mBank 3.0 z płatnościami mobilnymi i nowymi funkcjami

Dzisiaj swoją premierę miała aplikacja mobilna mBank 3.0 z możliwością dodania karty do Androida Pay i wieloma innymi nowymi funkcjami.

Aplikacja mobilna mBank 3.0

Tak jak zapowiadaliśmy tydzień temu, mBank udostępnił dzisiaj nową odsłonę aplikacji mobilnej w wersji 3.0 z funkcją płatności Android Pay, logowaniem odciskiem palca także na platformie Android oraz tempem wydatków, pomagającym kontrolować osobisty budżet. Projektując aplikację bank oparł się na opiniach i zwyczajach użytkowników. 

Klienci mBanku wreszcie otrzymali długo oczekiwaną możliwość płacenia za pomocą smartfona dzięki usłudze Android Pay, która wystartowała w listopadzie zeszłego roku. Do tej pory z usługi mogli korzystać klienci Alior Banku, BZW BK, T-Mobile Usługi Bankowe i od marca Nest Banku.

W przygotowaniu nowej aplikacji, mBank przeanalizował opinie blisko 100 tysięcy osób ze sklepów
z aplikacjami, badań i komentarzy internautów. Wszystko po to, by nowe narzędzie jeszcze lepiej spełniało oczekiwania mobilnych klientów. Jak wyglądało to w praktyce?

Dobrym przykładem jest praca nad ekranem startowym aplikacji. Dotąd oferowaliśmy możliwość przeglądu podstawowych informacji bez konieczności logowania. Okazało się, że 90 proc. użytkowników po uruchomieniu aplikacji woli od razu zalogować się do banku. Stąd zmiana. Na ekranie początkowym pozostawiliśmy wyłącznie kluczowe informacje i funkcje – takie jak saldo konta i karty kredytowej, a także możliwość wygenerowania kodu BLIK. Resztę można uzyskać po zalogowaniu – teraz jeszcze prostszym przy użyciu odcisku palca w telefonach z systemem Android – wyjaśnia Robert Piotr Hibner, dyrektor Departamentu Kanałów Elektronicznych mBanku.

Do tej pory możliwość autoryzacji z wykorzystaniem czytnika linii papilarnych dostępna była tylko na urządzeniach Apple’a z systemem iOS.

Co z Apple Pay w mBanku?

Podczas konferencji zapytano przedstawicieli banku o płatności Apple Pay, jednak brak dostępności tłumaczono brakiem zainteresowania polskim rynkiem ze strony samego Apple’a oraz tym, że użytkownicy iPhone’ów w Polsce to zaledwie 10 proc. Nie wzięto jednak pod uwagę tego, jak bardzo aktywni są użytkownicy iPhone’ów i chętnie korzystają ze wszelkiego rodzaju nowinek, w tym płatności mobilnych.

Póki co, użytkownicy iOS-a mogą płacić telefonem za pomocą BLIKa…

Statystyki aplikacji mobilnej mBanku

Największą grupą klientów logujących się do bankowości mobilnej są klienci mBanku i jest ich 854 tys. co daje 29,8% w ogólnej liczbie klientów tej instytucji.

Statystyki bankowości mobilnej w Polsce (2017)

Klienci coraz chętniej logują się do banku ze smartfona. W 2014 roku procent ogólnej liczby logowań wynosił 12%, do 2017 roku liczba ta wzrosła 3,6 razy do 43%.

Liczba logowań do aplikacji mobilnej (2014-2017)

Użytkownicy mobilni mają częstszy kontakt z bankiem. Klienci średnio logują się 12 razy w miesiącu do bankowości internetowej na komputerze i laptopie, a do aplikacji mobilnej aż 19 razy w miesiącu!

Częstotliwość logowań do aplikacji i bankowości internetowej mBanku

Ponadto mBank podzielił się poniższymi danymi:

  • Ponad dwukrotny wzrost udziału transakcji mobilnych w ogólnej liczbie doładowań i przelewów.
  • Co 3. klient wykonujący przelew zlecił go w aplikacji.
  • 20 proc. przelewów to operacje wykonane w telefonie.
  • 1/3 połączeń z mLinią realizowana z aplikacji. Połowa klientów nigdy wcześniej nie dzwoniła do mBanku.
  • 30% sprzedaży ubezpieczeń turystycznych realizowana jest w aplikacji.
  • Co 5. kredyt gotówkowy udzielany przez aplikację mobilną.
  • W 1Q 2017 z BLIKa korzystało 245 tys. klientów mBanku.

Co nowego w aplikacji mobilnej mBank 3.0?

Jedną z kluczowych funkcji w nowej aplikacji mBanku i długo wyczekiwaną przez klientów są płatności mobilne Android Pay. Po raz pierwszy w Europie oferowane są w zupełnie nowym modelu, w którym dodanie karty do Androida Pay odbywa się wprost z aplikacji banku.

