PKP Intercity opublikowało najnowsze wyniki badania satysfakcji klienta – najważniejszy wniosek jest taki, że jest całkiem dobrze z naszymi kolejami!
Pasażerowie Polskich Kolei Państwowych ocenili podróże pociągami PKP Intercity na 5,8 w skali siedmiostopniowej. Najwyższą notę otrzymały pociągi Express InterCity Premium – Pendolino. Blisko 85 procent podróżnych dobrze ocenia pracę drużyn konduktorskich a 8 na 10 pasażerów chwali Strefy Ciszy. Badania satysfakcji prowadzone są cyklicznie przez Grupę PKP. Ostatnia edycja odbyła się pod koniec 2016 roku. Wzięło w niej udział ponad 1600 pasażerów z całej Polski.
Najważniejsze dane z badania
- Satysfakcja z aktualnej podróży: 5.8/7 – najwyższa satysfakcja 6,03 wśród pasażerów podróżujących pociągami EIP.
- Dane UTK na temat punktualności porannych pociągów EIP/EIC: 86% – bez opóźnień, 9% – opóźnienia do 15 minut, 5% – opóźnienia powyżej 15 minut. Najlepiej została oceniona punktualność pociągów kategorii EIC oraz EIP.
- Pasażerowie najlepiej oceniają czas przejazdu na trasach: Warszawa – Sosnowiec, Warszawa – Katowice, Warszawa – Kraków.
- 83% pasażerów jest zadowolonych z uprzejmości i pomocy drużyny konduktorskiej.
- Co 4. pasażer odwiedził podczas podróży wagon WARS.
- 78% pasażerów jest zadowolonych z poziomu bezpieczeństwa na pokładach pociągów.
- Z wygody zakupu biletu jest zadowolonych 75% podróżnych.
- 4/5 pasażerów pozytywnie ocenia możliwość skorzystania ze strefy ciszy.
- Planując podróż, pasażerowie korzystają: 89% z internetu i 22% z infolinii
Główne czynniki wpływające na satysfakcję z podróży:
- czas przejazdu,
- punktualność pociągu,
- komfort przejazdu,
- czystość pociągu,
- informacja podczas podróży.
Czynniki wpływające na komfort podróży:
- wygodne fotele,
- frekwencja w pociągu,
- dostępność gniazdka z prądem,
- gwarancja miejsca siedzącego,
- regulacja temperatury.
Oto najważniejsze wnioski z tego badania, które firma przedstawiła na specjalnie przygotowanej infografice (kliknij w obrazek, aby go powiększyć):

PKP Intercity nie zwalnia tempa i notuje kolejne wzrosty. W pierwszym kwartale 2017 roku z usług przewoźnika skorzystało o 14% więcej pasażerów niż w analogicznym okresie 2016 roku. To najlepszy wynik za styczeń, luty i marzec, jaki osiągnęła spółka od 2010 roku. Praca eksploatacyjna za pierwsze trzy miesiące wyniosła ponad 14 mln pociągokilometrów.
Już od dwóch lat PKP Intercity utrzymuje rosnący trend w przewozach. Początek bieżącego roku okazał się również udany dla przewoźnika. Od stycznia do marca 2017 roku na pokładach pociągów PKP Intercity podróżowało łącznie ponad 9,3 mln pasażerów, generując blisko 14% wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku. Praca eksploatacyjna za pierwsze trzy miesiące 2017 roku osiągnęła poziom ponad 14 mln pociągokilometrów, co stanowi 3% wzrost w porównaniu z pierwszym kwartałem 2016 roku. Dane te wskazują zatem, że wzrost liczby pasażerów to nie tylko zasługa uruchamiania nowych połączeń ale wyższej frekwencji w już kursujących pociągach.
Wzrost liczby pasażerów jest widoczny wśród wszystkich grup podróżnych. Z usług PKP Intercity skorzystało o 27% więcej seniorów, 26% rodzin i 10% studentów niż w tym samym czasie rok wcześniej. W minionym kwartale najwyższą frekwencję odnotowano w pociągach kursujących na linii Warszawa – Kraków.
Bilety online zyskują popularność
Pasażerowie PKP Intercity coraz częściej kupują bilety za pośrednictwem kanałów zdalnych. W pierwszym kwartale 2017 roku 26% więcej podróżnych, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kupiło bilet internetowy. Wraz z rosnącą sprzedażą online, rozwijana jest oferta dostępna w internetowym systemie. Na początku marca br. PKP Intercity wprowadziło kolejne udogodnienie. Pasażerowie zyskali możliwość zakupu online biletów z różnymi zniżkami w jednej transakcji. Dzięki temu podróżni mogą nabyć Bilet Rodzinny czy wybrać ofertę Duża Rodzina bez wychodzenia z domu.
źródło: PKP Intercity – Wyniki badania satysfakcji klienta PKP Intercity oraz Ponad 9 milionów przewiezionych pasażerów. Rekordowy pierwszy kwartał w PKP Intercity!