Lista 100 najbardziej wartościowych marek 2017 r., w tym technologicznych i telekomunikacyjnych – ranking BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands.
Google zajęło 1. miejsce w najnowszym rankingu najbardziej wartościowych marek na świecie – BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2017. Tym samym pokonując konkurentów z branży takich jak Apple, Microsoft, Amazon i Facebook. To również drugi rok z rzędu, w którym firma Apple depcze po piętach Google’owi, firma z Cupertino przez 5 lat była niepokanan w latach 2010-2015.
W tym roku obie największe firmy technologiczne odnotowały wzrosty: wartość Google’a wzrosła o 7%, podczas gdy wartość firmy Apple o 3%. Google i Apple wyceniane są obecnie odpowiednio na 245,6 miliardów dolarów i 234,7 miliarda dolarów.
Wzrost Google’a może być przypisywany większym zainteresowaniem produktami i usługami firmy. W ubiegłym roku firma Google zapowiedziała swój własny projekt auta, wprowadziła wirtualnego asystenta i wydała takie produkty konsumenckie jak Google Home i Google Pixel.
Czy Google utrzyma się na szczycie w przyszłym roku? Może to zależeć w dużym stopniu od tego, jak szybko będzie w stanie udostępnić masowo użytkownikom swoją technologię Lens.
Oto lista TOP 10 najbardziej wartościowych marek na świecie w 2017 roku wg rankingu BranZ:
- Google: 245,6 mld $
- Apple: 234,7 mld $
- Microsoft: 143,3 mld $
- Amazon: 139,3 mld $
- Facebook: 129,8 mld $
- AT&T: 115,1 mld $
- VISA: 110,9 mld $
- Tencent: 108,3 mld $
- IBM: 102,2 mld $
- McDonalds: 97,7 mld $
Zobacz także: Apple najcenniejszą marką na świecie w TOP 100 BrandZ 2015
Jeśli ranking zawężamy tylko do kategorii Technologia (Technology), to ranking najbardziej wartościowych firm technologicznych w 2017 roku przedstawia się następująco:

- Google: 245,6 mld $
- Apple: 234,7 mld $
- Microsoft: 143,3 mld $
- Amazon: 139,3 mld $
- Facebook: 129,8 mld $
- Tencent: 108,3 mld $
- IBM: 102,2 mld $
- SAP: 45,2 mld $
- Accenture: 27,2 mld$
- Baidu: 23,6 mld $
- Intel: 21,9 mld $
- Oracle: 21,4 mld $
- Huawei: 20,4 mld $
- YouTube: 16,8 mld $
- Cisco: 16,7 mld $
- HPE: 14, 0 mld $
- LinkedIn: 13,6 mld $
- Salesforce: 12,2 mld $
- Netflix: 12,1 mld $
- Snapchat: 12, 0 mld $
A tak zmieniały się wartości marek technologicznych w ciągu 10 lat od 2007 roku do 2017:

W rankingu pojawiły się po raz pierwszy w tym roku takie firmy jak: Xfinity (23. miejsce w rankingu globalnym), YouTube (65.), Hewlett Packard Enterprise (76.), Salesforce (90.), Netflix (92.), Snapchat (93.) i Sprint (96.).
Zobacz na poniższym filmie wideo, które marki zyskały najwięcej na wartości w ciągu ostatniego roku:
Ranking 100 marek został przygotowany przez firmę badawczą Kantar Millward Brown, która w zestawieniu firm oparła się na ogólnej wartości marki.
Zobacz infografikę podsumowująca tegoroczny ranking najbardziej wartościowych marek BrandZ 2017 (kliknij na obrazek, aby powiększyć w nowym oknie):

Pełne zestawienie globalne oraz w podziale na kategorie znajdziesz na stronie internetowej BrandZ
źródło: Just Launched.. Global 2017 | BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands Report