Aby płacić zbliżeniowo telefonem, wystarczy z listy kart widocznych w aplikacji wybrać tę, którą chcemy płacić przy użyciu smartfona i w kilku prostych krokach dodać ją do płatności Android Pay. Oznacza to, że po raz pierwszy nie trzeba już pobierać osobnej aplikacji Android Pay. Dzięki temu cała operacja aktywacji karty mobilnej w smartfonie jest szybsza i bardziej intuicyjna. Na początek usługa dostępna jest dla posiadaczy kart debetowych i kredytowych z logo MasterCard. Zgodnie z zapowiedziami posiadacze kart Visa będą mogli dodać swoje karty jeszcze w te wakacje.

Wersja 3.0 aplikacji to zupełnie nowa nawigacja, odświeżony wygląd oraz szereg usprawnień oraz nowych funkcji.

  1. Zmieniony ekran przed zalogowaniem. Teraz logowanie jest jeszcze szybsze, a najważniejsze informacje są nadal dostępne przed zalogowaniem: saldo rachunku i karty, dostęp do BLIK i mapy.
  2. Wskaźnik tempa wydatków to autorska funkcja, która pomaga w prosty sposób kontrolować budżet. Aplikacja w prostej graficznej formie pokazuje czy w danym okresie bieżącego miesiąca wydajemy mniej czy więcej niż w tym samym czasie w ciągu ostatniego kwartału. Jeśli wskaźnik znajduje się na „zielonym” polu, mamy szansę zaoszczędzić, jeśli na „czerwonym” – powinniśmy pilnować dalszych wydatków.
  3. Natychmiastowe powiadomienia o przelewach przychodzących, przelewach wychodzących (powiadomienie otrzymasz w momencie zlecania przelewu) oraz transakcjach kartami. Sam możesz zdecydować, które powiadomienia chcesz otrzymywać. Komunikaty („push”) można w dowolny sposób skonfigurować – np. aby uzyskać informacje o przelewach przychodzących na rachunek, rozliczeniach transakcji kartowych czy propozycjach płatności.
  4. Transakcje BLIK w sklepach internetowych oraz aplikacjach mobilnych bez konieczności przepisywania kodu. mBank wspiera również standard płatności mobilnych BLIK, uzupełniając tę usługę  o natychmiastowe płatności w internecie. BLIK OneClick polega na zapamiętaniu urządzenia mobilnego, sklepu internetowego lub przeglądarki w aplikacji mobilnej banku. Dzięki temu w trakcie zakupów on-line z wykorzystaniem BLIKa nie trzeba każdorazowo przepisywać kodu BLIK. Aby zapłacić za zakupy, wystarczy jedno kliknięcie i zatwierdzenie płatności kodem PIN w swoim telefonie.
  5. Nowa skrzynka wiadomości, wspólna ze skrzynką w serwisie transakcyjnym. Kontakt z konsultantem mLinii za pomocą czata.
  6. Szybszy dostęp do ulubionych odbiorców wraz z możliwością zarządzania listą odbiorców.
  7. Drobne usprawnienia, o których wspominaliście w komentarzach, m.in. dodanie nazw własnych rachunków, przejście do szczegółów operacji bezpośrednio z pulpitu, poprawiona lista posiadanych kart itp.
    Aktualizacja do wersji 3.0 nie wymaga ponownej aktywacji aplikacji. Logowanie odbywa się za pomocą PIN-u lub odcisku palca. Autoryzacja operacji odbywa się za pomocą PIN-u.

Jak połączyć aplikację z kontem w mBanku?

Poniżej znajdziesz screeny z aplikacji, prezentujące nowe funkcje:

Screen aplikacji mBank 3.0 Screen aplikacji mBank 3.0

Wraz z nową aplikacją, bank upowszechnia też mobilną autoryzację – czyli łatwiejszy, szybszy i bezpieczniejszy sposób potwierdzania operacji realizowanych w serwisie transakcyjnym. Cały proces odbywa się w aplikacji i nie wymaga dodatkowego oprogramowania. Jest to jeszcze bezpieczniejsza alternatywa dla popularnych dziś haseł SMS-owych i kodów jednorazowych. mBank wprowadził tę usługę w ramach pilotażu w grudniu 2016 r. jako jeden z pierwszych na świecie.

Screen aplikacji mBank 3.0 Screen aplikacji mBank 3.0

Już prawie 20 proc. wszystkich przelewów w mBanku dokonywana jest wprost z aplikacji mobilnej. Z kolei sprzedaż ubezpieczeń turystycznych w 30 proc. realizowana jest w kanale mobilnym. Co piąty kredyt gotówkowy został sprzedany przez aplikację. Warto również dodać, że klienci mBanku polubili BLIKa – w 1 kwartale 2017 r. skorzystało z niego 245 tys. osób.

Aplikacja mBanku dostępna jest do pobrania na Androida i iOS-a ze sklepów Google Play i App Store:

Pobierz aplikację w sklepie App Store Pobierz aplikację w sklepie Google Play

źródło: własne i materiały prasowe