Skanuj specjalne kody Spotify, aby odtwarzać utwory

Spotify wprowadza QR-podobne kody, po zeskanowaniu których będziesz mógł odtworzyć kryjący się pod nim utwór.

Kody Spotify - nowa funkcja

Wygląda na to, że serwis muzyczny Spotify zainspirował się snapcode’ami i wprowadził nową funkcję udostępniania muzyki za pomocą skanowania specjalnych kodów. Na Spotify Codes składają się unikatowy kod kreskowe i okładka albumu dla każdego utworu, wykonawcy i playlisty. Zeskanowanie takiego kodu Spotify za pomocą aparatu smartfona (przejście z paska wyszukiwania w aplikacji Spotify) pozwala na natychmiastowe przejście do odtwarzenia muzyki.

Kody Spotify mogą ułatwić dzielenie się muzyką i ulubionymi artystami ze znajomym. Aby pobrać kod Spotify, wystarczy wybrać menu (czyli trzy kropki w prawym górnym rogu interfejsu aplikacji) podczas odtwarzania utworu, playlisty lub przeglądania profilu artysty lub zespołu muzycznego.

Udostępnianie utworu lub wykonawcy za pomocą kodu Spotify

Udostępnianie utworu lub wykonawcy za pomocą kodu Spotify

Aby skorzystać z takiego kodu wystarczy wybrać wyszukiwarkę i stuknąć w ikonę aparatu fotograficznego. Następnie należy umieścić kod Spotify w kadrze aparatu lub pobrać z rolki aparatu zdjęcie albo zrzut ekranu z kodem. Kody mogą być udostępniania w mediach społecznościowych lub wysyłane jako grafika w wiadomościach tekstowych.


Skanowanie kodu Spotify

Skanowanie kodu Spotify

Możesz spróbować i samodzielnie zeskanować kod do jednej z poniższych piosenek:

Przykładowe kody Spotify do piosenek

Teraz, gdy chcesz podesłać komuś swój ulubiony utwór możesz skorzystać z kodu, zamiast wysyłać hiperłącze. Kody można wykorzystać gdziekolwiek i każdy może je udostępniać – nawet artyści na swoich profilach społecznościowych, czy stronach. Skomplikowany adres URL Spotify nie jest najbardziej przyjazną formą udostępniania linków do utworów, więc kody mogą się sprawdzić jako doskonałe narzędzie marketingowe. Tym bardziej, że są one bardzo estetyczne i łatwe w obsłudze.

Dodawanie tego rodzaju funkcji przez serwisy muzyczne może być istotne, szczególnie, że konkurencja jest duża. Czy inne usługi (np. Apple Music, Amazon i YouTube) zainspirują się nową funkcją?

W poniedziałek firma Spotify ma podzielić się szczegółami na temat nowej funkcji, która niewątpliwie może cieszyć się sporą popularnością.

źródło: Spotify via TechCrunch

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na .
Obserwuj

Latest posts by Łukasz Majchrzyk (see all)