Snapchat Ad Manager do zarządzania reklamami

Firma Snapchat uruchamia własne niezależne narzędzie do zarządzania reklamami wideo dla firm w swojej aplikacji społecznościowej.

Snapchat Ad Manager

Snap Inc. chce, aby w aplikacji Snapchat reklamowały się także mniejsze lokalne firmy, a nie tylko gigantyczne marki. Między innymi z tego powodu firma wprowadza swojego nowego menedżera do zarządzania reklamami, przez którego każdy może samodzielnie wykupić reklamy wideo na Snapchacie. Wprowadzono także nowy Snapchat Mobile Dashboard umożliwiający śledzenie kampanii na smartfonie oraz Business Manager do konfigurowania ról i uprawnień członków zespołu.

Narzędzia te zostaną wdrożone w czerwcu dla wszystkich użytkowników w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Australii i innych krajach. Obecnie narzędzie mogą przetestować firmy także z Europy (a więc i z Polski).

Do tej pory reklamy na Snapchacie można było zakupić w formie snapów tylko przez zespół sprzedaży lub narzędzia reklamowe firm trzecich zbudowane w oparciu o interfejs reklamowy API, które często pobierały dodatkowe opłaty. Z nowego menedżera reklamowego Snapchat Ad Manager będzie można korzystać bezpłatnie.

Narzędzie pozwoli rozszerzyć zasięgu o nowych reklamodawców, a tym samym pomorze firmie Snap na zwiększenie przychodów. Spowolnienie wzrostu liczby użytkowników dzięki zmianom produktu i silnej konkurencji ze strony Facebooka może wymagać wzrostu dochodów, żeby utrzymać pozycję na Wall Street.

Przeczytaj również: Jak zarabiać w aplikacji Snapchat?

Czy mniejsze firmy będą potrafiły skutecznie tworzyć atrakcyjne reklamy wideo dla unikalnego, pionowego formatu wideo w aplikacji Snapchat? W przeciwieństwie do reklam Google AdWords, AdSense lub Facebooka i reklam opartych na linkach, generowanie niskobudżetowych i krótkich reklam wideo może być trudnym zadaniem dla małych i średnich przedsiębiorstw. Ale założę się, że firmy poradzą sobie i z tymi problemami, jeśli będą chciały dotrzeć do młodego pokolenia za pośrednictwem Snapchata.

Poniżej znajdziesz informacje na temat tego, jakie funkcje oferują 3 nowe narzędzia Snapchata dla firm:

  • Menedżer reklam (Snapchat Ad Manager) – pozwala na zakup reklam, zarządzanie nimi, optymalizację i raportowanie kampanii dla wszystkich typów reklam na Snapchacie (w tym wideo, instalacja aplikacji, dłuższe filmy i promocja stron internetowych). Za pomocą menedżera można wybrać grupę odbiorców (po e-mailach, rodzaje urządzeń mobilnych, itd.), docelowe stawki za akcję (obejrzenie filmiku, instalację i inne)
  • Pulpit nawigacyjny Snapchat (Snapchat Mobile Dashboard) – pozwala wyświetlać reklamy, które serwujemy użytkownikom Snapchata, przeglądać skuteczność kampanii na żywo, edytować i wstrzymać kampanie oraz otrzymywać powiadomienia o najważniejszych zdarzeniach z aplikacji Snapchat.
  • Menedżer firmy (Business Manager) – to miejsce, w którym nadajemy role i uprawnienia członkom naszego zespołu zajmującego się marketingiem, ustawiamy dane płatności i zarządzamy różnymi kontami reklamowymi na Snapchacie.
Snapchat Ad Manager (wybór grupy docelowej)
Snapchat Ad Manager (wybór grupy docelowej)

Jest kilka rzeczy, których brakuje a mogłyby być wprowadzone. Za pomocą Menedżera reklam nie można jeszcze kupić filtrów reklamowych i sponsorowanych, ale istnieje osobne narzędzie do obsługi geofiltrów. Nie można też wykonać testów porównawczych, ale to dopiero pierwsza wersja narzędzia i wraz z popularnością tego biznesu Snap może je chcieć rozwijać.

Snapchat Business Manager
Snapchat Business Manager

Być może pojawi się więcej informacji i materiałów edukacyjnych dla przedsiębiorców, którzy będą chcieli reklamować się na Snapchacie. Na pewno wiele małych firm chciałoby nauczyć się jak łatwo nakręcić odpowiednie wideo reklamowe, które nadawałoby się dla grupy docelowej tej aplikacji…

Przeczytaj o nowym narzędziu na oficjalnej stronie internetowej menedżera reklam od Snapchata.

źródło: TechCrunch – Snapchat launches self-serve ad manager