe?
Prawda jest taka, że nigdy i w żadnej ze skrzynek nie masz pewności, czy w którymś momencie, nie jest naruszana prywatność użytkowników. Należy pamiętać, że tak duża firma jak Google z pewnością nie może pozwolić sobie na utratę zaufania swoich użytkowników.
Po wprowadzeniu zmian reklamy w Gmailu będą wyświetlane na podstawie Twoich ustawień, które możesz w każdej chwili zmienić na swoim koncie Google – włączając w to całkowite wyłączenie personalizacji reklam. Google twierdzi, że z Gmaila korzysta ma ponad 1,2 miliarda użytkowników. Jedną z nadchodzących nowości w poczcie ma być dodanie fakturowania bezpośrednio w usłudze pocztowej.
źródło: Google Blog – As G Suite gains traction in the enterprise, G Suite’s Gmail and consumer Gmail to more closely align

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.