Sprawdź infografikę przedstawiającą najważniejsze światowe dane za 2016 rok, dotyczące korzystania z aplikacji mobilnych na iOS-a i Androida.
Duża popularność smartfonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych, wpływa na coraz szybszy wzrost wykorzystania aplikacji mobilnych na świecie. Aplikacje generują obecnie znacznie większe przychody, a marketerzy bardzo chętnie reklamują i sprzedają na mobile’u.
Pobieranie aplikacji mobilnych i spędzony w nich czas (2016 r.)
Wraz ze wzrostem pobrań aplikacji d łącznej liczby ponad 90 miliardów (o 13 mld więcej niż rok wcześniej), całkowity czas spędzony w aplikacjach wzrósł nawet o 150 mld godzin do łącznego czasu 900 mld godzin na całym świecie.
Najlepsze kategorie aplikacji w 2016 roku
Komunikacja, aplikacje społecznościowe oraz odtwarzacze wideo i edytory to najpopularniejsze kategorie aplikacji mobilnych, w których użytkownicy spędzali najwięcej czasu. Okazało się, że wśród aplikacji na urządzenia z systemem iOS największy wzrost odnotowały appki z kategorii finansów, podróży, fotografii i wideo, podczas gdy na Androida były to produktywności i narzędziach oraz aplikacje społecznościowe.
W przypadku urządzeń z systemem iOS, pięcioma najpopularniejszymi aplikacjami ze względu na miesięczną liczbę użytkowników były: Facebook, Messenger, YouTube, Google Maps i WhatsApp. W przypadku urządzeń z Androidem, były to odpowiednio: WhatsApp, Facebook, Messenger, Instagram i Twitter. Biorąc pod uwagę liczbę pobrań, Facebook szczycił się najlepszymi statystykami wśród aplikacji, a Pokemon Go znalazł się na szczycie wśród gier mobilnych.
Kraje, w których pobrano najwięcej aplikacji w zeszłym roku
Największa liczbę pobrań aplikacji mobilnych odnotowano w Chinach, następnie w USA, Japonii, Wielkiej Brytanii i Rosji. Co ciekawe, Indie miały najwięcej pobrań gier mobilnych wyprzedzając USA, Brazylię, Indonezję i Rosję.
Poniższa infografika została przygotowana przez serwis OhoShop, pozwoliłem sobie ją przetłumaczyć na język polski dla naszych czytelników. oryginalna wersję w języku angielskim znajdziesz na stronie podanej w źródle tego wpisu.

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.