Prawie 90% pasażerów PKP planuje podróż przez internet

PKP Intercity opublikowało najnowsze wyniki badania satysfakcji klienta – najważniejszy wniosek jest taki, że jest całkiem dobrze z naszymi kolejami!

Pasażerowie Polskich Kolei Państwowych ocenili podróże pociągami PKP Intercity na 5,8 w skali siedmiostopniowej. Najwyższą notę otrzymały pociągi Express InterCity Premium – Pendolino. Blisko 85 procent podróżnych dobrze ocenia pracę drużyn konduktorskich a 8 na 10 pasażerów chwali Strefy Ciszy. Badania satysfakcji prowadzone są cyklicznie przez Grupę PKP. Ostatnia edycja odbyła się pod koniec 2016 roku. Wzięło w niej udział ponad 1600 pasażerów z całej Polski.

Najważniejsze dane z badania

  • Satysfakcja z aktualnej podróży: 5.8/7 – najwyższa satysfakcja 6,03 wśród pasażerów podróżujących pociągami EIP.
  • Dane UTK na temat punktualności porannych pociągów EIP/EIC: 86% – bez opóźnień, 9% – opóźnienia do 15 minut, 5% – opóźnienia powyżej 15 minut. Najlepiej została oceniona punktualność pociągów kategorii EIC oraz EIP.
  • Pasażerowie najlepiej oceniają czas przejazdu na trasach: Warszawa – Sosnowiec, Warszawa – Katowice, Warszawa – Kraków.
  • 83% pasażerów jest zadowolonych z uprzejmości i pomocy drużyny konduktorskiej.
  • Co 4. pasażer odwiedził podczas podróży wagon WARS.
  • 78% pasażerów jest zadowolonych z poziomu bezpieczeństwa na pokładach pociągów.
  • Z wygody zakupu biletu jest zadowolonych 75% podróżnych.
  • 4/5 pasażerów pozytywnie ocenia możliwość skorzystania ze strefy ciszy.
  • Planując podróż, pasażerowie korzystają: 89% z internetu i 22% z infolinii

Główne czynniki wpływające na satysfakcję z podróży:

  • czas przejazdu,
  • punktualność pociągu,
  • komfort przejazdu,
  • czystość pociągu,
  • informacja podczas podróży.

Czynniki wpływające na komfort podróży:


  • wygodne fotele,
  • frekwencja w pociągu,
  • dostępność gniazdka z prądem,
  • gwarancja miejsca siedzącego,
  • regulacja temperatury.

Oto najważniejsze wnioski z tego badania, które firma przedstawiła na specjalnie przygotowanej infografice (kliknij w obrazek, aby go powiększyć):

Infografika: Wyniki badania satysfakcji klienta PKP Intercity 2017

Infografika: Wyniki badania satysfakcji klienta PKP Intercity 2017

PKP Intercity nie zwalnia tempa i notuje kolejne wzrosty. W pierwszym kwartale 2017 roku z usług przewoźnika skorzystało o 14% więcej pasażerów niż w analogicznym okresie 2016 roku. To najlepszy wynik za styczeń, luty i marzec, jaki osiągnęła spółka od 2010 roku. Praca eksploatacyjna za pierwsze trzy miesiące wyniosła ponad 14 mln pociągokilometrów.

Już od dwóch lat PKP Intercity utrzymuje rosnący trend w przewozach. Początek bieżącego roku okazał się również udany dla przewoźnika. Od stycznia do marca 2017 roku na pokładach pociągów PKP Intercity podróżowało łącznie ponad 9,3 mln pasażerów, generując blisko 14% wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku. Praca eksploatacyjna za pierwsze trzy miesiące 2017 roku osiągnęła poziom ponad 14 mln pociągokilometrów, co stanowi  3% wzrost w porównaniu z pierwszym kwartałem 2016 roku. Dane te wskazują zatem, że wzrost liczby pasażerów to nie tylko zasługa uruchamiania nowych połączeń ale wyższej frekwencji w już kursujących pociągach.

Wzrost liczby pasażerów jest widoczny wśród wszystkich grup podróżnych. Z usług PKP Intercity skorzystało o 27% więcej seniorów, 26% rodzin i 10% studentów niż w tym samym czasie rok wcześniej. W minionym kwartale najwyższą frekwencję odnotowano w pociągach kursujących na linii Warszawa – Kraków.

Bilety online zyskują popularność

Pasażerowie PKP Intercity coraz częściej kupują bilety za pośrednictwem kanałów zdalnych. W pierwszym kwartale 2017 roku 26% więcej podróżnych, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kupiło bilet internetowy. Wraz z rosnącą sprzedażą online, rozwijana jest oferta dostępna w internetowym systemie. Na początku marca br. PKP Intercity wprowadziło kolejne udogodnienie. Pasażerowie zyskali możliwość zakupu online biletów z różnymi zniżkami w jednej transakcji. Dzięki temu podróżni mogą nabyć Bilet Rodzinny czy wybrać ofertę Duża Rodzina bez wychodzenia z domu.

źródło: PKP Intercity – Wyniki badania satysfakcji klienta PKP Intercity oraz Ponad 9 milionów przewiezionych pasażerów. Rekordowy pierwszy kwartał w PKP Intercity!

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj