Nowy wygląd wyszukiwania blogów w Google’u

W wyszukiwarce Google pojawił się nowy wygląd wyników wyszukiwania dla blogów specjalizujących się w określonej tematyce.

Wyniki wyszukiwania blogów w Google'u (mobile)

Blogi tematyczne mają teraz szansę znaleźć się w wyróżnionych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej Google, w której po cichu wprowadzono karuzelę blogów oraz wzbogacone listy.

Nowa forma prezentacji wyników wyszukiwania dotyczących blogów tematycznych  pojawiła się już w angielskiej wersji wyszukiwarki Google.com zarówno na smartfonach (mobile’u) jak i w wersji przeglądarkowej na komputerach. Aby wyświetlić nowy wygląd wyszukiwania blogów w postaci karuzeli wystarczy wpisać frazę: temat + blogs, na przykład „tech blogs” lub  „financial blogs”.

Niestety wyszukiwanie blogów w języku polskim nie jest jeszcze dostępne i fraza blogi technologiczne nie zwraca listy polskich blogów technologicznych. Oto kilka przykładów nowych karuzeli wyszukiwania blogów w anglojęzycznej wyszukiwarce:

Blogi w wyszukiwarce Google (desktop)
Przykład nowego wyszukiwania blogów w wyszukiwarce Google.

Powyższy screen zrobiłem w amerykańskiej wersji wyszukiwarki Google.com. Często pojawiały się tego typu karuzele, ale można natrafić także na wzbogacone listy wyszukiwania tzw. rich list, oto przykład takiej listy:

Rich list w Google'u dla frazy „sports blogs”
Rich list w Google’u dla frazy „sports blogs”

Co ciekawe, wybranie nazwy lub ikony bloga wyświetlonego w karuzeli nie przenosi na strony samego bloga, ale do rozszerzonej listy wyszukiwania nazwy bloga – czyli tak jakbyśmy wpisali nazwę danego bloga w wyszukiwarkę Google. Oto przykład tego co stanie się, gdy klikniemy w element karuzeli:

Blogi w wynikach wyszukiwania (karuzela)

Nowa funkcja w wyszukiwarce Google ma duże znaczenie jeśli szukamy konkretnych blogów o określonej tematyce. Czy karuzela i listy wzbogacone będą miały wpływ na zwiększenie ruchu? Ze względu na pozycjonowanie (SEO) na pewno jest to nowe narzędzie, które blogerzy będą mogli wykorzystać do poprawy widoczności w mobilnej i desktopowej wersji wyszukiwarki Google.

źródła: Google.com, Search Engine Journal