Google najbardziej wartościową marką w rankingu BrandZ™ 2017

Lista 100 najbardziej wartościowych marek 2017 r., w tym technologicznych i telekomunikacyjnych – ranking BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands.

Google nr. 1 w rankingu BrandZ 2017

Google zajęło 1. miejsce w najnowszym rankingu najbardziej wartościowych marek na świecie – BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2017. Tym samym pokonując konkurentów z branży takich jak Apple, Microsoft, Amazon i Facebook. To również drugi rok z rzędu, w którym firma Apple depcze po piętach Google’owi, firma z Cupertino przez 5 lat była niepokanan w latach 2010-2015.

W tym roku obie największe firmy technologiczne odnotowały wzrosty: wartość Google’a wzrosła o 7%, podczas gdy wartość firmy Apple o 3%. Google i Apple wyceniane są obecnie odpowiednio na 245,6 miliardów dolarów i 234,7 miliarda dolarów.

Wzrost Google’a może być przypisywany większym zainteresowaniem produktami i usługami firmy. W ubiegłym roku firma Google zapowiedziała swój własny projekt auta, wprowadziła wirtualnego asystenta i wydała takie produkty konsumenckie jak Google Home i Google Pixel.


Czy Google utrzyma się na szczycie w przyszłym roku? Może to zależeć w dużym stopniu od tego, jak szybko będzie w stanie udostępnić masowo użytkownikom swoją technologię Lens.

Oto lista TOP 10 najbardziej wartościowych marek na świecie w 2017 roku wg rankingu BranZ:

TOP 10 marek w rankingu BrandZ 2017

  1. Google: 245,6 mld $
  2. Apple: 234,7 mld $
  3. Microsoft: 143,3 mld $
  4. Amazon: 139,3 mld $
  5. Facebook: 129,8 mld $
  6. AT&T: 115,1 mld $
  7. VISA: 110,9 mld $
  8. Tencent: 108,3 mld $
  9. IBM: 102,2 mld $
  10. McDonalds: 97,7 mld $

Zobacz także: Apple najcenniejszą marką na świecie w TOP 100 BrandZ 2015

Jeśli ranking zawężamy tylko do kategorii Technologia (Technology), to ranking najbardziej wartościowych firm technologicznych w 2017 roku przedstawia się następująco:

TOP 20 firm technologicznych w rankingu BrandZ 2017

TOP 20 firm technologicznych w rankingu BrandZ 2017

  1. Google: 245,6 mld $
  2. Apple: 234,7 mld $
  3. Microsoft: 143,3 mld $
  4. Amazon: 139,3 mld $
  5. Facebook: 129,8 mld $
  6. Tencent: 108,3 mld $
  7. IBM: 102,2 mld $
  8. SAP: 45,2 mld $
  9. Accenture: 27,2 mld$
  10. Baidu: 23,6 mld $
  11. Intel: 21,9 mld $
  12. Oracle: 21,4 mld $
  13. Huawei: 20,4 mld $
  14. YouTube: 16,8 mld $
  15. Cisco: 16,7 mld $
  16. HPE: 14, 0 mld $
  17. LinkedIn: 13,6 mld $
  18. Salesforce: 12,2 mld $
  19. Netflix: 12,1 mld $
  20. Snapchat: 12, 0 mld $

A tak zmieniały się wartości marek technologicznych w ciągu 10 lat od 2007 roku do 2017:

Zmiana wartości marek technologicznych w latach 2007-2017

Zmiana wartości marek technologicznych w latach 2007-2017

W rankingu pojawiły się po raz pierwszy w tym roku takie firmy jak: Xfinity (23. miejsce w rankingu globalnym), YouTube (65.), Hewlett Packard Enterprise (76.), Salesforce (90.), Netflix (92.), Snapchat (93.) i Sprint (96.).

Newcomers BrandZ 2017

Zobacz na poniższym filmie wideo, które marki zyskały najwięcej na wartości w ciągu ostatniego roku:

Ranking 100 marek został przygotowany przez firmę badawczą Kantar Millward Brown, która w zestawieniu firm oparła się na ogólnej wartości marki.

Zobacz infografikę podsumowująca tegoroczny ranking najbardziej wartościowych marek BrandZ 2017 (kliknij na obrazek, aby powiększyć w nowym oknie):

TOP 100 BrandZ 2017 - infografika

TOP 100 BrandZ 2017 – infografika

Pełne zestawienie globalne oraz w podziale na kategorie znajdziesz na stronie internetowej BrandZ

źródło: Just Launched.. Global 2017 | BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands Report

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj